Archiwalne codzienniki

Codziennik Zerówki 13-14 Codziennik Klasy I 13-14
Codziennik Klasy II 13-14 Codziennik Klasy III 13-14
Codziennik Zerówki 12-13 Codziennik Klasy I 12-13
Codziennik Klasy II 12-13 Codziennik Kółka muzycznego 12-13

Codziennik druga12-13


Zakończenie Roku Szkolnego tuż, tuż…
(27-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy od wielkich przygotowań na jutrzejsze Zakończenie Roku. Z samego rana odbyła się próba przedstawienie. Później wszystkie Prymusy udały się do Kościoła Świętego Wawrzyńca na końcoworoczną Mszę Świętą.
Po obiedzie udaliśmy się na Orlik, aby świętować  Dzień Sportu. Czekało nas tam wiele zabaw i konkurencji sportowych, z którymi wszyscy poradzili sobie znakomicie. Więcej informacji na ten temat oraz zdjęcia znajdziecie już wkrótce na naszej stronie internetowej w zakładce Wydarzenia.
Pod koniec dnia zrobiliśmy końcoworoczne porządki: sprzątaliśmy swoją klasę, szuflady oraz spakowaliśmy wszystkie prace plastyczne oraz książki – w tym roku szkolnym nie będą już nam potrzebne. Kolejne przygody Walecznych Serc poznamy już we wrześniu.
 



Wycieczka do Kościoła Świętego Wawrzyńca
(26-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy tradycyjnie od czytankowa. Tym razem wspólnie czytaliśmy bajkę ‘Pinokio’.
Po śniadaniu mieliśmy chwilę czasu na wspólne gry i zabawy edukacyjne.
Na zajęciach teatralnych odbyły się próby do przedstawienia na Zakończenie Roku Szkolnego 2012/2013.
Udaliśmy się także do Kościoła Świętego Warzyńca. Bardzo sympatyczny ksiądz Łukasz opowiedział nam o historii i ważnych miejscach w kościele. Mogliśmy chwilę się pomodlić i wykazać się wiedzą z religii odpowiadając na nie zawsze proste pytania Księdza. Na koniec wręczyliśmy piękny plakat z życzeniami dla Księdza Proboszcza z okazji jego imienin. Kolejna ciekawa wizyta na naszym koncie!
Po obiedzie odbyły się nietypowe zajęcia angielsko-plastyczne. Podzieleni na grupy, mieliśmy za zadanie odczytać angielski napis na wielkich białych kartach i używając odcisków własnych dłoni stworzyć obrazek przedstawiający to, co przeczytaliśmy.
Na koniec dnia udaliśmy się do sali informatycznej i mieliśmy okazję pograć w ulubione gry online.
 



W ogródeczku raz jeszcze
(25-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć informatycznych, na których rozwijaliśmy nasze umiejętności związane z programami: Baltie oraz Movie Maker.
Po zajęciach edukacyjnych przyszedł czas na zabawy integracyjne z klasami 0 i I. Uczyliśmy się dzielić, tolerancji i używania zwrotów grzecznościowych w czasie zabawy. Była to ciekawa odmiana dla nas, w końcu nie co dzień gościmy w sali  Zeróweczki.
Następnie odbyła się pierwsza próba do naszego przedstawienia z okazji zakończenia roku szkolnego i powitania zbliżających się wakacji. Bardzo się staramy bo chcemy zaprezentować nasze talenty i umiejętności.
Po próbie czas na odrobinę relaksu. Mieliśmy okazję obejrzeć odcinek filmu edukacyjnego z serii Był sobie kosmos pt. Daleka podróż. Nauka w takiej formie jest zawsze super!
Po obejrzeniu filmu znowu przeszliśmy do sali gimnastycznej, by jeszcze raz tego dnia przećwiczyć role, kwestie i zaśpiewać piosenki. Wyszło nam to znakomicie!
Potem ucząc się wrażliwości ekologicznej i obowiązkowości udaliśmy się do naszego szkolnego ogródeczka by tam razem z Paniami opielić posadzone roślinki. W końcu jest się odpowiedzialnym za to co się oswoiło, bądź też zasadziło ;) W nagrodę za ciężką pracę mieliśmy chwilę czasu na wyhasanie się na naszym placu zabaw.
 



Jestem Polakiem
(24-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy na temat naszej Ojczyzny. Odszukaliśmy na mapie położenie Polski oraz państwa sąsiadujące. Omówiliśmy symbole narodowe oraz wysłuchaliśmy i nauczyliśmy się hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego”.  W zeszytach ćwiczeń wypełniliśmy kartę formularza wpisując w wyznaczone miejsca swoje dane osobowe.
Na kolejnej lekcji, już po raz ostatni w klasie II, spotkaliśmy się z Robertem – bohaterem kącika ortograficznego. Powtórzyliśmy dotychczas poznane zasady pisowni i uzupełniliśmy zdania brakującymi trudnościami ortograficznymi.
Na matematyce rozwiązywaliśmy i analizowaliśmy zadania z treścią , wykorzystując dotychczas zdobytą wiedzę oraz układaliśmy treści zadań do działań.
Na pracy samodzielnej udaliśmy się do przyszkolnego ogródka, aby wypielęgnować posadzone przez nas kwiaty, wyrywając chwasty. Miłą niespodzianką było przypadkowe odnalezienie sadzonki orzecha włoskiego. Przesadziliśmy go ostrożnie w  inne miejsce.
Na zajęciach języka angielskiego odbyła się kolejna próba przygotowująca nas do przedstawienia z okazji zakończenia roku szkolnego i początku wakacji. Śpiewaliśmy, recytowaliśmy, powtarzaliśmy dialogi itd… Jesteśmy w tym coraz lepsi!
Na informatyce zrobiliśmy krótki film o Polsce. Pobraliśmy z Internetu nasz hymn narodowy z oficjalnej strony mazurekdabrowskiego.pl, znaleźliśmy również kilka fotografii przedstawiające kilka symboli narodowych, między innymi flagę i godło. Pobraliśmy również obrazy przedstawiające mapę Polski oraz zdjęcia prezydenta i premiera Polski. Tak wyposażeni przeszliśmy do programu Movie Maker i stworzyliśmy nasz film.
 



Bajka rymem pisana
(21-06-2013)
Po nocnym party byliśmy jeszcze trochę zaspani dlatego na języku angielskim spokojnie najpierw przypomnieliśmy sobie zasady używania przedimków nieokreślonych a oraz an, wykonaliśmy zadanie przygotowane na handoucie, a potem przenieśliśmy się na ourdiscoveryisland.com by dalej poprzez zabawę ćwiczyć nasz angielski. Koniec zajęć poświęciliśmy na nasze ulubione gry online.
Dziś na zajęciach przeczytaliśmy i omówiliśmy  bajkę „Pchła Szachrajka”, zwróciliśmy uwagę na elementy humorystyczne, wypisaliśmy cechy charakteru głównej bohaterki wiersza. Wykonaliśmy także zadanie w ćwiczeniach: na podstawie fragmentów utworu opisaliśmy wygląd domu Szachrajki, przedmioty, które posiadała oraz gości, które Pchła zaprosiła na przyjęcie.
Na zajęciach wychowania fizycznego poszliśmy do „Ogródka Jordanowskiego”, aby poszaleć na świeżym powietrzu i choć trochę poczuć już wakacje.
Pracę samodzielną poprowadziła dziś Jagoda Złoch, która przeczytała nam fragment książki Astrid Lindgren „Dzieci z Bulerbym”. Jagódka przygotowała też dla nas pytania sprawdzające.
 



