Archiwalne codzienniki

Codziennik Zerówki 13-14 Codziennik Klasy I 13-14
Codziennik Klasy II 13-14 Codziennik Klasy III 13-14
Codziennik Zerówki 12-13 Codziennik Klasy I 12-13
Codziennik Klasy II 12-13 Codziennik Kółka muzycznego 12-13

Codziennik pierwsza12-13


Wycieczka do Kościoła Świętego Wawrzyńca
(26-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy tradycyjnie od czytankowa. Tym razem wspólnie czytaliśmy bajkę ‘Pinokio’.
Po śniadaniu mieliśmy chwilę czasu na wspólne gry i zabawy edukacyjne.
Na zajęciach teatralnych odbyły się próby do przedstawienia na Zakończenie Roku Szkolnego 2012/2013.
Udaliśmy się także do Kościoła Świętego Warzyńca. Bardzo sympatyczny ksiądz Łukasz opowiedział nam o historii i ważnych miejscach w kościele. Mogliśmy chwilę się pomodlić i wykazać się wiedzą z religii odpowiadając na nie zawsze proste pytania Księdza. Na koniec wręczyliśmy piękny plakat z życzeniami dla Księdza Proboszcza z okazji jego imienin. Kolejna ciekawa wizyta na naszym koncie!
Po obiedzie odbyły się nietypowe zajęcia angielsko-plastyczne. Podzieleni na grupy, mieliśmy za zadanie odczytać angielski napis na wielkich białych kartach i używając odcisków własnych dłoni stworzyć obrazek przedstawiający to, co przeczytaliśmy.
Na koniec dnia udaliśmy się do sali informatycznej i mieliśmy okazję pograć w ulubione gry online.
 



Pielęgnacja ogródeczka
(25-06-2013)
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć informatycznych, na których rozwijaliśmy nasze umiejętności związane z programami: Baltie oraz Movie Maker.
Po zajęciach edukacyjnych przyszedł czas na zabawy integracyjne z klasami 0 i II. Uczyliśmy się dzielić, tolerancji i używania zwrotów grzecznościowych w czasie zabawy. Była to ciekawa odmiana dla nas, w końcu nie co dzień gościmy w sali Zeróweczki.
Następnie odbyła się pierwsza próba do naszego przedstawienia z okazji zakończenia roku szkolnego i powitania zbliżających się wakacji. Bardzo się staramy bo chcemy zaprezentować nasze talenty i umiejętności.
Po próbie czas na odrobinę relaksu. Mieliśmy okazję obejrzeć odcinek filmu edukacyjnego z serii Był sobie kosmos pt. Daleka podróż. Nauka w takiej formie jest zawsze super!
Po obejrzeniu filmu znowu przeszliśmy do sali gimnastycznej, by jeszcze raz tego dnia przećwiczyć role, kwestie i zaśpiewać piosenki. Wyszło nam to znakomicie!
Potem ucząc się wrażliwości ekologicznej i obowiązkowości udaliśmy się do naszego szkolnego ogródeczka by tam razem z Paniami opielić posadzone roślinki. W końcu jest się odpowiedzialnym za to co się oswoiło, bądź też zasadziłosmiley W nagrodę za ciężką pracę mieliśmy chwilę czasu na wyhasanie się na naszym placu zabaw.
 



Czas podsumowań
(24-06-2013)
Na języku angielskim utrwalaliśmy to czego nauczyliśmy się przez cały rok kursu. Zagraliśmy w grę Simon Says, a także uzupełniliśmy handout, który sprawdzał nasze rozumienie ze słuchu, znajomość słówek i spostrzegawczość. W ten sposób przypomnieliśmy sobie nazwy wybranych zwierzaków.
 Na pierwszej lekcji  zajęć edukacyjnych wykonywaliśmy ćwiczenia matematyczne w zakresie 20. Resztę czasu poświęciliśmy na ćwiczenie piosenek, recytacje i powtarzanie dialogów do naszego przedstawienia.
Odbyła się także próba z klasami II i Zeróweczką do naszego końcoworocznego przedstawienia. Jesteśmy coraz lepsi!
Na informatyce zrobiliśmy krótki film o Polsce. Pobraliśmy z Internetu nasz hymn narodowy z oficjalnej strony mazurekdabrowskiego.pl, znaleźliśmy również kilka fotografii przedstawiające kilka symboli narodowych, między innymi flagę i godło. Pobraliśmy również obrazy przedstawiające mapę Polski oraz zdjęcia prezydenta i premiera Polski. Tak wyposażeni przeszliśmy do programu Movie Maker i stworzyliśmy nasz film.
 



Czas podsumowań
(24-06-2013)
Na języku angielskim utrwalaliśmy to czego nauczyliśmy się przez cały rok kursu. Zagraliśmy w grę Simon Says, a także uzupełniliśmy handout, który sprawdzał nasze rozumienie ze słuchu, znajomość słówek i spostrzegawczość. W ten sposób przypomnieliśmy sobie nazwy wybranych zwierzaków.
 Na pierwszej lekcji  zajęć edukacyjnych wykonywaliśmy ćwiczenia matematyczne w zakresie 20. Resztę czasu poświęciliśmy na ćwiczenie piosenek, recytacje i powtarzanie dialogów do naszego przedstawienia.
Odbyła się także próba z klasami II i Zeróweczką do naszego końcoworocznego przedstawienia. Jesteśmy coraz lepsi!
Na informatyce zrobiliśmy krótki film o Polsce. Pobraliśmy z Internetu nasz hymn narodowy z oficjalnej strony mazurekdabrowskiego.pl, znaleźliśmy również kilka fotografii przedstawiające kilka symboli narodowych, między innymi flagę i godło. Pobraliśmy również obrazy przedstawiające mapę Polski oraz zdjęcia prezydenta i premiera Polski. Tak wyposażeni przeszliśmy do programu Movie Maker i stworzyliśmy nasz film.
 



