Archiwalne codzienniki

Codziennik Zerówki 13-14 Codziennik Klasy I 13-14
Codziennik Klasy II 13-14 Codziennik Klasy III 13-14
Codziennik Zerówki 12-13 Codziennik Klasy I 12-13
Codziennik Klasy II 12-13 Codziennik Kółka muzycznego 12-13

Codziennik zerowka12-13


Letnie wspomnienia
(04-09-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych rozwiązywaliśmy zagadkę słowną. Następnie podczas zabawy każdy z nas mówił co zabrał by ze sobą na wakacje. Po skończonej zabawie dostaliśmy od naszej Pani obrazki z kolorowymi ramkami. Naszym zadaniem było pogrupowanie ich według koloru ramki, następnie staraliśmy się wspólnie określić łączące cechy obrazków i każdy z nas kolejno określał położenie danego obrazka.  Na sam koniec zajęć wykonywaliśmy pracę plastyczną, która polegała na wyklejeniu obrazka plasteliną. W ten sposób ćwiczyliśmy swoją małą motorykę, aby w przyszłości było nam o wiele łatwiej pisać.
Na języku angielskim ćwiczyliśmy zwroty powitalne i pożegnalne. Poznaliśmy naszych bohaterów podręcznika: Ellie May i Cecila Mouse. Śpiewaliśmy piosenkę Happy Little Children i powtórzyliśmy liczebniki od 1 do 10. Wykonaliśmy szereg zadań w podręczniku i nauczyliśmy się nowej piosenki: Friends together
 



Wspomnienia z wakacji
(03-09-2013)
Nasz pierwszy dzień w szkole rozpoczęliśmy od czytania na dywanie. Następnie po zjedzonym śniadanku razem z ciocią i pozostałymi klasami z naszej nowej szkoły poszliśmy do Kościoła na Msze Świętą, która była poświęcona dla wszystkich uczniów w naszym mieście. Po powrocie zjedliśmy obiad i zaczęły się długo wyczekiwane zajęcia, o których opowiadali nam rodzice. Pierwszą z nich była lekcja języka angielskiego.  Miała ona charakter organizacyjny. Stworzyliśmy własny kodeks postępowania na  zajęciach, omówiliśmy ich charakter, przebieg i dowiedzieliśmy się jak będą wyglądały. Aby oswoić się z językiem obejrzeliśmy pierwszy odcinek filmu edukacyjnego z serii „Lippy and Messy”. Następnie zapoznaliśmy się  również z  naszymi podręcznikami i zeszytami ćwiczeń, na których będziemy pracować w tym roku. Jesteśmy bardzo podekscytowani perspektywą nauki tak wielu nowych rzeczy.
Na zajęciach z naszą nową ciocią Ewą rozmawialiśmy o wakacjach. Na początku zajęć wsłuchiwaliśmy się w odgłosy morza, a następnie poznaliśmy nowy wiersz pt. ”Zapamiętam…”. Każdy z nas mógł sam powiedzieć w jakim miejscu był tego lata. Po wysłuchaniu wszystkich dzieci mogliśmy pokazać gestami co robiliśmy w wakacje, bardzo nam się spodobała ta zabawa. Poznaliśmy dziś również mapę Polski, na której odszukiwaliśmy ciekawych miejsc. Zajęcia zakończyliśmy zabawą „brzeg-morze” oraz malowaniem farbami krajobrazu morza.
 



Zakończenie Roku Szkolnego tuż, tuż…
(27-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy od wielkich przygotowań na jutrzejsze Zakończenie Roku. Z samego rana odbyła się próba przedstawienie. Później wszystkie Prymusy udały się do Kościoła Świętego Wawrzyńca na końcoworoczną Mszę Świętą.
Po obiedzie udaliśmy się na Orlik, aby świętować  Dzień Sportu. Czekało nas tam wiele zabaw i konkurencji sportowych, z którymi wszyscy poradzili sobie znakomicie. Więcej informacji na ten temat oraz zdjęcia znajdziecie już wkrótce na naszej stronie internetowej w zakładce Wydarzenia.
 
Na koniec dnia udaliśmy się do sali informatycznej i mieliśmy okazję pograć w ulubione gry online.
 



Wyjście do Kościoła Świętego Wawrzyńca
(26-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy tradycyjnie od czytankowa. Tym razem wspólnie czytaliśmy bajkę ‘Pinokio’.
Po śniadaniu mieliśmy chwilę czasu na wspólne gry i zabawy edukacyjne.
Na zajęciach teatralnych odbyły się próby do przedstawienia na Zakończenie Roku Szkolnego 2012/2013.
Udaliśmy się także do Kościoła Świętego Warzyńca. Bardzo sympatyczny ksiądz Łukasz opowiedział nam o historii i ważnych miejscach w kościele. Mogliśmy chwilę się pomodlić i wykazać się wiedzą z religii odpowiadając na nie zawsze proste pytania Księdza. Na koniec wręczyliśmy piękny plakat z życzeniami dla Księdza Proboszcza z okazji jego imienin. Kolejna ciekawa wizyta na naszym koncie!
Po obiedzie odbyły się nietypowe zajęcia angielsko-plastyczne. Podzieleni na grupy, mieliśmy za zadanie odczytać angielski napis na wielkich białych kartach i używając odcisków własnych dłoni stworzyć obrazek przedstawiający to, co przeczytaliśmy.
Na koniec dnia udaliśmy się do sali informatycznej i mieliśmy okazję pograć w ulubione gry online.
 