Pożegnanie z bohaterami podręcznika
(20-06-2013)
Na informatyce tworzyliśmy swój własny obrazek w programie Gimp. Wykorzystywaliśmy podstawowe narzędzia typu: ołówek, pędzel, wypełnienie oraz mniej typowe jak np. rozsmarowywanie. Testowaliśmy różne opcje tych narzędzi. Cały obrazek tworzyliśmy z wykorzystaniem różnych warstw.
Na dzisiejszych zajęciach przeczytaliśmy ostatnie już rozdziały naszego podręcznika. Pani Karolina pomogła dziewczynkom odnaleźć Darka i Adama, którzy mimo wielkiego skarbu jaki znaleźli nie byli szczęśliwi. Uświadomili sobie, ze należy cieszysz się każda chwila, tym co się ma, bo kiedyś może nam tego zabraknąć.  „Waleczne Serca” przekazał cały skarb na rzecz Fundacji „O jeden uśmiech”. Od tamtej pory, jako wolontariusze, każdą wolną chwilę spędzali z dziećmi z Fundacji. Okazało się, że cenniejsza od wielkiego bogactwa jest prawdziwa przyjaźń. Pani Karolina doceniając bezinteresowność dzieci, zaprosiła ich w niezwykłą podróż do Ameryki Południowej, a o tym jakie przygody tam przeżyli, dowiemy się dopiero po wakacjach w klasie III. Tym czasem zilustrowaliśmy fragmenty ostatniego rozdziału w „Zeszycie Poszukiwacza Skarbu” oraz wymyślaliśmy i narysowaliśmy kolejne przygody bohaterów podręcznika.
Na matematyce zamienialiśmy kilogramy na dekagramy, rozwiązywaliśmy zadania tekstowe z wyrażeniami mianowanymi (l, dag, kg), dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 100, rozkładaliśmy liczby na setki, dziesiątki i jedności.
Na języku angielskim poznaliśmy podstawowe zwroty, których będziemy teraz czynnie używać na lekcjach: dzień dobry (good morning), do widzenia (goodbye), proszę (here you are), dziękuję (thank you), przepraszam (I'm sorry), przepraszam za spóźnienie (I'm sorry I'm late), Czy mogę się napić? (Can I have a drink, please?), Czy mogę iść do łazienki? (May I go to the toilet?). Zapisaliśmy je, ćwiczyliśmy ich wymowę i odgrywaliśmy krótkie scenki sterowane z ich użyciem. Ćwiczyliśmy również pisownię poznanych słówek i zagraliśmy w grę Simon Says.
 
Na zajęciach teatralnych w dalszym ciągu przygotowywaliśmy się do przedstawienia na zakończenie roku szkolnego. Próby wychodzą nam coraz lepiej, w końcu bardzo się staramy.
Po bardzo wyczerpującym dniu na godzinie wychowawczej udaliśmy się na plac zabaw.
 



Wielkie przygotowania
(19-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne poświęciliśmy na wielkie przygotowania do przedstawienia. Już niebawem zobaczycie Państwo bardzo nietypowy spektakl w naszym wykonaniu.
Na zajęciach języka angielskiego bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do przedstawienia na zakończenie roku szkolnego. Powtarzaliśmy teksty, odgrywaliśmy scenki, śpiewaliśmy piosenki i dawaliśmy z siebie wszystko aby występ był jak najlepszy.
Odbyła się lekcja plastyki na której robiliśmy pacynki ze skarpetek. Wykorzystaliśmy do tego celu guziczki, włóczkę i inne materiały plastyczne. Przede wszystkim nauczyliśmy się posługiwać igłą i nitką. Mimo pokłutych palców – praca się opłaciła, bo pacynki są przepiękne.
W ramach zastępstwa zajęć tanecznych poszliśmy na dwór, gdzie mogliśmy poskakać na trampolinie i odpocząć po całym dniu zajęć.
Na informatyce zrobiliśmy drobny fotomontaż w programie Gimp, a następnie przeszliśmy do gier i programów edukacyjnych wybieranych według własnych preferencji.
 



W królestwie bajek
(18-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy na temat naszych ulubionych baśni. Zauważyliśmy, iż we wszystkich bajkach występują postacie pozytywne i negatywne oraz szczęśliwe zakończenie, w którym dobro zwycięża nad złem. Bajki wiele nas też uczą
Rozmawialiśmy  na temat emocji, jakie towarzyszą czytaniu książek. Następnie uzupełniliśmy zadanie w ćwiczeniu, które polegało na przeczytaniu zdań i określeniu, jakie emocje może czuć osoba wypowiadająca je. Rozwiązaliśmy również krzyżówkę oraz zilustrowaliśmy jej hasło.
Na pracy samodzielnej powtórzyliśmy poznane dotąd zasady ortograficzne i wykonaliśmy zadania w naszych ćwiczeniach ortograficznych.
Zajęcia z „Czytankowa” przygotował i poprowadził dziś Filip Kisiołek. Filip przeczytał nam I rozdział książki S. Pagaczewskiego „Porwanie Baltazara Gąbki oraz przygotował dwa krótkie pytania sprawdzające naszą wiedzę z zakresu wysłuchanego fragmentu.
Odwiedziła nas także Pani Anna Ambroziak – stomatolog, która opowiedziała nam o swojej pracy i zasadach higieny jamy ustnej. Więcej zdjęć i informacji już wkrótce znajdziecie na naszej stronie internetowej w zakładce Wydarzenia.
Na języku angielskim odbył się test końcowo roczny sprawdzający naszą ogólną wiedzę z całego kursu. Test składał się z dwóch zadań podstawowych oraz jednego dodatkowego. Okazał się być bardzo prościutki. Po napisaniu sprawdzianu ćwiczyliśmy pisownię wybranych słówek i zwrotów.
Dziś na informatyce mieliśmy ciąg dalszy poznawania programu do edycji grafiki Gimp. Ćwiczyliśmy stosowanie narzędzia klonowanie do powielania i usuwania elementów zdjęcia. Eksperymentowaliśmy również z edycją kolorów zdjęcia. Zmienialiśmy całe lub fragmenty zdjęć na obrazy czarno-białe, zmienialiśmy nasycenie, kontrast i jasność barw.
 



Zapraszamy na spektakl
(17-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach dowiedzieliśmy się, czym jest recenzja. Przeczytaliśmy różne recenzje dotyczące spektakli teatralnych i filmów. Na podstawie przeczytanej recenzji w naszych ćwiczeniach uzupełniliśmy plakat zapraszający na przedstawienie pt. „Kopciuszek”.
Na kolejnej lekcji na podstawie przeczytanej baśni braci Grimm pt. „Śnieżka” wykonaliśmy zadanie w ćwiczeniach. Musieliśmy uzupełnić wypowiedzi poszczególnych postaci.
Na matematyce przypomnieliśmy sobie wiadomości o miesiącach – kolejność, zapis rzymski i arabski. Wykonaliśmy zadania w ćwiczeniach, dokonywaliśmy obliczeń kalendarzowych.
Na języku angielskim odbyło się mega powtórzenie z całego materiału z naszego podręcznika. Powtórzyliśmy poznane słówka kart obrazkowych, budowaliśmy zdania, w których przedstawialiśmy się, podawaliśmy swój wiek, mówiliśmy co posiadamy, co lubimy, a czego nie, co mamy na sobie, opisywaliśmy również pogodę za oknem, zaśpiewaliśmy Quest Song i wykonaliśmy szereg zadań utrwalających w naszym podręczniku. Czytaliśmy też słówka z naszego słowniczka obrazkowego i zapisaliśmy kilka zdań opisujących karty obrazkowe w zeszycie.
Na informatyce bawiliśmy się programem do edycji obrazów Gimp. Dziś ćwiczyliśmy pracę z narzędziem klonowanie. Powielaliśmy różne elementy zdjęć.
 