Wakacje tuż, tuż...
(24-06-2013)
Na języku angielskim utrwalaliśmy to czego nauczyliśmy się przez cały rok kursu. Zagraliśmy w grę Simon Says, a także uzupełniliśmy handout, który sprawdzał nasze rozumienie ze słuchu, znajomość słówek i spostrzegawczość. W ten sposób przypomnieliśmy sobie nazwy wybranych zwierzaków.
 Na pierwszej lekcji  zajęć edukacyjnych wykonywaliśmy ćwiczenia matematyczne w zakresie 20. Resztę czasu poświęciliśmy na ćwiczenie piosenek, recytacje i powtarzanie dialogów do naszego przedstawienia.
Odbyła się także próba z klasami II i Zeróweczką do naszego końcoworocznego przedstawienia. Jesteśmy coraz lepsi!
 



Bezpieczne wakacje
(21-06-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o zbliżających się wakacjach i o tym co należy zrobić, aby były one bezpieczne. Oglądaliśmy filmy edukacyjne, które pokazały nam jak należy zachowywać się w trakcie wakacji, aby nasze zdrowie nie było narażone na niebezpieczeństwa. Między innymi dowiedzieliśmy się z nich jak należy postępować w razie jakbyśmy znaleźli na swoim ciele kleszcza lub kiedy możemy wchodzić do wody. Filmy te przypomniały nam niektóre zachowania, a także dowiedzieliśmy się wielu rzeczy o których nie mieliśmy pojęcia. Ćwiczyliśmy też dziś dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
Drugą część dnia spędziliśmy na naszym ulubionym Ogródku Jordanowskim. Rozłożyliśmy koce, piliśmy napoje i poczuliśmy się jak na prawdziwych wakacjach. Po powrocie do szkoły czekała na nas jeszcze jedna, tym razem słodka niespodzianka! Każdy z nas dostał lody. Musieliśmy przecież jakoś szybko naładować zużytą energię. 
Takie zajęcia moglibyśmy mieć codziennie!
 
Po nocnym party byliśmy jeszcze trochę zaspani dlatego na języku angielskim spokojnie najpierw przypomnieliśmy sobie zasady tworzenia  regularnej liczby mnogiej rzeczowników, wykonaliśmy zadanie przygotowane na handoucie, a potem przenieśliśmy się na ourdiscoveryisland.com by dalej poprzez zabawę ćwiczyć nasz angielski. Koniec zajęć poświęciliśmy na nasze ulubione gry online.
 



Już wkrótce wakacje!
(20-06-2013)
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabaw na dywanie. Następnie powtarzaliśmy sobie materiał z edukacji matematycznej. Rozwiązywaliśmy działania w zakresie 20 rozpisując je na dziesiątki oraz rozwiązywaliśmy zadania tekstowe. Na kolejnych zajęciach rozmawialiśmy o tym gdzie będziemy spędzać wakacje i jaka jest nasza wymarzona podróż. Ponieważ wakacje tuż, tuż to i nasze zajęcia są już luźniejsze. J 
Pozostałą część dnia spędziliśmy na placu zabaw.
Na języku angielskim poznaliśmy podstawowe zwroty, których będziemy teraz czynnie używać na lekcjach: dzień dobry (good morning), do widzenia (goodbye), proszę (here you are), dziękuję (thank you), przepraszam (I'm sorry), przepraszam za spóźnienie (I'm sorry I'm late), Czy mogę się napić? (Can I have a drink, please?), Czy mogę iść do łazienki? (May I go to the toilet?). Zapisaliśmy je, ćwiczyliśmy ich wymowę i odgrywaliśmy krótkie scenki sterowane z ich użyciem. Ćwiczyliśmy również pisownię poznanych słówek i zagraliśmy w grę Simon Says.
 
Na zajęciach teatralnych w dalszym ciągu przygotowywaliśmy się do przedstawienia na zakończenie roku szkolnego. Próby wychodzą nam coraz lepiej, w końcu bardzo się staramy.
Na informatyce tworzyliśmy swój własny obrazek w programie Gimp. Wykorzystywaliśmy podstawowe narzędzia typu: ołówek, pędzel, wypełnienie oraz mniej typowe jak np. rozsmarowywanie. Testowaliśmy różne opcje tych narzędzi. Cały obrazek tworzyliśmy z wykorzystaniem różnych warstw.
 



Głoski, litery, sylaby
(19-06-2013)
Na zajęciach języka angielskiego bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do przedstawienia na zakończenie roku szkolnego. Powtarzaliśmy teksty, odgrywaliśmy scenki, śpiewaliśmy piosenki i dawaliśmy z siebie wszystko aby występ był jak najlepszy.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od prostych zadań z języka polskiego. Naszym zadaniem było przeliczanie głosek, liter i sylab danego wyrazu. Następnie pracowaliśmy wspólnie z tekstem i odpowiadaliśmy na pytania dotyczące czytanej treści. Kolejną część zajęć poświęciliśmy na rozwiązywanie zadań matematycznych z treścią. W tak piękną pogodę nie ominęły nas również nasze ulubione zabawy na placu szkolnym.
Na informatyce zrobiliśmy drobny fotomontaż w programie Gimp, a następnie przeszliśmy do gier i programów edukacyjnych wybieranych według własnych preferencji.
 



Savoir vivre
(18-06-2013)
Na języku angielskim odbył się test końcowo roczny sprawdzający naszą ogólną wiedzę z całego kursu. Test składał się z dwóch zadań podstawowych oraz jednego dodatkowego. Okazał się być bardzo prościutki. Po napisaniu sprawdzianu ćwiczyliśmy pisownię wybranych słówek i zwrotów.
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne poświęciliśmy na omawianie zasad savoir vivre. Na początku zajęć rozwiązywaliśmy działania matematyczne, które ukazały nam temat dzisiejszych zajęć. Następnie rozmawialiśmy o zasadach dobrego wychowania oraz tworzyliśmy mapę mentalną według naszego uznania. Po tym zadaniu każdy z nas wykonywał test, który miał na celu sprawdzić nasze dobre maniery. Poszło nam całkiem nie źle. Na sam koniec wykonaliśmy rysunki, które ukazywały dobre maniery. Na kolejnych zajęciach bawiliśmy się słowami przeciwstawnymi i zapisywaliśmy je w zeszytach. Pozostałą część dnia poświęciliśmy na rozwiązywanie działań matematycznych w zakresie 30.
Dziś na informatyce mieliśmy ciąg dalszy poznawania programu do edycji grafiki Gimp. Ćwiczyliśmy stosowanie narzędzia klonowanie do powielania i usuwania elementów zdjęcia. Eksperymentowaliśmy również z edycją kolorów zdjęcia. Zmienialiśmy całe lub fragmenty zdjęć na obrazy czarno-białe, zmienialiśmy nasycenie, kontrast i jasność barw.
 