 



Wakacje
(25-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy od czytankowa. Kolejno każdy z nas czytał wyznaczony przez ciocię fragment tekstu. Sprawia nam to wielką frajdę i radzimy sobie coraz lepiej.
Na języku angielskim poznaliśmy dziś nową piosenkę the Hokey Cokey! Dzieliliśmy nasze ciało na lewą (left) stronę i prawą (right) stronę. Wykonaliśmy też serię zadań utrwalających w naszym zeszycie ćwiczeń, śpiewaliśmy piosenki demonstrując określone czynności, a na sam koniec wykonaliśmy mini sztuczkę – The parrot in the cage!
Po angielskim przyszedł czas na zabawy integracyjne z klasami I i II. Uczyliśmy się dzielić, tolerancji i używania zwrotów grzecznościowych w czasie zabawy. Była to ciekawa odmiana dla nas, w końcu nie co dzień starsi uczniowie goszczą w naszej sali.
Następnie odbyła się pierwsza próba do naszego przedstawienia z okazji zakończenia roku szkolnego i powitania zbliżających się wakacji. Bardzo się staramy bo chcemy zaprezentować nasze talenty i umiejętności.
Po próbie czas na odrobinę relaksu. Mieliśmy okazję obejrzeć odcinek filmu edukacyjnego z serii Był sobie kosmos pt. Daleka podróż. Nauka w takiej formie jest zawsze super!
Po obejrzeniu filmu znowu przeszliśmy do sali gimnastycznej, by jeszcze raz tego dnia przećwiczyć role, kwestie i zaśpiewać piosenki. Wyszło nam to znakomicie!
Potem ucząc się wrażliwości ekologicznej i obowiązkowości udaliśmy się do naszego szkolnego ogródeczka by tam razem z ciociami opielić posadzone roślinki. W końcu jest się odpowiedzialnym za to co się oswoiło, bądź też zasadziło ;) W nagrodę za ciężką pracę mieliśmy chwilę czasu na wyhasanie się na naszym placu zabaw.
 



Wakacje
(24-06-2013)
W dniu dzisiejszym poczuliśmy prawdziwe wakacje! Cały dzień był pełen zabaw. Na początku graliśmy w nasze ulubione karty, później pobawiliśmy się naszymi zabawkami. Po południu wyszliśmy na dwór i tam uczestniczyliśmy w wielu grach i zabawach.  Nie ominęły nas również nasze ulubione zajęcia na komputerach. Na początku sprawdzaliśmy swoje umiejętności z zakresu edukacji matematycznej, a później mielismy czas na nasze ulubione gry.
Na języku angielskim utrwalaliśmy to czego nauczyliśmy się przez cały rok kursu. Śpiewaliśmy piosenki, zagraliśmy w Simon Says, a także uzupełniliśmy handout, który sprawdzał nasze rozumienie ze słuchu, znajomość słówek i spostrzegawczość.
Odbyła się także próba do naszego końcowo rocznego przedstawienia. Jesteśmy coraz lepsi!
 



Szczęśliwe wakacje to bezpieczne wakacje
(21-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych za pomocą buźki uśmiechniętej i smutnej ocenialiśmy prawdziwość zdań. Rozwiązywaliśmy zagadki słuchowe. Słuchaliśmy odgłosów z różnych miejsc i odgadywaliśmy, co to za miejsce, wyróżnialiśmy i nazywaliśmy poszczególne dźwięki. Odczytywaliśmy tekst obrazkowo- wyrazowy i rozmawialiśmy na jego temat. Wspólnie układaliśmy listę zasad bezpiecznego zachowania na plaży i wykonywaliśmy ćwiczenia na karcie pracy. Omawialiśmy plansze dydaktyczna „Bezpieczeństwo” i przypominaliśmy sobie numery telefonów alarmowych. Na koniec braliśmy udział w zabawie dydaktycznej „Ile wagonów?”
 



Tam, gdzie rosną szarotki
(20-06-2013)
 
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ćwiczeń logopedycznych. Tym razem nasz język wybrał się na wyprawę w góry. Następnie ciocia zaprezentowała nam region górski, charakterystyczną roślinność i zwierzęta zamieszkujące tereny górskie. Wspólnie wybieraliśmy z pośród wielu przedmiotów i sprzętów te, które są niezbędne na wyprawę w góry. Utrwalaliśmy informację o regionie górskim na „kartach pracy”, wymienialiśmy cechy krajobrazu ukazanego na zdjęciu  i otaczaliśmy pętlą zdjęcia zwierząt, które żyją w górach. Na koniec wspólnie i indywidualnie śpiewaliśmy piosenkę „Dżungla”
Na zajęciach języka angielskiego z użyciem naszych pacynek odegraliśmy scenki z historyjki The Little Red Hen. Zaśpiewaliśmy też piosenki Down on the Farm oraz Lend a Hand.  Powtórzyliśmy również poznane czasowniki dzięki zabawie Simon Says oraz rzeczowniki poprzez grę Memory.
 



Egzotyczne wyprawy
(19-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych ćwiczyliśmy analizę i syntezę słuchową wyrazów. Ciocia podawała słowa, my je głoskowaliśmy i podawaliśmy liczbę głosek. Ćwiczenie te utrwalaliśmy na kartach pracy. Następnie omawialiśmy plansze dydaktyczną „Zwierzęta egzotyczne” i rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące wyglądu zwierząt. Braliśmy udział w opowieści ruchowej „Wyprawa do dżungli” i układaliśmy wycinankę. Przyklejaliśmy poprawnie złożone obrazki i kończyliśmy zdanie: Na moim obrazku widzę…. Na koniec uczyliśmy się piosenki pt.”Dżungla” i rozwiązywaliśmy zadania matematyczne na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Na zajęciach języka angielskiego oraz teatralnych bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do przedstawienia na zakończenie roku szkolnego. Powtarzaliśmy teksty, odgrywaliśmy scenki, śpiewaliśmy piosenki i dawaliśmy z siebie wszystko aby występ był jak najlepszy.
Na informatyce pracowaliśmy w programie Movie Maker. Dziś wykorzystywaliśmy kamery do nagrywania siebie. Całą zerówkę ogarnął dziki szał. Nagrywanie śmiesznych min, wygibasów i innych szaleństw było dla nas świetną zabawą i dostarczyło mnóstwa śmiechu. Do nagranych filmików dodawaliśmy różne efekty i dźwięk. Na koniec, wyciszyliśmy się odrobinkę grając w gry internetowewink.
 



O czym szumi muszelka?
(18-06-2013)
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zagadek słownych. Po każdej prawidłowo odgadniętej zagadce dokonywaliśmy analizy sylabowej i głoskowej danej nazwy. Następnie w „Kartach  pracy” łączyliśmy każdy obrazek z tyloma kropkami, ile głosek ma jego nazwa. Wysłuchaliśmy opowiadania pt.”Podróż w nieznane” i rozmawialiśmy na temat jego treści.  Ocenialiśmy zachowania myszki i staraliśmy powiedzieć jaki popełniła błąd. Rozmawialiśmy na temat różnych aktywności, zabaw, sportów , jakie można wykonywać nad wodą i wymienialiśmy pojazdy pływające. Dokonywaliśmy przy tym klasyfikacji, przeliczania i porównywania liczebności. Na koniec oglądaliśmy rysunek żaglówki w „Kartach pracy”. Wymienialiśmy figury geometryczne, z których została ułożona i rysowaliśmy identyczną żaglówkę w ramce niżej. Zwracając uwagę na wielkość figur i ich kolor.
Na języku angielskim po zaśpiewaniu piosenek Down on the Farm oraz Lend a Hand przygotowaliśmy pacynki (puppets) do przedstawienia The Little Red Hen. W międzyczasie wycinając osłuchiwaliśmy się z tekstem i śpiewaliśmy piosenki.
 