Sprawdzamy swoją wiedzę
(14-06-2013)

Pogoda coraz piękniejsza, wakacje coraz bliżej... Wszyscy chcą już odpocząć i poleniuchować. Niestety do końca roku szkolnego jeszcze dwa tygodnie. Aby sprawdzić naszą wiedzę i podsumować zdobyte umiejętności napisaliśmy dziś test końcoworoczny, który obejmował zakresem edukację matematyczną i polonistyczno – przyrodniczą. Zmagaliśmy się z zadaniami z matematyki obliczając działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000, na mnożenie w zakresie 100. Rozwiązywaliśmy zadanie tekstowe, zaznaczaliśmy temperaturę na termometrach, obliczaliśmy różnicę temperatur, pisaliśmy liczby słownie, dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych, kalendarzowych i zegarowych oraz mierzyliśmy długość odcinków.

Na sprawdzianie polonistyczno – przyrodniczym odpowiadaliśmy na pytania do przeczytanego tekstu, dobieraliśmy odpowiednią zasadę pisowni do wyrazów, wyszukiwaliśmy rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki, podkreślaliśmy zdania prawdziwe, pisaliśmy ogłoszenie. Do podanych wyrazów dopisywaliśmy antonimy, rozwijaliśmy zdania oraz uzupełnialiśmy wyrazy odpowiednimi trudności ortograficznymi.

Jak wszyscy doskonale wiedzą: „Strach ma wielkie oczy” i my takie mieliśmy przed sprawdzianem. Okazało się jednak, że nie ma się czego bać, bo test okazał się łatwy i przyjemny.

Po wyczerpujących wysiłku psychicznym nadszedł czas na ożywienie ciała i ducha na basenie. Dziś – już, jako doświadczone Prymusy- mogliśmy, pod okiem czujnego instruktora i wychowawczyni, popływać z makaronami na dużym basenie. Później mogliśmy pobawić się na małym basenie ćwicząc jednocześnie wstrzymywanie powietrza pod wodą podczas nurkowania oraz odprężyć się w jacuzzi.

Na zajęciach języka angielskiego przygotowywaliśmy się testu końcowowrocznego. Tworzyliśmy w Wordzie zdania dotyczące nas samych. Przedstawialiśmy się, pisaliśmy co lubi, a czego nie, co posiadamy, a czego nie mamy itp. Na koniec by dalej ćwiczyć nasz angielski przeszliśmy na stronę ourdiscoveryisland.com.

 



Zabawa w teatr
(13-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach przenieśliśmy się w niezwykły świat teatru. Na podstawie przeczytanej bajki Ch. Perrault „Kopciuszek” ułożyliśmy dialogi do przedstawienia teatralnego o tym samym tytule, które zapisaliśmy w naszych ćwiczeniach. Dokończyliśmy nasze kukiełki, wykonaliśmy afisz zapraszający na nasze przedstawienie, z krzeseł i materiału zrobiliśmy scenę, a później odbyło się przedstawienie – na razie tylko w naszym gronie, lecz już myśleliśmy nad tym, aby je jeszcze dopracować i pokazać szerszej publiczności. Nauczyliśmy się jednak, ze teatr to nie tylko zabawa, ale i ogromny wkład pracy. Więcej zdjęć z naszego niezwykłego pokazu już wkrótce będziecie mogli zobaczyć w zakładce „Wydarzenia”.
Na kolejnych zajęciach przeczytaliśmy rozdział naszego podręcznika pt. „W mieszkaniu Pani Karoliny”. „Waleczne serca” poprosiły Panią Karolinę, aby pokazała im drugą połowę mapy. Chodziło im, nie o to, aby odnaleźć skarb, lecz chcieli odnaleźć Adama i Darka, którzy utknęli w tajemniczym tunelu. Okazało się jednak, że Pani Karolina straciwszy jakąkolwiek nadzieję na odnalezienie skarbu, spaliła  swoją część mapy dwa tygodnie wcześniej.  Miała ją jednak tak długo, że znała ja na pamięć. Postanowiła więc pomóc „Walecznym Sercom”. Co wydarzyło się dalej? O tym dowiemy się już wkrótce…
Na godzinie wychowawczej udaliśmy się na plac zabaw, aby móc cieszyć się piękną pogodą oraz wspólną zabawą.
Na zajęciach języka angielskiego po powtórzeniu poznanego słownictwa i zbudowaniu zdań opisujących karty obrazkowe przeszliśmy do gramatyki. Rozmawialiśmy dziś o przedimkach nieokreślonych a/an, które stosujemy przed rzeczownikami policzalnymi w liczbie pojedynczej. Wiemy, że a stawiamy przed rzeczownikami w wymowie zaczynającymi się od spółgłoski, a an przed rzeczownikami zaczynającymi się w wymowie od samogłoski. Wykonaliśmy ćwiczenie utrwalające, a na koniec zaśpiewaliśmy i przetłumaczyliśmy piosenkę Quest Song.
Na zajęciach teatralnych odbyła się próba przygotowująca nas do zakończenia roku szkolnego. Wspólnie z klasą I i Mądrymi Sówkami powtarzaliśmy teksty, śpiewaliśmy piosenki i odgrywaliśmy scenki.
Na informatyce oglądaliśmy nasze filmy na dużym ekranie i wspólnie ocenialiśmy nasze prace.
 



Wycieczka rowerowa
(12-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia najważniejszych zasad bezpiecznego poruszania się po drodze na rowerze. Powtórzyliśmy zasady kulturalnego i grzecznego zachowywania się w restauracji według savoir vivre. Następnie udaliśmy się na wycieczkę rowerową. Szczegółowe informacje oraz zdjęcia już niebawem znajdziecie na naszej stronie internetowej w zakładce „Wydarzenia”.
W ramach zajęć języka angielskiego odbyła się pierwsza próba przedstawienia na koniec roku. Poznaliśmy nasze teksty, piosenki, wierszyki i dowiedzieliśmy się jak to wszystko ma wyglądać. Właśnie rozpoczynamy sezon prób i ćwiczeń!
Na zajęciach tanecznych poznawaliśmy kroki, ucząc się nowych figur wyrabiają swoją sprawność ruchową i koordynację, płynność i estetykę ruchów oraz kształtowaliśmy poczucie rytmu. Nabieraliśmy pewności siebie, widząc regularne postępy. Poza tym znikały wszelkie opory do tańca w parach, a relacja: dziewczyna – chłopak czy kobieta – mężczyzna nie sprawiała żadnych problemów.
 