Testy końcoworoczne
(17-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne poświęciliśmy na napisanie testu końcoworocznego. Tematyka testu obejmowała zagadnienia polonistyczne oraz  środowiskowe. Napisaliśmy go w szybkim tempie, ponieważ był bardzo łatwy. Zresztą, co tu dużo mówić, tacy prymusi jak MY poradzą sobie ze wszystkim!
Po wyczerpujących wysiłku psychicznym nadszedł czas na ożywienie ciała i ducha na basenie. Dziś – już, jako doświadczone Prymusy- mogliśmy, pod okiem czujnego instruktora i wychowawczyni, popływać z makaronami na dużym basenie. Później mogliśmy pobawić się na małym basenie ćwicząc jednocześnie wstrzymywanie powietrza pod wodą podczas nurkowania oraz odprężyć się w jacuzzi.
Na języku angielskim przygotowywaliśmy się do testu końcowo rocznego z języka angielskiego. Tworzyliśmy zdania na temat naszych wyimaginowych przyjaciół – Ani i Tomka. Podawaliśmy ich wiek, pisaliśmy co posiadają i jak mają na imię. Na koniec przeszliśmy na stronę ourdiscoveryisland.com by i tam troszkę poćwiczyć nasz angielski.
 



Dobre wychowanie
(13-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej  pt.„Supełek” . Następnie czytaliśmy wiersz J. Brzechwy pt.”Kwoka”. Wyszukiwaliśmy w tekście nazwy zwierząt  i zdań opisujących ich zachowanie. Nazwy zaproszonych gości zapisywaliśmy w zeszycie i dyskutowaliśmy na temat zachowania kwoki.  Na koniec braliśmy udział w zabawie dydaktycznej pt.”Oskarżyciele i obrońcy kwoki”
Na zajęciach matematycznych wykonywaliśmy rachunki pamięciowe na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 i samodzielnie układaliśmy działania matematyczne dla koleżanki lub kolegi z klasy.
Na języku angielskim po przypomnieniu poznanych wyrazów i zbudowaniu zdań opisujących karty obrazkowe zajęliśmy się gramatyką. Rozmawialiśmy o tworzeniu liczby mnogiej rzeczowników. Wiemy już, że do większości rzeczowników wystarczy dopisać na końcu literkę -s, aby zaznaczyć ich większą ilość. Wykonaliśmy ćwiczenie utrwalające w zeszycie, ćwiczyliśmy też pisownię wybranych wyrazów i wspólnie śpiewaliśmy piosenkę Quest Song.
Na zajęciach teatralnych odbyła się próba przygotowująca nas do zakończenia roku szkolnego. Wspólnie z klasą II i Mądrymi Sówkami powtarzaliśmy teksty, śpiewaliśmy piosenki i odgrywaliśmy scenki.
Na informatyce oglądaliśmy nasze filmy na dużym ekranie i wspólnie ocenialiśmy nasze prace.
 



Wycieczka rowerowa
(12-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia najważniejszych zasad bezpiecznego poruszania się po drodze na rowerze. Powtórzyliśmy zasady kulturalnego i grzecznego zachowywania się w restauracji według savoir vivre. Następnie udaliśmy się na wycieczkę rowerową. Szczegółowe informacje oraz zdjęcia już niebawem znajdziecie na naszej stronie internetowej w zakładce „Wydarzenia”.
W ramach zajęć języka angielskiego odbyła się pierwsza próba przedstawienia na koniec roku. Poznaliśmy nasze teksty, piosenki, wierszyki i dowiedzieliśmy się jak to wszystko ma wyglądać. Właśnie rozpoczynamy sezon prób i ćwiczeń!
Na zajęciach tanecznych poznawaliśmy kroki, ucząc się nowych figur wyrabiają swoją sprawność ruchową i koordynację, płynność i estetykę ruchów oraz kształtowaliśmy poczucie rytmu. Nabieraliśmy pewności siebie, widząc regularne postępy. Poza tym znikały wszelkie opory do tańca w parach, a relacja: dziewczyna – chłopak czy kobieta – mężczyzna nie sprawiała żadnych problemów.
 
 



To nie moja wina
(11-06-2013)
Na początku zajęć edukacyjnych wysłuchaliśmy opowiadania Anny Kameli pt.”To nie moja wina”, analizowaliśmy jego treść i odpowiadaliśmy na pytania zadawane przez nauczyciela. Następnie w grupach układaliśmy zakończenie wysłuchanego opowiadania i prezentowaliśmy wymyślone  historie. Przypomnieliśmy sobie funkcje jaką pełni wykrzyknik w zdaniu i układaliśmy zdania rozkazujące, które zapisywaliśmy  na tablicy.
Na edukacji matematycznej wycinaliśmy z kolorowego papieru 10 trójkątów. W poszczególne kąty figur wpisywaliśmy liczbę tak, aby liczba w środku była sumą tych napisanych na brzegu. Po wykonaniu trójkątów, w parach po kolei, podnosiliśmy kartki, zakrywając jedną z liczb na brzegu. Osoba z pary zgadywała, jaka liczba jest zakryta.
Na języku angielskim pracowaliśmy nad tworzeniem własnego tekstu na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli. Najpierw pracując indywidualnie tworzyliśmy zdania, w których zawarte było imię postaci, jej wiek, co lubi, czego nie lubi, itp. Ćwiczyliśmy również pisownię wybranego słownictwa i omówiliśmy wyniki naszych testów.
Na informatyce dokończyliśmy proces zamieszczania naszego filmu w serwisie YouTube i przeszliśmy do tworzenia zabawnych animacji w programie Pivot Animator. Nasze animacje stają się coraz bardziej rozbudowane i płynne. Niektóre zawierają po kilkadziesiąt klatek.
Na ostatnich zajęciach oglądaliśmy filmy edukacyjne z serii „Był sobie.. kosmos”.
 