Nasze wędrówki po mapie
(17-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy,  od zorganizowania gazetki tematycznej. Na duży arkuszu papieru naklejaliśmy zdjęcia, przedstawiające różne regiony naszego kraju, dobieraliśmy napisy i umieszczaliśmy je pod ilustracjami (morza, gór, jeziora, lasów). Wolne miejsca ozdabialiśmy rysunkami według własnego pomysłu.  Następnie omawialiśmy plansze dydaktyczną „Pory roku”. Wymienialiśmy cechy charakterystyczne lata i przypisywaliśmy nazwy miesięcy właściwej porze roku.  Omawialiśmy mapę Polski, i wskazywaliśmy regiony (nadmorski, pojezierski, górski) oraz wybrane miasta Polski, zaczynając od rodzinnej miejscowości.  Na zakończenie łączyliśmy w pary obrazki w „Kartach pracy”, wnioskując, gdzie pojadą dzieci z ilustracji na podstawie ich strojów i zabranych sprzętów. Braliśmy udział w zabawie dydaktycznej pt.”Lody, lody dla ochłody” i wykonywaliśmy działania matematyczne w zakresie 10.
Na języku angielskim po zaśpiewaniu piosenek Happy Little Children oraz Hickory Dickory Dock przypomnieliśmy sobie chórem nazwy poznanych w okresie całego kursu rzeczowników nazywając karty obrazkowe. Następnie na wyrywki podawaliśmy odpowiednie angielskie nazwy, by na koniec zająć się próbą do przedstawienia na zakończenie roku szkolnego.
Na informatyce trenowaliśmy tworzenie własnych filmików w programie Movie Maker. Dziś już samodzielnie stworzyliśmy film od podstaw. Wybraliśmy z Internetu zdjęcia, wstawiliśmy do projektu, dodaliśmy muzykę i dodaliśmy różne efekty.
 



Raz, dwa, trzy - liczysz ty!
(14-06-2013)
Dzisiejszy dzień poświęciliśmy na doskonalenie naszych umiejętności z edukacji matematycznej. Na początku przypomnieliśmy sobie znane nam wyliczanki i nauczyliśmy się dwóch nowych, które nam najbardziej przypadły do gustu. Następnie w małych zespołach przeliczaliśmy kolorowe patyczki, łączyliśmy je w pary, rozdzielaliśmy itp. W kolejnym zadaniu łączyliśmy się w zespoły czteroosobowe, a zespoły te zostały podzielone na dwójki. W parach rzucaliśmy kostką i sumowaliśmy swoje wyniki. Wygrywała ta para, która miała większą ilość oczek. Ostatnia zabawa polegała na przeliczaniu różnych płaskich elementów (np.: karty, żetony, rybki z papieru itp.). Jedno dziecko zmieniało układ elementów, a zadaniem drugiego było odgadnięcie czy zmieniła się ilość w zbiorach. W kartach pracy ozdabialiśmy według ustalonego rytmu paski od spodni
 
Na języku angielskim po zaśpiewaniu piosenek Lend a hand oraz Down on the Farm przypomnieliśmy sobie nazwy angielskich liczebników. Podchodziliśmy i wskazywaliśmy odpowiednie cyfry na plakacie, podawaliśmy ich angielskie odpowiedniki a następnie przypomnieliśmy sobie nazwy barw (red, blue, yellow, green, orange, purple, black, white, pink, brown). Wykonaliśmy również serię zadań przygotowanych na handoucie. 
 



Sprawiedliwie nie zawsze znaczy po równo
(13-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy od treningu samodzielności. Każdy z nas dostał kawałek sznurka i uczyliśmy się je wiązać na kokardki. Było bardzo ciężko i chyba jeszcze musimy poćwiczyć, ale jesteśmy na dobrej drodze, aby opanować tą umiejętność J Po trudnym zadaniu wysłuchaliśmy baśni pt.: „Pani Zamieć” J. Grimma. Na jego podstawie ocenialiśmy postępowanie obydwu dziewczynek. Jedna z nich była piękna i pracowita, a druga była brzydka i leniwa. Wspólnie stwierdziliśmy, że pracowitość bardziej popłaca niż lenistwo. Podaliśmy nawet przykłady z naszego życia. Następnie odczytywaliśmy zapisane na promykach cechy i układaliśmy je wokół odpowiedniej sylwetki. Po tym zadaniu słuchaliśmy i omawialiśmy krótkie historyjki, które zawierały motywy dotyczące niesprawiedliwości.  W kartach pracy mierzyliśmy za pomocą pasków wzrost chłopców oraz łączyliśmy każdą sylwetkę z odpowiednią torebką cukierków. Do naszej baśni stworzyliśmy ilustracje, które zawisły na naszej tablicy. Ostatnią część zajęć przeprowadziliśmy na podwórku. Najpierw każdy z nas mówił jakie ma pozytywne strony, później bawiliśmy się w tunel przyjemnych słów. Stworzyliśmy tunel pod którym przechodziliśmy pojedynczo, a pozostałe dzieci wymieniały miłe słowa o nas. Na sam koniec bawiliśmy się chustą animacyjną.
Na języku angielskim po zaśpiewaniu poznanych przez nas piosenek: Hickory Dickory Dock oraz Make New Friends przypomnieliśmy sobie cyferki od 1-10. Liczyliśmy po angielsku od 1 do 10, od 10 do 1 oraz podwalimy nazwy cyferek na wyrywki. Pisaliśmy po śladzie angielskie wyrazy oznaczające cyfry i próbowaliśmy sami je zapisać. Na koniec śpiewaliśmy piosenki My Black Cat oraz Shape It.
 



Każdy ma głos
(13-06-2013)
W ramach zajęć języka angielskiego odbyła się pierwsza próba przedstawienia na koniec roku. Poznaliśmy nasze teksty, piosenki, wierszyki i dowiedzieliśmy się jak to wszystko ma wyglądać. Właśnie rozpoczynamy sezon prób i ćwiczeń!
 