 



Teatr lalek
(11-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy różne rodzaje lalek teatralnych takie jak: marionetki, pacynki, kukiełki, lalki teatru cieni oraz brzuchomówcy. Omówiliśmy ich różnice oraz sposób poruszania nimi na scenie.  W naszych ćwiczeniach przeczytaliśmy, że marionetki składają się z drewnianego, plastikowego lub papierowo – klejowego „szkieletu”, do którego doczepia się różne stroje oraz peruki.
Obejrzeliśmy również wiele filmików ukazujące poznane lalki na scenie. Najbardziej przypadł nam do gustu teatr cieni oraz lalki brzuchomówcy Jeff`a Dunhan`a. Wyszukaliśmy i wydrukowaliśmy zdjęcia przedstawiające różne lalki „pracujące” w teatrze. Zawiesiliśmy je na tablicy w naszej sali.
Wykonaliśmy także papierowe kukiełki do przedstawienia „Kopciuszek”, które będą nam potrzebne na czwartkowe zajęcia.
Na „Czytankowie” każdy Prymus zajął  się czytaniem swoich ulubionych książek.
Na języku angielskim pracowaliśmy nad tworzeniem własnego tekstu. Najpierw pracując indywidualnie opisywaliśmy ilustracje podając kto, gdzie się znajduje, jaką ma zabawkę i w co jest ubrana/y. Ćwiczyliśmy również pisownię wybranego słownictwa i zagraliśmy w Hangman.
Na informatyce dokończyliśmy proces zamieszczania naszego filmu w serwisie YouTube i przeszliśmy do tworzenia zabawnych animacji w programie Pivot Animator. Nasze animacje stają się coraz bardziej rozbudowane i płynne. Niektóre zawierają po kilkadziesiąt klatek. Część osób zamiast Pivota wybrała malowanie w programie Tux Paint. Mimo, że program został stworzony z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów, my ciągle jeszcze odkrywamy nowe narzędzia i możliwości tego programu.
Na ostatnich zajęciach oglądaliśmy filmy edukacyjne z serii „Był sobie.. kosmos”.
 



Teatr dawniej i dziś
(10-06-2013)

Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy historię teatru, która sięga aż do korzeni starożytnej Grecji. Na podstawie przeczytanych informacji w ćwiczeniach oraz obejrzanego filmu dowiedzieliśmy się, jak kiedyś wyglądał teatr i aktorzy. W starożytnej Grecji na scenie występowało tylko trzech aktorów, na twarzach mieli specjalne maski, dzięki którym byli lepiej słyszalni. Zaś na nogach nosili sandały na wysokiej, drewnianej podeszwie zwanej koturnem. Kilkaset lat temu aktorzy greccy ustąpili miejsca kuglarzom, którzy występując na rynkach miast zabawiali publiczność różnymi sztuczkami. Wszystkie nowo poznane informacje zapisaliśmy w zeszycie.

Na kolejnej lekcji przyjrzeliśmy się bliżej współczesnemu teatrowi. Dowiedzieliśmy się, czym w teatrze zajmuje się sufler, reżyser, scenograf, dramaturg, inspicjent, charakteryzator, garderobiana oraz z jakich elementów składa się scena, gdzie znajdują się kulisy i garderoba.

Mieliśmy także spotkanie z weterynarzem Panią Katarzyną Jakubowska i legwanem zielonym – Kubą. Pani Kasia opowiedziała nam o życiu i zwyczajach tej niezwykłej jaszczurki. Więcej informacji i zdjęć znajdziecie w zakładce Wydarzenia na naszej stronie internetowej.

Na kółku matematycznym graliśmy w grę planszową „Warcaby”, dzięki której mogliśmy kształtować logiczne myślenie i dokonać analizy ruchów pionów.

Na zajęciach języka angielskiego ćwiczyliśmy pisownię poznanego słownictwa już z całego roku szkolnego. Dowiedzieliśmy się także jakie wyniki otrzymaliśmy ze sprawdzianu. Na najbliższych zajęciach omówimy go dokładnie. Wysłuchaliśmy również nagrania bajki Snow White and the Seven Dwares (Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków) czytanej przez Simona Messinga. Odpowiedzieliśmy na pytania dotyczące historyjki i zapisaliśmy słynne zwroty z bajki: Mirror, mirror on the wall, who is the prettiest of them all? (Lustereczko Powiedz przecie kto jest najpiękniejszy w świecie?) oraz Then they lived happily ever after (I żyli długo i szczęśliwie) na tablicy.

Na informatyce kończyliśmy pracę nad naszymi wakacyjnymi filmami w programie Movie Maker, a dla utrwalenia naszej twórczości postanowiliśmy umieścić przesłać nasze filmy do serwisu YouTube. Od kiedy posiadamy konto Google, możemy korzystać z wielu usług, w tym serwisu YouTube. Większość naszych filmów można już oglądać w Internecie. Wkrótce zamieścimy linki do naszych filmików.

 



W poszukiwaniu przygód
(07-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach dokończyliśmy czytać naszą lekturę „W poszukiwaniu przygód”. Wykonaliśmy karty pracy, w których musieliśmy wykazać się w wiedzą z treści opowiadania. Rozwiązaliśmy krzyżówkę oraz mini test, narysowaliśmy potwora, którego prawdopodobnie spotkali Julek i Benek, wymyślaliśmy inne przygody, które mogliby przeżyć. Wspólnie z bohaterami naszego opowiadania doszliśmy do wniosku, że należy doceniać to co się ma, bo zawsze można to stracić.
Na matematyce dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych i rozwiązywaliśmy zadania tekstowe.
Na języku angielskim odbył się test sprawdzający naszą wiedzę z unitu 8. Mieliśmy do wykonania trzy zadania podstawowe oraz jedno dodatkowe. Sprawdziliśmy poziom naszego rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem oraz znajomości słownictwa. Na koniec zajęć uzupełniliśmy słowniczek obrazkowy w naszym podręczniku i ćwiczyliśmy pisownię wybranych słówek w zeszytach.
Na zajęciach basenowych mieliśmy gry i zabawy ruchowe w wodzie . Doskonaliliśmy pracę nóg do kraula na brzuchu.
Po wyczerpujących zajęciach w ogrodzie szkolnym czekała na nas niespodzianka – wielkie „Zamki – dmuchańce”. Wszyscy bawili się fantastycznie korzystając jednocześnie z pięknej słonecznej pogody.
Na informatyce kończyliśmy pracę nad naszym wakacyjnym filmem. Wprowadzaliśmy ostatnie ulepszenia: dodawaliśmy podpisy oraz napisy początkowe i końcowe, dodawaliśmy muzykę.
 



Problemy - jak sobie z nimi radzić?
(06-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o tym, jak zachować się w różnych sytuacjach, a zwłaszcza w takich, z których uważamy, że nie ma wyjścia.  Przeczytaliśmy rozdział naszego podręcznika „Darek i Adam w tunelu”. Chłopcy również uważali, że nigdy nie wydostaną się z tunelu i na zawsze pozostaną tam uwięzieni. Podtrzymywało ich jednak motto „Walecznych Serc” – „Nie ma sytuacji bez wyjścia, a każdym problemie należy doszukiwać się pozytywów”. Dzięki upartości i wytrwałości w dążeniu do celu, chłopcom udało się znaleźć nie tylko wyjście z tunelu, ale i długo poszukiwany skarb.
W „Zeszycie Poszukiwacza Skarbów” narysowaliśmy tajemniczy labirynt korytarzy, w którym zabłądzili chłopcy. Uzupełniliśmy także zdania opisujące nastrój załamanego Adama oraz narysowaliśmy jego portret.
Z zakresu edukacji matematycznej rozwiązywaliśmy zadania tekstowe oraz działania na dodawanie i odejmowanie w granicach 1000.
Na godzinie wychowawczej rozmawialiśmy na temat kłamstwa i powiedzenia „Kłamstwo ma krótkie nogi”. Przeczytaliśmy wiersz J. Tuwima „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”. Oceniliśmy jego postępowanie. Zastanawialiśmy się również nad tym, dlaczego kłamiemy, jak czuje się osobą okłamywana oraz co tracimy poprzez mówienie nieprawdy. Poznaliśmy wiele  przysłów i mądrości dotyczących złych skutków kłamstwa.
Na zajęciach języka angielskiego powtarzaliśmy materiał z całego podręcznika.  Na rozgrzewkę zagraliśmy w Kalambury i rozmawialiśmy o tym co należy robić by być bezpiecznym w czasie różnej pogody. Następnie wykonaliśmy szereg zadań utrwalających w podręczniku i zeszycie ćwiczeń, które rozwijały naszą znajomość słownictwa, rozumienie ze słuchu, pisanie i czytanie. Jesteśmy już przygotowani do testu.
Zajęcia teatralne poświęciliśmy zabawom pantomimicznym Próbowaliśmy porozumieć się bez użycia słów, co w cale nie jest takie proste jak by się mogło wydawać. Na początku był „Taniec – powitaniec” i ćwiczenia dykcyjne. Potem dzięki Dziwnym wynalazkom doskonaliliśmy naszą wyobraźnię. Zagraliśmy także w „Lustro”, „Cień” i „Chodzimy jak…” - zabawę w oparciu o metodę  Labana. Na koniec odgrywaliśmy krótkie scenki pantomimiczne „Pokaż to bez słów” i zagraliśmy w głuchy telefon.
Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad naszym filmem w programie Mowie Maker. Dodawaliśmy nowe obrazy i różne efekty przechodzenia obrazów. Niektórzy zaczęli już dodawanie napisów i muzyki.
 