 



Proszę, dziękuję, przepraszam
(10-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od przeczytania informacji dotyczących zwrotów grzecznościowych, omawialiśmy zasady ich pisowni i w parach przygotowywaliśmy tabliczki ze zwrotami grzecznościowymi.  Nauczycielka prezentowała nam różne sytuacje z życia codziennego, a naszym zadanie było zastosowanie odpowiedniego zwrotu.  Następnie pisaliśmy do siebie jednozdaniowe liściki zawierające uprzejmości  i  czytaliśmy z podziałem na role rozmowy telefoniczne w naszym podręczniku. Braliśmy udział w zabawie „Telefon”, w parach losowaliśmy karteczki z hasłami  i wykorzystując podane wskazówki, układaliśmy treść rozmowy.  Prezentowaliśmy dialogi  i wykonywaliśmy ćwiczenia w kartach pracy.
Na edukacji matematycznej wykonywaliśmy ćwiczenia na dodawanie i odejmowanie.
Na zajęciach języka angielskiego ćwiczyliśmy pisownię poznanego słownictwa już z całego roku szkolnego.  Zagraliśmy też w grę Simon Says i dowiedzieliśmy się jakie wyniki otrzymaliśmy ze sprawdzianu. Na najbliższych zajęciach omówimy go dokładnie. Wysłuchaliśmy również nagrania bajki Snow White and the Seven Dwares (Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków) czytanej przez Simona Messinga. Odpowiedzieliśmy na pytania dotyczące historyjki i zapisaliśmy słynne zwroty z bajki: Mirror, mirror on the wall, who is the prettiest of them  all? (Lustereczko Powiedz przecie kto jest najpiękniejszy w świecie?) oraz Then they lived happily ever after (I żyli długo i szczęśliwie) na tablicy.
Mieliśmy także spotkanie z weterynarzem Panią Katarzyną Jakubowska i legwanem zielonym – Kubą. Pani Kasia opowiedziała nam o życiu i zwyczajach tej niezwykłej jaszczurki. Więcej informacji i zdjęć znajdziecie w zakładce Wydarzenia na naszej stronie internetowej.
Na informatyce kończyliśmy pracę nad naszymi wakacyjnymi filmami w programie Movie Maker, a dla utrwalenia naszej twórczości postanowiliśmy umieścić przesłać nasze filmy do serwisu YouTube. Od kiedy posiadamy konto Google, możemy korzystać z wielu usług, w tym serwisu YouTube. Większość naszych filmów można już oglądać w Internecie. Wkrótce zamieścimy linki do naszych filmików.
 



Ja wiem, jak jem
(07-06-2013)
Dziejesz zajęcia rozpoczęliśmy od swobodnej rozmowy i wypowiedzi na temat kulturalnego zachowanie się przy stole. Poznaliśmy zasady savoir-vivre  o których należy pamiętać przy stole. Wykonaliśmy plakat z zasadami jak przy stole nie należy się zachowywać.  Na następnej lekcji uczyliśmy się prawidłowo nakrywać do stołu. Na ostatniej lekcji ćwiczyliśmy odejmowanie i dodawanie w zakresie 20 podczas gry w matematyczne bingo.
Na języku angielskim odbył się test sprawdzający naszą wiedzę z unitu 8. Mieliśmy do wykonania cztery zadania podstawowe oraz jedno dodatkowe. Sprawdziliśmy poziom naszego rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem oraz znajomości słownictwa. Na koniec zajęć uzupełniliśmy słowniczek obrazkowy w naszym podręczniku i ćwiczyliśmy pisownię wybranych słówek w zeszytach.
Na zajęciach basenowych mieliśmy gry i zabawy ruchowe w wodzie . Doskonaliliśmy pracę nóg do kraula na brzuchu.
Na informatyce kończyliśmy pracę nad naszym wakacyjnym filmem. Wprowadzaliśmy ostatnie ulepszenia: dodawaliśmy podpisy oraz napisy początkowe i końcowe, dodawaliśmy muzykę.
 



Restauratorzy
(06-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od oglądania i czytania różnych jadłospisów. Później zamieniliśmy się w właścicieli restauracji i naszym zadaniem było wymyślenie nazwy restauracji, ułożenie jadłospisu  i przygotowanie szyldu. Na następnej lekcji „restauratorzy” musieli zorganizować przyjęcie. Obliczyć  ile będzie potrzebnych serwetek, talerzy, szklanek, noży itp. Nie było to łatwe ponieważ w ostatniej chwili dostali informacje o zmianie liczby gości… Na ostatniej lekcji ćwiczyliśmy dodawania i odejmowania a zakresie 10.
Na kółku matematycznym rozwiązywaliśmy zadania tekstowe w zakresie odejmowania  i dodawania do 10.
Na zajęciach języka angielskiego powtarzaliśmy materiał z całego podręcznika.  Na rozgrzewkę zagraliśmy w Zgadywankę uczuć, następnie wykonaliśmy szereg zadań utrwalających w podręczniku i zeszycie ćwiczeń, które rozwijały naszą znajomość słownictwa, rozumienie ze słuchu, pisanie i czytanie. Jesteśmy już przygotowani do testu.
Zajęcia teatralne poświęciliśmy zabawom pantomimicznym Próbowaliśmy porozumieć się bez użycia słów, co w cale nie jest takie proste jak by się mogło wydawać. Na początku był Taniec powitaniec i ćwiczenia dykcyjne. Potem dzięki Dziwnym wynalazkom doskonaliliśmy naszą wyobraźnię. Zagraliśmy także w Lustro, Cień i Chodzimy jak - zabawę w oparciu o metodę  Labana. Na koniec odgrywaliśmy krótkie scenki pantomimiczne Pokaż to bez słów i zagraliśmy w głuchy telefon.
Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad naszym filmem w programie Mowie Maker. Dodawaliśmy nowe obrazy i różne efekty przechodzenia obrazów. Niektórzy zaczęli już dodawanie napisów i muzyki.
 