Dzień rozpoczęliśmy od ćwiczeń logopedycznych. Zastanawialiśmy się jak może brzmieć głośny śmiech postaci przedstawionych na obrazkach, np. grubego mężczyzny, staruszka, czy dziecka. Następnie staraliśmy ocenić słownie rysunki różnych dzieci. Jeden był bardzo ładny, a drugi wykonany mniej precyzyjnie. Zwróciliśmy uwagę na to, że nie należy wyśmiewać się ze słabszych i mniej zdolnych osób. Każdy z nas ma prawo do słabości i popełniania błędów, a my możemy pomóc takim dzieciom poprzez wsparcie. Dzisiejszy dzień poświęciliśmy także na ćwiczenia związane z analizą i syntezą głoskową. W kartach pracy rozpoznawaliśmy głoski i mówiliśmy gdzie się one znajdują, następnie układaliśmy obrazki w taki sposób, aby każdy następny zaczynał się na taką głoskę, jaką kończył się poprzedni.  
 
Na zajęciach tanecznych poznawaliśmy kroki, ucząc się nowych figur wyrabiają swoją sprawność ruchową i koordynację, płynność i estetykę ruchów oraz kształtowaliśmy poczucie rytmu. Nabieraliśmy pewności siebie, widząc regularne postępy. Poza tym znikały wszelkie opory do tańca w parach, a relacja: dziewczyna – chłopak czy kobieta – mężczyzna nie sprawiała żadnych problemów.
 



Sprawiedliwie czy nie?
(12-06-2013)
 
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od eksperymentu „Oliwa sprawiedliwa na wierch wypływa”.  Ciocia wlała do wody olej, następnie każdy z nas dostał piórko, które moczyliśmy w wodzie z olejem. Po eksperymencie omawialiśmy co się stało z olejem wlanym do wody oraz co się stało z piórkami, które w niej zamoczyliśmy. Na podstawie wykonywanego eksperymentu próbowaliśmy znaleźć odniesienie do potocznego powiedzenia. Wyjaśniliśmy sobie, że kłamstwo, wcześniej czy później zostanie odkryte i sprawiedliwie ukarane, czyli wyjdzie na wierzch tak jak olej w naszej wodzie. Następnie poznaliśmy postać  Temidy, bogini sprawiedliwości. Wyjaśnialiśmy sobie czym jest sprawiedliwość i jak my ją rozumiemy. Próbowaliśmy także odpowiedzieć na pytanie jak powinniśmy reagować na zachowania niesprawiedliwe. W naszych kartach pracy wyszukiwaliśmy brakujących elementów potrzebnych do zbudowania koparki. Na sam koniec zajęć w grupach staraliśmy się ułożyć naszą własną krzyżówkę.
Na języku angielskim po przypomnieniu poznanych piosenek i zaśpiewaniu  m. in. Hickory Dickory Dock obejrzeliśmy film edukacyjny przygotowany specjalnie do naszego podręcznika. Razem z myszkami Cecilem i Ellie powtarzaliśmy słówka, zwroty, śpiewaliśmy piosenki i przypomnieliśmy sobie ich śmieszne przygody. Na koniec zajęć zagraliśmy w grę Simon Says. Każdy na chwilę wcielał się w postać Simona i w ten sposób używając trybu rozkazującego utrwalaliśmy  poznane nazwy czynności. 
 



Zabawy w afrykańskiej wiosce
(11-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne odbyły się w sali informatycznej. Na początku wspólnie rozwiązywaliśmy krzyżówkę, a jej hasło ukazało nam temat naszych zajęć. Następnie wyszukiwaliśmy informacji na temat poznanego kontynentu i w pliku Word tworzyliśmy, krótką notatkę. Oglądaliśmy również krótkie filmy edukacyjne na ten temat oraz dowiedzieliśmy się co to jest safari. Po zajęciach w sali informatycznej wykonywaliśmy pracę plastyczno-techniczną: „Afrykańska maska”, a w naszych ćwiczeniach wykonywaliśmy ćwiczenia graficzne.
Na zajęciach języka angielskiego na samym początku zaśpiewaliśmy dwie piosenki The Man in the moon oraz Hickory Dickory Dock. Wysłuchaliśmy również nagrania bajki Snow White and the Seven Dwares (Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków) czytanej przez Simona Messinga. Odpowiedzieliśmy na pytania dotyczące historyjki i zapisaliśmy słynne zwroty z bajki: Mirror, mirror on the wall, who is the prettiest of them  all? (Lustereczko Powiedz przecie kto jest najpiękniejszy w świecie?) oraz Then they lived happily ever after (I żyli długo i szczęśliwie) na tablicy. Na koniec każdy z nas narysował ulubionego bohatera z wysłuchanej opowieści.
Na zajęciach wychowania fizycznego doskonaliliśmy naskok do odbicia z trampoliny i odskoczni. Kształtowaliśmy orientacje w przestrzeni. Doskonaliliśmy chwyty piłki w miejscu.
Na  informatyce zrobiliśmy nasz pierwszy film w programie Movie Maker. Tematem filmu były zwierzęta, o których mówiliśmy na wcześniejszych zajęciach. Zaczęliśmy od wyszukania w Internecie obrazów przedstawiających różne zwierzęta i zapisaniu ich na dysk komputera. Następnie uruchomiliśmy program Movie Maker i rozpoczęliśmy tworzenie filmu. Na początek, wstawiliśmy wyszukane wcześniej zdjęcia a następnie dodaliśmy muzykę do naszego filmiku. Na koniec, dodaliśmy motyw autofilmu, czyli sposób przechodzenia zdjęć i pozostało nam jedynie delektować się owocem naszej pracy oglądając nasz film.
 