Ziemia naszym wspólnym dobrem
(05-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od rozwiązywania zadań matematycznych. Dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych i analizowaliśmy zadania tekstowe.
Na kolejnych zajęciach rozmawialiśmy na temat zanieczyszczania Ziemi oraz sposobów zatroszczenia się o nią. W naszych ćwiczeniach przeczytaliśmy tekst o historii śmieci.
Na plastyce wykonaliśmy plakat pt. „Ziemia – naszym wspólnym domem” zachęcający do dbania o naszą planetę.
Na muzyce poznaliśmy piosenkę „Ziemia – zielona wyspa” oraz pojęcie pauzy ósemkowej.
Na języku angielskim w dalszym ciągu utrwalaliśmy materiał z rozdziału 8. Tym samym przygotowywaliśmy się do piątkowego sprawdzianu. Zagraliśmy w grę z naszego podręcznika, wykonaliśmy zadania we wspomnianym podręczniku, wykonywaliśmy polecenia zgodnie z nagraniem, dzieliliśmy karty wyrazowe na odpowiednie kategorie: My toys, My family, Animals, Clothes oraz Weather. Na koniec wymienialiśmy się z pozostałymi osobami swoimi listami słówek i uzupełnialiśmy w ten sposób nasz mini słowniczek tematyczny.
Na informatyce wypróbowaliśmy działanie naszej nowej skrzynki pocztowej w Google Apps. Dzięki nowemu kontu będziemy mogli logować się do poczty bezpośrednio ze strony google.pl. Dodatkowo, będziemy mogli korzystać z wielu dodatkowych narzędzi, m.in. Dokumentów Google, co pozwoli nam wspólnie pracować nad jednym dokumentem. W drugiej części zajęć bawiliśmy się różnymi programami edukacyjnymi zainstalowanymi na naszych komputerach. Najpopularniejszy okazał się program Pivot i jego animacje z patyczakami. Na koniec, graliśmy w nasze ulubione gry internetowe i tu prym wiodła gra, w której zarządzamy farmą.
 



Fundacje
(04-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości związanych z czasem i obliczeniami zegarowymi. Rozwiązywaliśmy zadania tekstowe znajdujące się w naszych ćwiczeniach. Obliczaliśmy czas trwania poszczególnych podróży.
Na kolejnych zajęciach rozmawialiśmy na temat różnych fundacji oraz zasad ich działania. Dowiedzieliśmy się, kim jest „wolontariusz”. Przeczytaliśmy rozdział naszego podręcznika pt. „Niezwykłe spotkanie”, w którym to „Waleczne Serca” mogły w końcu porozmawiać z Panią Karoliną.
Wykonaliśmy zadania ortograficzne w ćwiczeniach. Na rysunku odszukiwaliśmy przedmioty, w których nazwach ukryły się litery „ó”, „rz”. Następnie dzieliliśmy podane wyrazy na rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki, powtarzając sobie jednocześnie definicje tych części mowy.
Na „Czytankowie” czytaliśmy II część „Solilandii”. Po raz kolejny mogliśmy zgłębiać wielicką kopalnie soli oczami naszej wyobraźni.
Za zajęciach filmowych oglądaliśmy film o tajemniczych podróżach Krzysztofa Kolumba
Na zajęciach języka angielskiego po przypomnieniu nazw dni tygodnia, liczebników oraz nazw związanych z pogodą. Przećwiczyliśmy też poznane słownictwo poprzez grę w naszym podręczniku, oraz kalambury. Ćwiczyliśmy również pisownie poznanych zwrotów i wyrazów.
Na informatyce podsumowaliśmy pracę nad naszymi wakacyjnymi projektami w programie Baltie. Każdy z nas prezentował swój program na dużym ekranie z użyciem projektora. Omawialiśmy szczegóły i czasami opisywaliśmy jak zaprogramowaliśmy różne fragmenty programu. Po prezentacjach przeszliśmy do kolejnego projektu. Od dziś będziemy pracować nad klipem Moje wymarzone wakacje w programie Movie Maker.
 



Polne kwiaty
(29-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od przeczytania opowiadania „Niespodzianka” znajdującego się w naszych ćwiczeniach zwracając uwagę na kolejność wydarzeń. Następnie je omówiliśmy i wykonaliśmy zadnia do przeczytanego tekstu. Pisaliśmy nazwy roślin i zwierząt, które można spotkać na łące. Powtórzyliśmy kolejność liter w alfabecie i układaliśmy nazwy roślin według alfabetu.
Na kolejnej lekcji przypomnieliśmy sobie wiadomości o przymiotnikach, poznaliśmy stopnie przymiotnika oraz rodzaje: męski, żeński i nijaki. Do podanych przymiotników szukaliśmy odpowiednich porównań.
Na muzyce zrobiliśmy próbę piosenek i wierszy z okazji zbliżającego się Pikniku Rodzinnego.
Na plastyce pakowaliśmy prezenty dla rodziców i przykleiliśmy rośliny do naszego zielnika.
Na zajęciach języka angielskiego staraliśmy się rozwijać rozumienie ze słuchu poprzez oglądanie bajki Walta Disneya pt. „Cinderella”.
Na zajęciach tanecznych uczyliśmy się utrzymania równowagi , oraz poznaliśmy 4 figury zabawy tanecznej.
Na informatyce kończyliśmy nasze wakacyjne projekty w programie Baltie, a na koniec graliśmy w nasze ulubione gry internetowe.
 