Kuchcikowo - poznajemy przepisy na różne słodkości
(05-06-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od oglądania i czytania różnych przepisów w książkach kucharskich. Szczególne zwracaliśmy uwagę w jakich formach są napisane przepisy a także jakie jednostki masy mają składniki. Zastanawialiśmy się również po co są książki kucharskie? Dla kogo są przeznaczone a także czy każdy z nasz mógłby sam taka książkę napisać.  Na następnej lekcji  oglądaliśmy jak się robi ciasto drożdżowe. Omówiliśmy jego przepis- ustalając kolejność wykonywanych czynności, aby ciasto się udało a także wyszczególniliśmy potrzebne składniki. Na ostatniej lekcji ważyliśmy i mierzyliśmy pojemności. Sprawdzaliśmy ile szklanek wody mieści się w litrze.
Na zajęciach plastycznych każdy według własnego uznania ozdabiał kolorowe kartki.
Na lekcji muzyki uczyliśmy się śpiewać piosenki pt. „Tęcza”.
Na języku angielskim  ćwiczyliśmy pisownię poznanych rzeczowników w rozdziale 8. Zagraliśmy również w grę z naszego podręcznika, wykonaliśmy zadania utrwalające w naszym podręczniku, wykonywaliśmy polecenia zgodnie z nagraniem, dzieliliśmy poznane rzeczowniki na kategorie: W klasie, W domu, Zwierzęta oraz Żywność i napoje. Na sam koniec zajęć zagraliśmy w Kalambury i opisywaliśmy karty obrazkowe.
Na informatyce wypróbowaliśmy działanie naszej nowej skrzynki pocztowej w Google Apps. Dzięki nowemu kontu będziemy mogli logować się do poczty bezpośrednio ze strony google.pl. Dodatkowo, będziemy mogli korzystać z wielu dodatkowych narzędzi, m.in. Dokumentów Google, co pozwoli nam wspólnie pracować nad jednym dokumentem. W drugiej części zajęć bawiliśmy się różnymi programami edukacyjnymi zainstalowanymi na naszych komputerach. Najpopularniejszy okazał się program Pivot i jego animacje z patyczakami. Na koniec, graliśmy w nasze ulubione gry internetowe i tu prym wiodła gra, w której zarządzamy farmą.
 



Skąd się biorą drożdże?
(04-06-2013)
Dzisiaj na wstępie wysłuchaliśmy i omówiliśmy opowiadanie „O rety! Cisto ucieka!”.  Wspólnie wyjaśniliśmy powiedzenie „Rośnie jak na drożdżach”. Dziś również poznaliśmy dwuznak „dż”. Czytaliśmy samodzielnie wyrazy z nowo poznanym dwuznakiem i wyszukiwaliśmy wyrazów w tekście  z „dż”. Kolejna  lekcja upłynęła nam na wykonywaniu ćwiczeń związanych z pisaniem wyrazów z poznanym dwuznakiem oraz z układaniem i zapisywaniem odpowiedzi na pytania. Na ostatnich zajęciach uczyliśmy się szacować a także rozwiązywaliśmy zadania tekstowe.
Za zajęciach filmowych oglądaliśmy film o tajemniczych podróżach Krzysztofa Kolumba.
Na zajęciach Czytankowo wysłuchaliśmy  kilku bajek z Magicznego Świata Baśni.
Na zajęciach języka angielskiego powtarzaliśmy materiał z całego rozdziału, powoli przygotowując się do powtórzenia wiadomości  z całego podręcznika. Na samym początku powtórzyliśmy nazwy uczuć i emocji. Podzieleni na grupki kategoryzowaliśmy poznane słówka i zagraliśmy w grę z naszego podręcznika. Na koniec zajęć zagraliśmy w kalambury.
Na informatyce podsumowaliśmy pracę nad naszymi wakacyjnymi projektami w programie Baltie. Każdy z nas prezentował swój program na dużym ekranie z użyciem projektora. Omawialiśmy szczegóły i czasami opisywaliśmy jak zaprogramowaliśmy różne fragmenty programu. Po prezentacjach przeszliśmy do kolejnego projektu. Od dziś będziemy pracować nad klipem Moje wymarzone wakacje w programie Movie Maker.
 



Moje zachowanie wobec innych
(29-05-2013)
Dzisiaj na wstępie wysłuchaliśmy i omówiliśmy wiersz Marii Witewskiej pt. „Buty”. Następnie rozmawialiśmy na temat naszych problemów, relacji z innymi ludźmi oraz na temat naszego zachowania wobec rodziców, rodzeństwa i innych osób. Odegraliśmy również dwie scenki dramowe, które przedstawiały dobre i złe zachowanie. Na kolejnej lekcji poznaliśmy nową spółgłoskę miękką – „dzi”. Nauczyliśmy się pisać ja w liniaturze naszych zeszytów oraz wykonaliśmy ćwiczenia z nią związane. Na ostatnich zajęciach dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 20. Przedstawialiśmy działania matematyczne w formie graficznej.
Dzisiaj również przeprowadziliśmy generalną próbę przed poniedziałkowym przedstawieniem z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca.
Na zajęciach języka angielskiego staraliśmy się rozwijać rozumienie ze słuchu poprzez oglądanie bajki Walta Disneya pt. „Cinderella”.
Na zajęciach tanecznych uczyliśmy się utrzymania równowagi , oraz poznaliśmy 4 figury zabawy tanecznej.
Na informatyce kończyliśmy nasze wakacyjne projekty w programie Baltie, a na koniec graliśmy w nasze ulubione gry internetowe.
 