Sprawiedliwie czy nie?
(11-06-2013)
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od eksperymentu „Oliwa sprawiedliwa na wierch wypływa”.  Ciocia wlała do wody olej, następnie każdy z nas dostał piórko, które moczyliśmy w wodzie z olejem. Po eksperymencie omawialiśmy co się stało z olejem wlanym do wody oraz co się stało z piórkami, które w niej zamoczyliśmy. Na podstawie wykonywanego eksperymentu próbowaliśmy znaleźć odniesienie do potocznego powiedzenia. Wyjaśniliśmy sobie, że kłamstwo, wcześniej czy później zostanie odkryte i sprawiedliwie ukarane, czyli wyjdzie na wierzch tak jak olej w naszej wodzie. Następnie poznaliśmy postać  Temidy, bogini sprawiedliwości. Wyjaśnialiśmy sobie czym jest sprawiedliwość i jak my ją rozumiemy. Próbowaliśmy także odpowiedzieć na pytanie jak powinniśmy reagować na zachowania niesprawiedliwe. W naszych kartach pracy wyszukiwaliśmy brakujących elementów potrzebnych do zbudowania koparki. Na sam koniec zajęć w grupach staraliśmy się ułożyć naszą własną krzyżówkę.
Na języku angielskim po przypomnieniu poznanych piosenek i zaśpiewaniu  m. in. Hickory Dickory Dock obejrzeliśmy film edukacyjny przygotowany specjalnie do naszego podręcznika. Razem z myszkami Cecilem i Ellie powtarzaliśmy słówka, zwroty, śpiewaliśmy piosenki i przypomnieliśmy sobie ich śmieszne przygody. Na koniec zajęć zagraliśmy w grę Simon Says. Każdy na chwilę wcielał się w postać Simona i w ten sposób używając trybu rozkazującego utrwalaliśmy  poznane nazwy czynności. 
 



To nie moja wina
(11-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych wysłuchaliśmy opowiadania Anny Kameli pt.”To nie moja wina”, analizowaliśmy jego treść i odpowiadaliśmy na pytania zadawane przez nauczyciela. Następnie w grupach układaliśmy zakończenie wysłuchanego opowiadania i prezentowaliśmy wymyślone  historie. Przypomnieliśmy sobie funkcje jaką pełni wykrzyknik w zdaniu i układaliśmy zdania rozkazujące, które zapisywaliśmy  na tablicy.
Na edukacji matematycznej wycinaliśmy z kolorowego papieru 10 trójkątów. W poszczególne kąty figur wpisywaliśmy liczbę tak, aby liczba w środku była sumą tych napisanych na brzegu. Po wykonaniu trójkątów, w parach po kolei, podnosiliśmy kartki, zakrywając jedną z liczb na brzegu. Osoba z pary zgadywała, jaka liczba jest zakryta.
Na języku angielskim pracowaliśmy nad tworzeniem własnego tekstu na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli. Najpierw pracując indywidualnie tworzyliśmy zdania, w których zawarte było imię postaci, jej wiek, co lubi, czego nie lubi, itp. Ćwiczyliśmy również pisownię wybranego słownictwa i omówiliśmy wyniki naszych testów.
Na informatyce dokończyliśmy proces zamieszczania naszego filmu w serwisie YouTube i przeszliśmy do tworzenia zabawnych animacji w programie Pivot Animator. Nasze animacje stają się coraz bardziej rozbudowane i płynne. Niektóre zawierają po kilkadziesiąt klatek.
Na ostatnich zajęciach oglądaliśmy filmy edukacyjne z serii „Był sobie.. kosmos”.
 



Zabawy w afrykańskiej wiosce
(10-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne odbyły się w sali informatycznej. Na początku wspólnie rozwiązywaliśmy krzyżówkę, a jej hasło ukazało nam temat naszych zajęć. Następnie wyszukiwaliśmy informacji na temat poznanego kontynentu i w pliku Word tworzyliśmy, krótką notatkę. Oglądaliśmy również krótkie filmy edukacyjne na ten temat oraz dowiedzieliśmy się co to jest safari. Po zajęciach w sali informatycznej wykonywaliśmy pracę plastyczno-techniczną: „Afrykańska maska”, a w naszych ćwiczeniach wykonywaliśmy ćwiczenia graficzne.
Na zajęciach języka angielskiego na samym początku zaśpiewaliśmy dwie piosenki The Man in the moon oraz Hickory Dickory Dock. Wysłuchaliśmy również nagrania bajki Snow White and the Seven Dwares (Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków) czytanej przez Simona Messinga. Odpowiedzieliśmy na pytania dotyczące historyjki i zapisaliśmy słynne zwroty z bajki: Mirror, mirror on the wall, who is the prettiest of them  all? (Lustereczko Powiedz przecie kto jest najpiękniejszy w świecie?) oraz Then they lived happily ever after (I żyli długo i szczęśliwie) na tablicy. Na koniec każdy z nas narysował ulubionego bohatera z wysłuchanej opowieści.
Na zajęciach wychowania fizycznego doskonaliliśmy naskok do odbicia z trampoliny i odskoczni. Kształtowaliśmy orientacje w przestrzeni. Doskonaliliśmy chwyty piłki w miejscu.
Na  informatyce zrobiliśmy nasz pierwszy film w programie Movie Maker. Tematem filmu były zwierzęta, o których mówiliśmy na wcześniejszych zajęciach. Zaczęliśmy od wyszukania w Internecie obrazów przedstawiających różne zwierzęta i zapisaniu ich na dysk komputera. Następnie uruchomiliśmy program Movie Maker i rozpoczęliśmy tworzenie filmu. Na początek, wstawiliśmy wyszukane wcześniej zdjęcia a następnie dodaliśmy muzykę do naszego filmiku. Na koniec, dodaliśmy motyw autofilmu, czyli sposób przechodzenia zdjęć i pozostało nam jedynie delektować się owocem naszej pracy oglądając nasz film.
 



Sprawiedliwość
(07-06-2013)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od doświadczenia, z którego dowiedzieliśmy się dlaczego słona woda unosi przedmioty na powierzchnie. Następnie naszym zadaniem było rozwiązanie zadań matematycznych, które ukazały nam temat dzisiejszych zajęć. Tematem tym okazała się sprawiedliwość. Na początku wytłumaczyliśmy sobie co oznacza te słowo. Kolejnie wysłuchaliśmy wiersza pt.: "Koń i osioł" i ocenialiśmy czy postępowanie bohaterów było sprawiedliwe. Stworzyliśmy także nas własny plakat sprawiedliwości, który zawisł w naszej sali.  W naszych kartach pracy skreślaliśmy obrazek, który naszym zdaniem był nieprawidłowy. Na sam koniec dnia wykonywaliśmy działania matematyczne.
 