Długo wyczekiwana wiadomość
(28-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach przeczytaliśmy kolejny rozdział naszego podręcznika. Dowiedzieliśmy się, że Pani Karolina Najman założyła Fundację „O jeden Uśmiech” pomagającą niepełnosprawnym dzieciom. Rozmawialiśmy także o niepełnosprawnych osobach, podkreślając to, iż są one takimi samymi ludźmi jak my.  Pani Karolina założyła tą Fundację, ponieważ w dzieciństwie sama była niepełnosprawna – nie mogła chodzić. Jej operację sfinansował bogaty krewny. Niestety, wielu osób nie stać na leczenie, dlatego też powstają fundację, które pomagają zdobyć pieniądze na potrzebne operacje i rehabilitacje. Pani Karolina za swą działalność otrzymała „Order Uśmiechu” – czyli międzynarodowe odznaczenie nadawane za działania przynoszące dzieciom radość.
Na kolejnej lekcji poznaliśmy definicję ”przymiotników”. Uzupełniliśmy zadania w ćwiczeniach opisując obrazek odpowiednim przymiotnikiem.
Nadszedł w końcu czas zakończenia prezentów – niespodzianek dla naszych rodziców. Pozostało jeszcze je zapakować i rozdać na Pikniku Rodzinnym.
Mieliśmy także zajęcia z Panią Psycholog. Mogliśmy wspólnie pograć w gry dydaktyczne oraz cieszyć się wspólną zabawą.
Na zajęciach języka angielskiego kontynuowaliśmy przygodę z pogodą. Po powtórzeniu dni tygodnia i opisaniu pogody za oknem rozwiązaliśmy zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń i wykonaliśmy projekt przedstawiający własną tabelkę pogody na każdy dzień tygodnia. Zagraliśmy również w grę Sunny and Cloudy i ćwiczyliśmy piosenkę dni tygodnia.
Na porannej informatyce pracowaliśmy nad naszymi wakacyjnymi projektami. Dziś odkryliśmy możliwość wstawiania do programu obrazków pobranych z Internetu. Zapisywaliśmy obrazki na dysku komputera, otwieraliśmy je w programie Paint i w nim zmienialiśmy rozmiar zdjęcia, tak żeby pasował do rozmiaru okna programu (585x292 piksele). Na koniec, zapisywaliśmy obraz w formacie .bmp i przy pomocy narzędzia tablica wstawialiśmy obraz do programu.
 



Wywiad
(27-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach wyjaśniliśmy sobie, czym jest wywiad i jakie są jego cechy charakterystyczne. Czytaliśmy różne wywiady znajdujące się w gazetach. Następnie przeczytaliśmy wywiad z Karoliną Najman znajdujący się w naszym podręczniku. Z przeczytanego wywiadu dużo dowiedzieliśmy się na temat życia Pani Karoliny. Być może wspólnie z nią „Walecznym Sercom” uda się odnaleźć tajemniczy skarb.
Kolejnym naszym zadaniem było napisanie pytań do wywiadu ze swoim kolegą/ koleżanką z ławki.. Przekonaliśmy się, że praca dziennikarza do prostych nie należy.
Na matematyce układaliśmy i rozwiązywaliśmy zadania tekstowe. Dokonywaliśmy obliczeń w zakresie 100 z wyrażeniami mianowanymi.
Przygotowywaliśmy także prezenty – niespodzianki dla naszych kochanych rodziców z okazji ich święta oraz zrobiliśmy próbę przedstawienia.
Na języku angielskim po opisaniu pogody za oknem, zagraniu w Bingo i przedstawieniu przez każdego ulubionej pogody poznaliśmy nazwy dni tygodnia: poniedziałek (Monday), wtorek (Tuesday), środa (Wednesday), czwartek (Thursday), piątek (Friday), sobota (Saturday) oraz niedziela (Sunday). Ćwiczyliśmy wymowę oraz pisownię tych słówek i wykonaliśmy zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach wychowania fizycznego mięliśmy sprawdzian z elementów gimnastycznych. Sprawdzaliśmy technikę wykonania przewrotu w przód.
Na informatyce wprowadzaliśmy drobne ulepszenia do naszych wakacyjnych projektów w programie Baltie. Nasza pomysłowość jest tak duża, że potrzebujemy trochę więcej czasu na ukończenie naszych programów niż początkowo zakładaliśmy.
 



Prezenty dla naszych mam
(23-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o zbliżającym się Dniu Matki. Uczniowie, których wczoraj nie było w szkole zrobili kartki na konkurs.  Wykonaliśmy także pierwszy etap pracy, związany z prezentami dla rodziców. Niestety nie możemy zdradzić żadnych szczegółów. W końcu ma to być niespodzianka!! J
Na godzinie wychowawczej rozmawialiśmy o roli książki w życiu dziecka. Powiesiliśmy plakat zachęcający do czytania książek. Każdy również dostał prace domową. Uczniowie do końca maja, przez 20 minut będą czytać swoim rodzicom zadaną lekturę. Waszym zadaniem, kochani rodzice, będzie poświęcenie czasu i cierpliwe wysłuchanie dzieci. Lektura ta będzie omawiana w pierwszym tygodniu czerwca.
Na zajęciach języka angielskiego czekało nas dużo pracy twórczej. Po przypomnieniu sobie angielskich określeń związanych z pogodą. Opisywaliśmy samodzielnie w zeszytach pogodę za oknem. Następnie sprawdziliśmy ćwiczenie na tablicy zapisując zdania. Następnie utrwalaliśmy naszą wiedzę grając w Wojnę karcianą. Na koniec dzieląc się na dwie drużyny zagraliśmy w kalambury odgrywając krótkie scenki pogodowe. 
Zajęcia teatralne upłynęły nam na przygotowaniach do Pikniku rodzinnego. Poznaliśmy i uczyliśmy naszych kwestii i piosenek. Wszyscy bardzo się staramy bo chcemy wypaść przed rodzicami, zwłaszcza w tak ważnym dniu, jak najlepiej!
Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad naszym projektem w programie Baltie. Projekty nasze są bardzo zróżnicowane. Każdy ma jakiś inny pomysł na realizację projektu. Na ukończenie naszej pracy mamy jeszcze jutrzejsze zajęcia.
 



Owady
(21-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy na temat owadów. Oglądaliśmy zdjęcia i ilustracje owadów, przeczytaliśmy tekst w naszych ćwiczeniach dotyczący tych najmniejszych i najliczniejszych zwierząt. Omówiliśmy także budowę owada oraz fazy rozwoju motyla. Wykonaliśmy ćwiczenia interaktywne o owadach korzystając ze strony www.scholaris.pl . Obejrzeliśmy film o szarańczy i spustoszeniach jakie za sobą niesie.
Na kolejnych zajęciach narysowaliśmy przepiękną łąkę. Umieściliśmy na niej nie tylko zwierzęta i rośliny, które występują na łące, ale i te, wymyślone przez nas. Dowiedzieliśmy się również wiele ciekawych informacji, np. że owady słyszą dźwięki poprzez aparat tympanalny, który umiejscowiony jest w różnych miejscach – szarańcza i ćma słucha brzuchem, pasikonik – nogami. Pszczoły natomiast widzą ultrafiolet dzięki specjalnym czopkom, które odbierają kolory.
Kolejne zajęcia upłynęły nam na ostatnich przygotowaniach do jutrzejszego konkursu „Książka – przyjaciel prawdziwy”.  Dokończyliśmy robić dekorację, przećwiczyliśmy rolę oraz opowiadaliśmy sobie, jakie przygody przeżyli Solek i Solinka.
Na godzinie wychowawczej odwiedziła nas Pani Psycholog, która rozmawiała z nami o emocjach i sposobach radzenia sobie z nimi. Wykonała z nami różne ćwiczenia, które miały na celu nazwanie swoich emocji, podczas konkretnych sytuacji.
Na zajęciach filmowych oglądaliśmy bardzo pouczający film, pt. „Dzwonnik z Notre Dame”.
Na zajęciach języka angielskiego utrwalaliśmy poznane słownictwo oraz struktury poprzez słuchanie i czytanie historyjki o naszych podręcznikowych bohaterach. Wysłuchaliśmy na samym początku piosenki o różnych czynnościach wykonywanych podczas słonecznej wietrznej i deszczowej pogody. Następnie wykonaliśmy szereg zadań w podręczniku i zeszycie ćwiczeń. Czytaliśmy historyjkę z podziałem na role i poznaliśmy nowe zwroty:  Czy jesteś głodny? (Are you hungry?), Przepraszam (I’m sorry) oraz Dziękuję (Thank you), które zapisaliśmy w zeszytach.
Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad wakacyjnym programem w Baltiem. Nasze projekty powoli staję się coraz bardziej złożone.
 