Dzwoni telefon
(28-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęli od rozmowy na temat, jak to się dzieje, że słyszymy głos drugiej osoby w słuchawce telefonicznej. Następnie zaczęliśmy zabawę pt. „Rozmowa telefoniczna”. Każdy z nas prowadził rozmowę telefoniczną z kolegą na wymyślony temat. Zabawa ta była wstępem do powtórzenia wiadomości na temat: „Co to jest dialog?”. Na kolejnej lekcji czytaliśmy tekst w naszych podręcznikach dotyczący poznanego dwuznaku „dź”, następnie dodawaliśmy w zakresie 20. Przedstawialiśmy działania w formie graficznej.
Na pozostałych lekcjach wykonywaliśmy prezenty , które wręczymy naszym rodzicom z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca.
Na zajęciach języka angielskiego utrwalaliśmy słownictwo związane z emocjami i uczuciami. Po wysłuchaniu historyjki i krótkiej rozgrzewce w postaci Wyścigu. Rozwiązaliśmy zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń oraz wykonaliśmy projekt, który pomógł nam w przećwiczeniu określaniu kształtów i rozmiarów przedmiotów oraz rzucanych przez nie cieni.
Na porannej informatyce pracowaliśmy nad naszymi wakacyjnymi projektami. Dziś odkryliśmy możliwość wstawiania do programu obrazków pobranych z Internetu. Zapisywaliśmy obrazki na dysku komputera, otwieraliśmy je w programie Paint i w nim zmienialiśmy rozmiar zdjęcia, tak żeby pasował do rozmiaru okna programu (585x292 piksele). Na koniec, zapisywaliśmy obraz w formacie .bmp i przy pomocy narzędzia tablica wstawialiśmy obraz do programu.
 



Wsłuchajmy się w ciszę
(27-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od malowania ciszy. Każdy z nas wsłuchał się w ciszę i zilustrował ją. Na kolejnej lekcji relaksowaliśmy się przy zabawie „Cisza jest krucha”. Następnie oglądaliśmy ilustracje w naszych ćwiczeniach i wypisywaliśmy przedmioty i osoby, które wydają dźwięki. Na ostatniej lekcji rozwiązywaliśmy zadania z treścią oraz dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 20.
Na języku angielskim powtórzyliśmy przymiotniki, które poznaliśmy w trakcie kursu. Opisywaliśmy ilustracje budując pełne zdania i zapisując je na tablicy. Wysłuchaliśmy również historyjki z poprzednich zajęć. Przypomnieliśmy sobie słówko: cień (shadow). Obserwowaliśmy jak wyglądają nasze cienie. Wykonaliśmy zadania utrwalające w podręczniku. Sprawdzaliśmy między innymi rozumienie ze słuchu, czytanie i pisanie. Na koniec zajęć zagraliśmy w kalambury.
Na zajęciach wychowania fizycznego mięliśmy sprawdzian z elementów gimnastycznych. Sprawdzaliśmy technikę wykonania przewrotu w przód.
Na informatyce wprowadzaliśmy drobne ulepszenia do naszych wakacyjnych projektów w programie Baltie. Nasza pomysłowość jest tak duża, że potrzebujemy trochę więcej czasu na ukończenie naszych programów niż początkowo zakładaliśmy.
 



Co to jest dźwięk?
(24-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od wysłuchania i omówienia opowiadania pt. „Cicho, że aż w uszach dźwięczy”. Następnie rozpoznawaliśmy różne dźwięki w zabawie „Zgadnij, jaki to odgłos?” oraz obejrzeliśmy film, który pokazał nam dźwięk. Powiedzieliśmy sobie również, jak powstaje dźwięk. Na kolejnej lekcji zobaczyliśmy jak zbudowane jest ucho, dowiedzieliśmy się także co to jest błona bębenkowa i do czego służy i dlaczego może pęknąć. Obejrzeliśmy film, który uświadomił nam co jest niebezpieczne dla naszych uszu. Na ostatniej lekcji poznaliśmy nowy dwuznak „dź”. Nauczyliśmy się go pisać w liniaturze naszych zeszytów oraz wykonaliśmy kilka ćwiczeń dotyczących nowego dwuznaku.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na pływalnie gdzie doskonaliliśmy skok do wody oraz wprowadzaliśmy elementy nurkowania. Wykonywaliśmy odbicia piłki w małym basenie. Na koniec zajęć dzieci relaksowały się „Jakuzzi”.
Na języku angielskim mieliśmy okazję poćwiczyć pisownię poznanych przymiotników i stworzyć zdania w programie Microsoft Word. Wydrukowaliśmy  też nasze prace. Wykończyliśmy nasze prace na konkurs How much I love my Mummy. Odbyło się wtedy także ocenianie i głosowanie na prace. Każdy uczestnik mógł oddać tylko jeden głos, z tym że nie wolno było głosować na własną pracę. Na koniec dnia Pani Dyrektor rozdała dyplomy i nagrody dla uczestników i zwycięzcy.
Na informatyce kończyliśmy projekt w programie Baltie. U wielu z nas pojawiły się nowe pomysły, które wymagają jeszcze trochę czasu na realizację, dlatego podsumowanie przesuniemy na przyszły tydzień. Większość projektów jest bardzo złożona i wykorzystuje wiele różnych możliwości programu Baltie. Widać tworzone samodzielnie obrazki w wbudowanym edytorze graficznym, są również animacje i kod sprawiający, że czarodziejem można sterować przy pomocy strzałek. Wykorzystujemy również pomocników w naszych projektach. 
 