Na zajęciach języka angielskiego po zaśpiewaniu piosenki Hickory dickory dock i przypomnieniu poznanego wczoraj słownictwa wykonaliśmy zadania utrwalające w naszym zeszycie ćwiczeń. Następnie wysłuchaliśmy historyjki The Little Red Hen i próbowaliśmy przyczepić myszce ogon z zawiązanymi oczami. W ten sposób ćwiczyliśmy użycie zwrotów idź naprzód (go straight on), skręć w lewo (turn left) oraz skręć w prawo (turn right). Byli bardzo zaangażowani w to ćwiczenie i świetnie się przy nim bawiliśmy.
Na dzisiejszych zajęciach wychowania fizycznego poznawaliśmy nowe zabawy skoczne i  bieżne. Doskonaliliśmy rzuty do celu oraz poprawialiśmy koordynacje ruchową.
 



Geometryczny pajac
(06-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych układaliśmy obrazki z figur geometrycznych, opowiadaliśmy co na nich jest i z jakich figur powstały. Następnie ciocia zaprezentowała nam pajacyka z „Kart pracy” , a my z pamięci układaliśmy takiego samego . Po zabawie na kartach pracy wyszukiwaliśmy figury, z których został ułożony pajac. Braliśmy udział w zabawie ruchowej „Taneczne kroki”,  staliśmy w rozsypce i w rytm muzyki powtarzaliśmy kroki za ciocią : krok dostawny (lewo, prawo), do przodu, do tyłu, obrót w prawo, w lewo  i w kartach pracy rysowaliśmy taneczne kroki według wzoru. Po wykonaniu zadania indywidualnie tańczyliśmy narysowany układ. Wysłuchaliśmy baśń pt.” Za dobra wróżka” i rozmawialiśmy na temat jej treści. Na koniec wykonywaliśmy prace plastyczne pt. „Moje marzenia”.
Na języku angielskim utrwalaliśmy nazwy zwierząt i poznaliśmy nowa piosenkę o myszy i zegarze. Na początku zajęć rozmawialiśmy o myszkach (mice), jak wyglądają, co robią, kto je widział, jakie słynne myszki znamy (Mickey, Minnie, Jerry ). Poznaliśmy nowe słówko: zegar (clock). Następnie śpiewaliśmy piosenkę Hickory Dickory Dock, uzupełniliśmy zadania w naszym podręczniku, zagraliśmy w grę Mysz i Kot i usiłowaliśmy przyczepić myszce ogon, co nie było takie proste bo mieliśmy zawiązane oczy! 
 



Prawa dziecka
(05-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych układaliśmy puzzle, z których odczytywaliśmy temat  dzisiejszych zajęć. Następnie wysłuchaliśmy wiersza „O prawach dziecka”  Marcina Brykczyńskiego, analizowaliśmy jego treści i zwracaliśmy uwagę na prawa dziecka przedstawione w wierszu. Na kartonie tworzyliśmy schemat dotyczący praw dziecka,  kolejno każdy z nas losował karteczkę i nagłos starał się odczytać  zapisane prawo. Braliśmy udział w zabawie integracyjnej „Ludzie do ludzi” i w grupach tworzyliśmy plakaty tematyczne dotyczące „Praw dziecka” . Na koniec wykonywaliśmy ćwiczenia w kartach pracy i tworzyliśmy biżuterie dla siebie bądź mamy.
Na zajęciach języka angielskiego po zaśpiewaniu poznanych angielskich piosenek na rozgrzewkę przeszliśmy do tematu zajęć – sportu (sport). Mieliśmy za zadanie obejrzeć krótkie filmiki, które przedstawiały różne dyscypliny sportowe i podać ich nazwy. W ten sposób poznaliśmy: pływanie (swimming), jazdę na nartach (skiing), piłkę nożną (football), koszykówkę (basketball), tenis (tennis), jazdę figurową na łyżwach (figure skating), jazdę na rowerze (cycling) oraz hokej (hockey). Zagraliśmy w gry: Kalabury, Bingo i wykonaliśmy zadanie na handoutach.
Zajęcia teatralne poświęciliśmy zabawom pantomimicznym Próbowaliśmy porozumieć się bez użycia słów, co w cale nie jest takie proste jak by się mogło wydawać. Na początku był Taniec powitaniec i ćwiczenia dykcyjne. Potem dzięki Dziwnym wynalazkom doskonaliliśmy naszą wyobraźnię. Zagraliśmy także w Lustro, Cień i Chodzimy jak - zabawę w oparciu o metodę  Labana. Na koniec odgrywaliśmy krótkie scenki pantomimiczne Pokaż to bez słów i zagraliśmy w głuchy telefon.
Na informatyce ćwiczyliśmy obliczenia matematyczne na portalu matzoo.pl. Rozwiązywaliśmy zadania przeznaczone dla uczniów klasy pierwszej o różnym poziomie trudności. W dalszej części lekcji trenowaliśmy umiejętność logicznego myślenia grając z komputerem w warcaby. Na koniec graliśmy w różne gry internetowe.
 



Urządzenia domowe
(04-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych opisywaliśmy położenie elementów, używając określeń: „obok”, „przy, „za”, „w”, „nad”, ”na prawo od”, „na lewo od”. Wymienialiśmy urządzenia wymagające zasilania prądem i rozmawialiśmy o urządzeniach elektrycznych w naszym domu. Omawialiśmy ilustracje przedstawiające różne osoby korzystające z urządzeń elektrycznych i zastanawialiśmy się , czy urządzenia są wykorzystywane w sposób prawidłowy, czy też nie, uzasadnialiśmy przy tym swoją ocenę.  Następnie wysłuchaliśmy wiersza  pt. „ Dziecięce harce” i analizowaliśmy jego treść. Wyjaśnialiśmy znaczenie słowa „herszt” i poznaliśmy zapis  literowy głoski „h”. Oznaczaliśmy kółeczkiem wszystkie litery „h” w wierszu i poszukiwaliśmy słowa,  które rymuje się z nazwą „huśtawka”.
Na zajęciach języka angielskiego kończyliśmy oglądanie filmu Walta Disneya pt ‘Cinderella’. W ten sposób osłuchiwaliśmy się z językiem, a dzięki temu, że postaci w bajce grali aktorzy wielokulturowi przy okazji mieliśmy lekcję tolerancji. Na koniec, odpowiedzieliśmy na pytania cioci i omówiliśmy historyjkę. 
 