Smutny wiersz
(20-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości dotyczących poznanych części mowy. Nauczyliśmy się na pamięć reguł: czym są czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki. Graliśmy w gry dydaktyczne związane przymiotnikami.
Przeczytaliśmy i omówiliśmy wiersz Danuty Wawiłow pt. „Smutny wiersz”. Wyodrębniliśmy kim jest osoba mówiąca w wierszu oraz nastrój utworu a także cechy charakterystyczne.
Na kolejnej lekcji przeczytaliśmy i omówiliśmy rozdział naszego podręcznika „Pola najlepszym detektywem”. W końcu dowiedzieliśmy się jakie informacje o Pani Karolinie znalazła Pola w bibliotece. „Waleczne Serca” są już o krok od odnalezienia skarbu. Uzupełniliśmy także informacje w Zeszycie poszukiwacza Skarbu.
Z zakresu edukacji matematycznej na podstawie przeczytanego tekstu wpisywaliśmy dane do tabeli, dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 100.
Na języku angielskim po opisaniu kart wyrazowych związanych z pogodą,  zagraliśmy w nietypową grę Memory tym samym ćwiczyliśmy pytania o upodobania i krótkie odpowiedzi. Poznaliśmy też nową głoskę [u:], której wymowę ćwiczyliśmy. Zapoznaliśmy się też z nowymi wyrazami:  hulajnoga (scooter) oraz łoś (moose). Wykonaliśmy też zadania utrwalające w podręczniku jak i zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na boisko ORLIK gdzie graliśmy w piłkę, skakaliśmy na skakankach i w gumę.
Informatykę zaczęliśmy od eksperymentów w programie Baltie. Kombinowaliśmy z różnymi możliwościami programu poznanymi w trakcie ostatnich kilku lekcji. Po kwadransie radosnej, nieukierunkowanej twórczości przeszliśmy do projektu, którym będziemy zajmować się do piątku. Będzie to program przedstawiający jakiś motyw wakacyjny. Pomysł na program musimy znaleźć sami. Mamy dużo czasu, więc możemy wprowadzać różne poprawki i ulepszenia. Ważne, żeby wykorzystać możliwie jak najwięcej narzędzi i możliwości programu.
 



Na łące
(17-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od ułożenia wyrazów z rozsypani wyrazowej. Powstały nam hasła z nazwami różnych roślin i zwierząt.  W ten sposób poznaliśmy temat zajęć. Wraz z naszymi przyjaciółmi: myszkami: Matylda i Frankiem oraz świerszczem Sebastianem wybraliśmy się na łąkę. Matylda przygotowała dla nas zadania matematyczne na mnożenie, a Franek w krótkich filmikach opowiedział o zwierzętach i roślinach jakie można zaobserwować na łące. Poznaliśmy także właściwości lecznicze niektórych ziół: mniszka lekarskiego, szałwii lekarskiej, babki lancetowatej i mięty pieprzowej. Piękno przyrody od zawsze fascynowało wielkich malarzy i kompozytorów. Rozwiązując zadania interaktywne poznaliśmy obraz Alfreda Sisleya „Małe łąki wiosną, Auguste`a Renoir`a „Dwie dziewczynki na łące” oraz „Pole maków” Claude`a Monet. Uzupełniliśmy nazwy solmizacyjne nut utworu Piotra Czajkowskiego „Walc kwiatów”, następnie go wysłuchaliśmy.
Na kolejnej lekcji przeczytaliśmy tekst „Koncert n łące” znajdujący się w naszych ćwiczeniach. Podczas omawiania w jaki sposób niektóre owady wydają z siebie dźwięki, mogliśmy ów dźwięków wysłuchać. Na podstawie tekstu uzupełniliśmy list konika polnego Wacka, w którym opisuje on, w jaki sposób gra swój piękny wieczorny koncert. Powtórzyliśmy również wiadomości o czasowniku, podkreślając te czasowniki, które opisują zachowanie owadów na łące.
Na ostatniej lekcji odwiedził nas niezwykły gość - Dominik Kisiołek, którego wielką pasją jest śpiew.  Pan Dominiki zaraził wszystkich uczniów swoją pasją i wspólnie zaśpiewali utwór „Ona tańczy dla mnie”. Więcej informacji oraz zdjęcia z tej wizyty już wkrótce będzie można zobaczyć na naszej stronie internetowej w zakładce Wydarzenia
Na zajęciach ruchowych pojechaliśmy na basen gdzie doskonaliliśmy skok do wody do stylu kraul na piersiach i uczyliśmy się pracy rąk do kraula na plecach. Na koniec zajęć poszliśmy do jacuzzi.
 



Piękno ogrodów
(16-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia matematyczne rozpoczęliśmy w bardzo nietypowy sposób. Wybraliśmy się na podwórko za szkołą. O tym, co tam robiliśmy możecie przeczytać w zakładce Wydarzenia na naszej stronie internetowej. W nagrodę za trud związany z liczeniem mogliśmy pobawić się na placu zabaw. Wpadliśmy nawet na wspaniały pomysł – niespodziankę. Aby narysować na chodniku wielkie kolorowe serce dla wszystkich pracowników „Akademii Prymusa”. O! Takie z nas fajne dzieciaki! J
Kolejne zajęcia odbyły się już w naszej klasie. Rozmawialiśmy o ogrodach botanicznych. Dowiedzieliśmy się, że w ogrodzie botanicznym występuje wiele gatunków roślin z różnych krańców świata. Można także odpocząć  w palmiarni pod palmami lub podziwiać egzotyczny rośliny w specjalnych szklarniach. Dowiedzieliśmy się także czym jest zielnik. Mamy nadzieję, że uda nam się stworzyć własny, klasowy album przyrodniczy z różnorodnymi roślinami rosnącymi w naszej okolicy.
Następnie przeczytaliśmy rozdział „Poszukiwania w ogrodzie”, w którym to chłopcy z „Walecznych Serc” udali się na poszukiwanie tajemniczego lwa. Nieoczekiwanie chłopcy w murowanej altance Pana Bogdana znalazły wejście do tunelu… Co odnalazły w tunelu „Waleczne Serca” dowiemy się w następnych rozdziałach naszego podręcznika.
Na pracy samodzielnej w „Zeszycie Poszukiwacza Skarbu” namalowaliśmy ogród Pana Bogdana, za co dostaliśmy oceny.
Na godzinie wychowawczej udaliśmy się na dwór, aby cieszyć się piękną słoneczną pogodą oraz szukać pierwszych roślin do naszego zielnika.
Język angielski upłynął nam na przeróżnych ćwiczeniach językowych. Opisywaliśmy karty obrazkowe. Przypomnieliśmy sobie poznane nazwy zjawisk atmosferycznych. Ochotnik opisał pogodę za oknem. Wysłuchaliśmy piosenki z poprzednich zajęć. Przypomnieliśmy sobie również wszystkie zaimki osobowe (I, you, he, she, it, we, you, they) i przećwiczyliśmy ich użycie poprzez ćwiczenie, które rozwiązaliśmy na tablicy i przepisaliśmy do zeszytów. Wyrażaliśmy też nasze upodobania pogodowe i wycięliśmy karty z naszego podręcznika do gry Memory, w którą będziemy grać jutro.
Na zajęciach teatralnych odbyła się próba przedstawienia na konkurs Solilandia. Po ćwiczeniach z emisji głosu oraz dykcyjnych powtarzaliśmy kwestie i śpiewaliśmy piosenki. Każdy z nas bardzo się starał bo już niedługo wyjazd i nasz sprawdzian tego co wypracowaliśmy.
Na informatyce  ćwiczyliśmy tworzenie animacji w programie Baltie. Dziś napisaliśmy programik, który po uruchomieniu pokazywał na ekranie poruszające się w różnych kierunkach słoneczko. Przy okazji trenowaliśmy również stosowanie polecenia współrzędne. Dzięki niemu mogliśmy określić z jakiego miejsca na ekranie słoneczko startuje i w jakim miejscu kończy poszczególne etapy swojej wędrówki.
 