Dzwonek dzwoni - ostrzega
(23-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od dyskusji na temat znaczenia dźwięku dzwonka. Wymieniliśmy sobie również sytuacje, w których dźwięk dzwonka ostrzega ludzi, bądź informuje. Następnie każdy z nas przeczytał tekst w podręczniku na temat różnego wykorzystania i zastosowania dzwonków w życiu codziennym ludzi i zwierząt. Kolejną lekcja upłynęła nam na wykonywaniu ćwiczeń związanych z pisaniem wyrazów z poznanym dwuznakiem „dz” oraz z układaniem i zapisywaniem odpowiedzi na pytania. Na ostatnich zajęciach dodawaliśmy i odejmowaliśmy z wykorzystaniem tabelek i drzewek matematycznych. Zaczęliśmy dziś również wykonywać prezenty dla naszych rodziców.
Na kółku matematycznym wykonywaliśmy zadania tekstowe  na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Graliśmy również w szachy.
Język angielski rozpoczęliśmy od powtórzenia określeń stanów emocjonalnych i uczuć. Następnie zmierzyliśmy się z dość trudnym zadaniem. Mieliśmy do przetłumaczenia na język angielski cztery zdania. Najpierw pracowaliśmy indywidualnie zapisując wypowiedzi  w zeszycie, a następnie sprawdziliśmy odpowiedzi na tablicy. Potem przyszła kolej na Wyścig. Mieliśmy dobiegać do umieszczonej w klasie karty obrazkowej przedstawiającej nazwane przez Panią uczucie. Następnie odczytywaliśmy wyrazy zapisywane na tablicy i podawaliśmy ich polskie odpowiedniki. Na koniec wyjęliśmy karty do gry w Memory i na dane hasło podnosiliśmy odpowiednią kartę obrazkową.
Zajęcia teatralne upłynęły nam na przygotowaniach do Pikniku rodzinnego. Poznaliśmy i uczyliśmy naszych kwestii i piosenek. Wszyscy bardzo się staramy bo chcemy wypaść przed rodzicami, zwłaszcza w tak ważnym dniu, jak najlepiej!
Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad naszym projektem w programie Baltie. Projekty nasze są bardzo zróżnicowane. Każdy ma jakiś inny pomysł na realizację projektu. Na ukończenie naszej pracy mamy jeszcze jutrzejsze zajęcia.
 



Dzwony, dzwonki, dzwoneczki
(21-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat dzwonów. Nauczycielka opowiedziała nam historię dzwonów, kto je wykonuje oraz jakie mamy rodzaje dzwonów i dzwonków. Obejrzeliśmy budowę dzwonu, rodzaje dzwonków oraz wysłuchaliśmy dźwięków różnych dzwonów i dzwonków, np. janczarów, kurantów, dzwonu Zygmunta i Beg Ben’a. Dowiedzieliśmy się także co oznacza pojęcie „serce dzwonu”. Następnie rozmawialiśmy na temat różnych znaczeń słowa „dzwonek”. Jak się okazuje ma ono kilka znaczeń. Później w grupie wspólnie szukaliśmy innych słów, które mają więcej niż jedno znaczenie, np. noga, zamek, morze i może, bal itp. Na kolejnej lekcji poznaliśmy nowy dwuznak „dz”. Wyszukaliśmy kilka wyrazów, które rozpoczynają się tym dwuznakiem.  Nauczyliśmy się pisać nowy dwuznak w liniaturze oraz wykonaliśmy ćwiczenia z nim związane. Na ostatniej lekcji rozwiązywaliśmy zadania matematyczne związane z wstawianiem odpowiednich znaków: większości, mniejszości, bądź równości.
Na zajęciach filmowych oglądaliśmy bardzo pouczający film, pt. „Dzwonnik z Notre Dame”.
Na zajęciach języka angielskiego po powtórzeniu nazw uczuć i stanów utrwalaliśmy poznane słownictwo oraz struktury poprzez słuchanie  historyjki o naszych podręcznikowych bohaterach.  Poznaliśmy nowe słówko: zły (angry), którego wymowę i pisownię przećwiczyliśmy. Powtarzaliśmy dialogi z naszej historyjki i tłumaczyliśmy ją na język polski. Następnie wykonaliśmy szereg zadań utrwalających w podręczniku i zeszycie ćwiczeń.
Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad wakacyjnym programem w Baltiem. Nasze projekty powoli staję się coraz bardziej złożone.
 



Inscenizacja tekstu „Chory kotek”
(20-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od wysłuchania recytowanych  z pamięci wierszy: Jana Brzechwy „Żaba” i Heleny Bechlerowej  „Lekarstwo misia”. Następnie napisaliśmy kolejny, dziewiąty już, sprawdzian polonistyczno – matematyczny. Na ostatniej lekcji wysłuchaliśmy wiersza Stanisława Jachowicza pt. „Chory kotek”. Następnie rozmawialiśmy o znaczeniu właściwego odżywiania się dla zdrowia człowieka. Obejrzeliśmy piramidę zdrowego żywienia człowieka, a następnie stworzyliśmy własną piramidę. Na koniec inscenizowaliśmy wiersz pt. „Chory kotek”.
Na języku angielskim po powtórzeniu słownictwa związanego z uczuciami, połączeniu kart wyrazowych z wyrazami na tablicy zagraliśmy w grę Memory. Poznaliśmy i ćwiczyliśmy dwie nowe głoski /ʃ/ oraz /tʃ/. Poznaliśmy wyrazy: rekin (shark), cień (shadow), muszelka (shell) oraz gepard (cheetah) i czekolada (chocolate). Wykonaliśmy zadania utrwalające w podręczniku jak i zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na boisko ORLIK gdzie graliśmy w piłkę, skakaliśmy na skakankach i w gumę.
Informatykę zaczęliśmy od eksperymentów w programie Baltie. Kombinowaliśmy z różnymi możliwościami programu poznanymi w trakcie ostatnich kilku lekcji. Po kwadransie radosnej, nieukierunkowanej twórczości przeszliśmy do projektu, którym będziemy zajmować się do piątku. Będzie to program przedstawiający jakiś motyw wakacyjny. Pomysł na program musimy znaleźć sami. Mamy dużo czasu, więc możemy wprowadzać różne poprawki i ulepszenia. Ważne, żeby wykorzystać możliwie jak najwięcej narzędzi i możliwości programu.
 