Rodzinne zajęcia i zabawy
(29-05-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych braliśmy udział w zagadkach pantomimicznych. Zastanawialiśmy się, co lubimy robić w domu razem z rodzicami i przedstawialiśmy ulubioną czynność za pomocą mimiki i gestów. Następnie wysłuchaliśmy wiersza pt. „Bajka dla mamy”, odpowiadaliśmy na pytania dotyczące treści i podjęliśmy próbę nauki wiersza na pamięć. Braliśmy udział w zabawie słownej metodą niedokończonych zdań i wykonywaliśmy ćwiczenia, które miały na celu utrwalenie znajomości figur geometrycznych.  W kartach pracy kolorowaliśmy kwiaty zgodnie z poleceniami. Po wykonaniu ćwiczenia układaliśmy „Geometryczne kwiaty dla mamy”.  Na koniec rozmawialiśmy o zwyczajach kultywowanych w naszych domach.  Opowieści dotyczyły posiłków, spędzania wolnego czasu w dni świąteczne bądź wieczorami.
Na zajęciach języka angielskiego staraliśmy się rozwijać rozumienie ze słuchu poprzez oglądanie bajki Walta Disneya pt. „Cinderella”.
Na zajęciach teatralnych ćwiczyliśmy kwestie i piosenki do Pikniku rodzinnego.
Na zajęciach tanecznych uczyliśmy się utrzymania równowagi , oraz poznaliśmy 4 figury zabawy tanecznej.
Na informatyce przypomnieliśmy sobie tworzenie tabeli w edytorze tekstu Word, a później mogliśmy poeksperymentować z tym programem. Wstawialiśmy obrazki z pliku, obrazki clipart oraz teksty ozdobne. Na koniec pograliśmy w gry internetowe.
 



Z mama i tatą
(28-05-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych wysłuchaliśmy wiersza pt.” Z mamą najlepiej”, analizowaliśmy jego treść i  zapoznawaliśmy się z zapisem graficznym litery „Z”. Porównywaliśmy ją ze znanymi literami i opisywaliśmy jej kształt. Próbowaliśmy kreślić literę palcem w powietrzu i zapisywaliśmy ją na tablicy. Wymienialiśmy dowolne wyrazy, których nazwa zaczyna się głoską „z”. Na swoich kartach pracy wyszukiwaliśmy wszystkie litery „z” i podkreślaliśmy je. Rysowaliśmy swoją rodzinie, nazywaliśmy jej członków i ustalaliśmy stopień pokrewieństwa. Kończyliśmy zdania: Moja mama jest…, Mój tata jest…. używając odpowiednich przymiotników.  Na koniec ćwiczyliśmy analizę i syntezę wyrazów, kolorując okienka odpowiadające miejscu głoski „z” w wyrazie i dzieliliśmy nazwy obrazków na sylaby.
Na zajęciach języka angielskiego przypomnieliśmy sobie poznane nazwy zwierząt: krowa (cow), zebra (zebra), krokody (crocodile), żyrafa (giraffe), królik (rabbit), słoń (elephant), mysz (mouse), małpka (monkey), hipcio (hippo), niedźwiedź (bear), wilk (wolf) oraz rekin (shark). Próbowaliśmy odgadną po opisie co to za stworzenie, zagraliśmy w Memory oraz Bingo. Nauka i świetna zabawa to jest to co Tygrysy tzn. Sówki lubią najbardziej! 
 



Kwiaty dla mamy
(27-05-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych przedstawialiśmy na forum grupy swoja rodzinne, wymienialiśmy jej członków oraz określaliśmy stopień pokrewieństwa względem swojej osoby. Wysłuchaliśmy wiersza        pt. „Pięć minut opowiadaliśmy treść według kolejności zdarzeń oraz dokonywaliśmy oceny postępowania bohaterów, zwracając uwagę na konsekwencje wypowiadanych przez nich słów.  Następnie braliśmy udział w zabawie pantomimicznej pt. „Jak pomagam mamie” i na kartach pracy rysowaliśmy po śladzie wazon, zwracając szczególną uwagę na prawidłowe trzymanie narzędzi pisarskich . Na koniec dorysowywaliśmy w wazonie ulubione kwiaty swojej mamy. Resztę czasu poświęciliśmy na przygotowywaniu prezentów dla naszych rodziców.
Na języku angielskim po zaśpiewaniu piosenki Make new friends rozpoczęliśmy temat sportu (sport). Dowiedzieliśmy się, że istnieje bardzo wiele dyscyplin sportowych. Obejrzeliśmy krótką prezentację na ten temat, a potem rozmawialiśmy na temat wygrywania. Może być tylko jeden zwycięzca (winner), który otrzymuje puchar (cup) lub medal (medal).Następnie udaliśmy się do sali gimnastycznej gdzie czekał na nas niesamowity tor przeszkód! Bawiliśmy się pysznie! Głośno dopingowaliśmy zawodników i z uśmiechem na ustach przekraczaliśmy linię mety! Na koniec zajęć po powrocie do klasy zaśpiewaliśmy piosenkę Man in the Moon.
Na zajęciach wychowania fizycznego mieliśmy sprawdzian z elementów gimnastycznych. Sprawdzaliśmy technikę wykonania przewrotu w przód.
Na informatyce nauczyliśmy się tworzyć tabelkę w edytorze tekstu. Na początek, wstawiliśmy tabelkę składającą się z trzech kolumn i ośmiu wierszy. Pierwszy wiersz, czyli nasz nagłówek informował o rodzaju informacji wpisywanej poniżej. Były to odpowiednio: liczba, imię oraz nazwisko. Wypełniliśmy naszą tabelkę danymi, czyli imionami i nazwiskami koleżanek i kolegów z klasy, a na koniec zmieniliśmy styl naszej tabelki i wydrukowaliśmy ją.
 



Małe kłamstwo to duży problem
(24-05-2013)
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy o globalnego odczytywania wyrazów.  Następnie wysłuchaliśmy wiersza J. Tuwima” pt. „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”, ocenialiśmy postępowanie chłopca i analizowaliśmy treść wiersza. Omawialiśmy przysłowie  „Kłamstwo ma krótkie nogi” i próbowaliśmy zastanowić się, co można zyskać na kłamaniu, a co stracić, czyli- jakie są plusy i minusy kłamania. Braliśmy udział w zabawie integracyjnej „W kręgu uczciwości” i uczyliśmy się adresowania kopert.
Na zajęciach wychowania fizycznego doskonaliliśmy koordynację pracy rąk i nóg.  Uczestniczyliśmy w grach i zabawach sportowych z wykorzystaniem  „hula-hop”. 
Na zajęciach języka angielskiego mieliśmy okazję wysłuchać bajkę pt. The Wawel Dragon (Smok Wawelski). Wysłuchaliśmy jej w języku angielskim, czytaną przez Simona Messinga oraz w języku polskim, czytaną przez Krzysztofa Globisza. Zagraliśmy również w gry Memory oraz Simon Says
Na informatyce wykonaliśmy ponownie zadanie z edycją naszego imienia i nazwiska. Przypomnieliśmy sobie zmianę wielkości czcionki, pogrubianie, pochylanie, podkreślanie i przekreślania oraz zmianę koloru i tła czcionki. Po wykonaniu zadania, bawiliśmy się różnymi możliwościami edytora tekstu. Tworzyliśmy teksty ozdobne, wstawialiśmy obrazki i inne. Na koniec graliśmy w gry internetowe.
 