Góry i górale
(15-05-2013)
Poranne zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiej zabawy z piłką. Nauczycielka mówiła jakieś działanie na mnożenie i rzucała piłką. Osobą, która trzymała piłkę musiała je rozwiązać. Następnie dobraliśmy się w pary. Jedna osoba wymyślała działania na mnożenie, druga musiała je rozwiązać. Na koniec każdy sprawdzał  pracę koleżanki lub kolegi.
Na kolejnych zajęciach zrobiliśmy powtórzenie poznanych dotąd informacji dotyczących gór, roślinności i zwierząt górskich, górali. Następnie dokończyliśmy nasz album pt. „Góry i górale” . Umieściliśmy w nim karty o alpinizmie, gwarze, ze strojami podhalańskim, piętrami górskimi oraz licznymi ilustracjami zwierząt, roślin, górali oraz górskich krajobrazów.
Po obiedzie podlaliśmy także posadzone przez nas kwiaty.
Na plastyce wykonaliśmy stronę tytułową do naszego albumu przyrodniczego.
Na muzyce nauczyliśmy się także piosenki „W murowanej piwnicy”.
Odbyła się także próba do II  Etapu ogólnopolskiego Konkursu „W krainie Solilandii”.
W ramach zastępstwa zajęć tańca poszliśmy pobawić się na podwórko za szkołą.
Na zajęciach języka angielskiego kontynuowaliśmy oglądanie bajki Hansa Christiana Andersena pt „Thumbelina” (Calineczka). Po obejrzeniu bajki odpowiedzieliśmy na szereg pytań z nią związanych i każdy mógł wyrazić swoją opinię na jej temat. 
 



Góry i górale
(15-05-2013)
Poranne zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiej zabawy z piłką. Nauczycielka mówiła jakieś działanie na mnożenie i rzucała piłką. Osobą, która trzymała piłkę musiała je rozwiązać. Następnie dobraliśmy się w pary. Jedna osoba wymyślała działania na mnożenie, druga musiała je rozwiązać. Na koniec każdy sprawdzał  pracę koleżanki lub kolegi.
Na kolejnych zajęciach zrobiliśmy powtórzenie poznanych dotąd informacji dotyczących gór, roślinności i zwierząt górskich, górali. Następnie dokończyliśmy nasz album pt. „Góry i górale” . Umieściliśmy w nim karty o alpinizmie, gwarze, ze strojami podhalańskim, piętrami górskimi oraz licznymi ilustracjami zwierząt, roślin, górali oraz górskich krajobrazów.
Po obiedzie podlaliśmy także posadzone przez nas kwiaty.
Na plastyce wykonaliśmy stronę tytułową do naszego albumu przyrodniczego.
Na muzyce nauczyliśmy się także piosenki „W murowanej piwnicy”.
Odbyła się także próba do II  Etapu ogólnopolskiego Konkursu „W krainie Solilandii”.
W ramach zastępstwa zajęć tańca poszliśmy pobawić się na podwórko za szkołą.
Na zajęciach języka angielskiego kontynuowaliśmy oglądanie bajki Hansa Christiana Andersena pt „Thumbelina” (Calineczka). Po obejrzeniu bajki odpowiedzieliśmy na szereg pytań z nią związanych i każdy mógł wyrazić swoją opinię na jej temat. 
 



Gwara
(14-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o tym, czym jest gwara. Wysłuchaliśmy piosenki w różnych gwarach (śląskiej, kaszubskiej, podhalańskiej, krakowskiej) oraz wiersze. Oglądaliśmy różne filmiki z tańcami ludowymi. Próbowaliśmy również przetłumaczyć niektóre zdania z gwary podhalańskiej na ogólny język polski. Przeczytaliśmy i omówiliśmy wiersz napisany gwarą góralską pt. „Hej, zawioł wiater”.
W pracowni komputerowej za pomocą programu Word stworzyliśmy kolejną kartę do naszego albumu. Tym razem napisaliśmy wyjaśnienie słowa „gwara” oraz przepisaliśmy wiersz z naszych ćwiczeń pt. „Idą se owiecki”.
W ramach zastępstwa zajęć  karate udaliśmy się do Ogródka Jordanowskiego, gdzie mogliśmy się pobawić i odpocząć od codziennych zajęć.
Na czytankowie mieliśmy próbę przedstawienia o Solilandii. Czytaliśmy różne wierszyki tzw. „Łamańce językowe”, które uczą poprawnej wymowy trudnych do wymówienia fraz i zwrotów językowych, zachęcają do samodzielnych ćwiczeń rozwijających dykcję, doskonalą umiejętności różnicowania słuchowego głosek.
W ramach zajęć filmowych obejrzeliśmy dziś film pt. „ Szpik kostny  ” z serii filmów „Był sobie człowiek”. Dowiedzieliśmy się także kto to jest dawca szpiku kostnego i w jaki sposób może on uratować życie osoby chorej na białaczkę.
Na zajęciach języka angielskiego mieliśmy okazję obejrzeć angielską adaptację bajki Hansa Christiana Andersena pt: Thumbelina (Calineczka). W ten sposób mogliśmy osłuchać się z językiem angielskim używanym nie tylko przez panią Ewelinę, przy okazji dobrze się bawiąc. Dokończymy oglądanie ekranizacji na następnej lekcji.
 



Zakopane – stolica Tatr - c.d.
(13-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy historię Zakopanego. Oglądaliśmy różne zdjęcia. Zobaczyliśmy film z tańcem zbójnickim oraz wysłuchaliśmy wiele góralskich piosenek. Przeczytaliśmy również tekst w naszych  ćwiczeniach pt. „Górale i ich zwyczaje”. Wycięliśmy i przykleiliśmy także pozostałe ilustracje do naszej książeczki „Góry i górale”.
Po lekcjach udaliśmy się z wizytą do  sochaczewskiej jednostki Państwowej Straży Pożarnej. Więcej szczegółów i zdjęć znajdziecie w zakładce Wydarzenia na naszej stronie internetowej.
Po wycieczce udaliśmy się do pracowni komputerowej aby zrobić podpisy pod ilustracje do naszej książeczki. Wyszukaliśmy w Internecie i wydrukowaliśmy także tradycyjne stroje podhalańskie wraz z ich opisem oraz piętra górskie.
Dziś również oglądaliśmy spektakl wystawiany w naszej szkole przez Teatr DUET pt. „Czerwony Kapturek”. Więcej o tym przedstawieniu przeczytacie również w zakładce Wydarzenia.
 



Poprzednie   Następne
do góry
 

©2011 -