Gram uczciwie
(23-05-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych wykonywaliśmy ćwiczenia pamięci i uwagi z wykorzystaniem kart pracy, a następnie patrząc na obrazki, stwierdzaliśmy prawidłowość bądź nie podanych zdań. Braliśmy udział w grze planszowej typu „ściganka” towarzyszył nam przy tym nieuczciwy lisek, który nie przestrzegał kolejności rzutów i wyrywał kostkę. Kład kostkę zamiast rzucać i przesuwał pionek o większą liczbę pól. Na koniec omawialiśmy całą sytuacje i stwierdziliśmy, że w grze ważniejsza jest wspólna zabawa niż w ygrana. Następnie opracowywaliśmy zasady uczciwej gry metodą ”promyczkowego uszeregowania” i graliśmy w grę zespołową pt.”Leśny wyścig” . Na koniec zajęć braliśmy udział w zabawie dydaktycznej „Dni tygodnia” i uczyliśmy się piosenki.
Na zajęciach języka angielskiego utrwalaliśmy nazwy poznanych kształtów. Po zaśpiewaniu wesołych piosenek wysłuchaliśmy dalszego ciągu baśni braci Grimm The Bremen Town Musicians. Następnie nazywaliśmy kształty, które pokazywała nam ciocia (koło – circle; trójkąt – triangle; kwadrat square). Przypomnieliśmy sobie również nazwy kolorów. A na sam koniec wykonaliśmy niesamowity projekt. Z wyciętych różnorodnych i barwnych kształtów zbudowaliśmy przeróżne stworki, zwierzątka, maszyny itd. Świetnie się przy tym bawiliśmy! 
 



Prawda czy fałsz?
(23-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od ćwiczenia sprawności manualnej. Otrzymywaliśmy szablon wazonów lub sami go rysowaliśmy, a następnie ozdabialiśmy swój wazon według własnego pomysłu. Zwracaliśmy przy tym uwagę na estetykę wykonanej pracy. Następnie braliśmy udział w zabawie dydaktycznej pt.”Wazon prawdy i fałszu” . Na dywanie leżały dwa szablony wazonu : jeden z napisem „prawda”, a drugi z napisem „fałsz”. Losowaliśmy karteczki ze stwierdzeniami i układaliśmy przy odpowiednim wazonie. W drugiej kolejce losowaliśmy działania matematyczne i przyporządkowywaliśmy je do odpowiedniego wazonu. Następnie klasyfikowaliśmy figury geometryczne według: wielkości, kształtu i koloru oraz ćwiczyliśmy percepcje wzrokową kolorując klocki. Na koniec wykonywaliśmy prace plastyczną, każdy z nas tworzył własna kompozycję pod hasłem „geometryczne królestwo” przyklejając  figury na kartce. Zwracaliśmy przy tym uwagę na umiejętność planowania oraz precyzję wykonania pracy.
Na zajęciach języka angielskiego po zaśpiewaniu piosenki Make new friends ćwiczyliśmy nowopoznaną piosenkę  The man in the moon. Następnie obejrzeliśmy krótki film edukacyjny z serii Lippy and Messy i omówiliśmy go. Odpowiadaliśmy na szczegółowe pytania cioci dotyczące treści i wyrażaliśmy swoją opinię na jego temat. Potem wysłuchaliśmy fragmentu baśni braci Grimm Czterej muzykanci z Bremy (The Bremen Town Musicians). Na koniec nawiązując do filmu i bajki narysowaliśmy ilustracje przedstawiające nasze wymarzone zwierzątka.
Zajęcia teatralne upłynęły nam na przygotowaniach do Pikniku rodzinnego. Poznaliśmy i uczyliśmy naszych kwestii i piosenek. Wszyscy bardzo się staramy bo chcemy wypaść przed rodzicami, zwłaszcza w tak ważnym dniu, jak najlepiej! 
 



Na wyspie prawdy
(21-05-2013)
Na zajęciach języka angielskiego rozmawialiśmy o kosmosie (space). Oglądaliśmy i omawialiśmy nasz Układ Słoneczny, porównywaliśmy wielkość planet i rozmiar całego kosmosu. Wyruszyliśmy także w podróż w kosmos i mogliśmy podziwiać naszą planetę Ziemię (the Earth) z kosmosu. Poznaliśmy nową piosenkę The Man in the Moon, wykonaliśmy zadania w zeszycie ćwiczeń, przypomnieliśmy sobie nazwy poznanych kształtów: koło (circle), trójkąt (triangle) oraz kwadrat (square). Na koniec zajęć narysowaliśmy barwny statek kosmiczny (spaceship).
Na początku zajęć edukacyjnych ciocia opowiadała nam historię o wyspie literki „W”, na której znajdują się tylko rzeczy na literę „w” ( wazon, wieża)  na której mieszkają zwierzęta na tę literę „w” (wielbłąd, wąż). Wokół wyspy pływają wieloryby i  można zobaczyć groźne wulkany. Opowiadając ciocia szkicowała proste kształty, rzeczy i zwierząt, które wymieniała. Następnie na kartkach rysowaliśmy swoją wyspę literki „W”. Słuchaliśmy wiersza pt.”Wymyślone wyprawy Piotrusia”  i omawialiśmy jego treść. Zwracaliśmy uwagę na graficzny zapis głoski „w” i podkreślaliśmy w tekście wszystkie wyrazy rozpoczynające się na tę literę. Na koniec ocenialiśmy sytuacje przedstawione na obrazkach. W drugiej części zajęć rozmawialiśmy na temat kłamstwa i wymienialiśmy osoby, którym możemy zaufać.  Następnie wykonywaliśmy ćwiczenia graficzne w „Kartach pracy” i braliśmy udział zabawie słownej metodą niedokończonych zdań. 
 



Poprzednie   Następne
do góry
 

©2011 -