W wypożyczalni liter „h” i „ch”
(17-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od treningu umysłu, a mianowicie graliśmy w szachy. Na kolejnej lekcji wykonywaliśmy ćwiczenia ortograficzne związane z poznanymi już  literami „ch” oraz „h”. Ćwiczenia dotyczyły m. in. uzupełniania wyrazów w tekście powyższymi literami, uzupełnianie zdań brakującymi wyrazami. Rozwiązaliśmy również krzyżówkę. Na ostatnich zajęciach dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 20. Rozwiązywaliśmy również zadania z treścią.
Na ostatniej lekcji odwiedził nas niezwykły gość - Dominik Kisiołek, którego wielką pasją jest śpiew.  Pan Dominiki zaraził wszystkich uczniów swoją pasją i wspólnie zaśpiewali utwór „Ona tańczy dla mnie”. Więcej informacji oraz zdjęcia z tej wizyty już wkrótce będzie można zobaczyć na naszej stronie internetowej w zakładce Wydarzenia
Na zajęciach ruchowych pojechaliśmy na basen gdzie doskonaliliśmy skok do wody do stylu kraul na piersiach i uczyliśmy się pracy rąk do kraula na plecach. Na koniec zajęć poszliśmy do jacuzzi.
 



W zdrowym ciele zdrowy duch
(16-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania i omówienia 3 wierszy o tematyce zdrowotnej: „Żaba” i „Katar” Jana Brzechwy oraz „Lekarstwo misia” Heleny Bechlerowej. Naszym zadaniem będzie też nauczenie się na pamięć jednego z tych wierszy. Następnie wyjaśniliśmy sobie powiedzenie „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Powiedzieliśmy sobie również co wpływa na to, że nasze ciało i dusza są zdrowe, wśród propozycji znalazły się hasła: zdrowe odżywianie, wypoczynek, uprawianie sportu, częste uśmiechanie się, dbanie o higienę osobistą. Na kolejnej lekcji dokańczaliśmy zdania dotyczące zdrowego stylu życia, ilustrowaliśmy je także, każdy na swój sposób. Wcieliliśmy się też w rolę instruktora ćwiczeń i każdy z nas mógł wymyślić swoje ćwiczenia dla całej klasy. Na ostatniej lekcji wykonywaliśmy ćwiczenia ortograficzne dotyczące dwuznaku „ch”. Poznaliśmy również kolejne liczby, czyli: 16, 17, 18, 19 i 20. Wykonywaliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 w naszych zeszytach ćwiczeń.
Na kółku matematycznym wyszliśmy na dwór, by tam podczas zabawy z piką ćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
Język angielski upłynął nam na przeróżnych ćwiczeniach językowych. Opisywaliśmy karty obrazkowe. Przypomnieliśmy sobie poznane nazwy uczuć (happy, sad, excited, tired, scared, hungry, thirsty).Wysłuchaliśmy rymowanki i piosenek z poprzednich zajęć. Zagraliśmy też w parach w grę Memory, a także w Kalambury i ćwiczyliśmy pisownię słówek w zeszytach.
Na zajęciach teatralnych odbyła się próba przedstawienia na konkurs Solilandia. Po cwiczeniach z emisji głosu oraz dykcyjnych powtarzaliśmy kwestie i śpiewaliśmy piosenki. Każdy z nas bardzo się starał bo już niedługo wyjazd i nasz sprawdzian tego co wypracowaliśmy.
Na informatyce ćwiczyliśmy tworzenie animacji w programie Baltie. Dziś tworzyliśmy spadające słoneczko. Przy okazji trenowaliśmy opisywanie punktu na ekranie prze pomocy polecenia współrzędne.
 



Choroby i sposoby ich unikania
(15-05-2013)
Dziś był ważny dla nas dzień. Otóż wzięliśmy udział w szkolnym konkursie matematycznym dla klas I „MISTRZ MATEMATYKI”. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród nastąpi w dniu jutrzejszym.
Dzisiejsze zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej zaczęliśmy od rozmowy na temat chorób, ich objawów, przyczyn i sposobów zapobiegania. Powiedzieliśmy sobie również o szczepionkach, dlaczego są potrzebne i na jakiej zasadzie działają. Obejrzeliśmy również film omawiający rodzaje chorób wirusowych i zakaźnych. Na kolejnej lekcji wykonywaliśmy ćwiczenia dotyczące poznanego wczoraj dwuznaku „ch”. Następnie rozmawialiśmy o termometrach, ich rodzajach i sposobach pomiaru temperatury. Żebyśmy lepiej zrozumieli pojęcie termometru i mierzenia temperatury obejrzeliśmy film, który uświadomił nam skąd się wziął termometr, jakie mamy skale do mierzenia temperatury: Celsjusza, Fahrenheita, Kelvina oraz jaką temperaturę ma ciało człowieka. Na koniec zajęć bawiliśmy się w aptekę, gdzie mogliśmy kupić różne lekarstwa.
Na zajęciach plastycznych zaczęliśmy przygotowania kartek dla mam z angielskimi życzeniami. Gotowe prace wezmą udział w konkursie angielsko – plastycznym.
Znaleźliśmy dziś również czas na zabawy na świeżym powietrzu.
Na zajęciach języka angielskiego kontynuowaliśmy oglądanie bajki Hansa Christiana Andersena pt „Thumbelina” (Calineczka). Po obejrzeniu bajki odpowiedzieliśmy na szereg pytań z nią związanych i każdy mógł wyrazić swoją opinię na jej temat. 
 



Nie daj się chorobie
(14-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od wysłuchania i omówienia opowiadania pt. „Deszczowe przygody”.  Oceniliśmy postępowanie bohaterów opowiadania oraz wspólnie doszliśmy do wniosku, dlaczego jeden z nich zachorował, a drugi nie. Następnie nauczycielka zademonstrowała nam kolejny dwuznak – „ch”. Nauczyliśmy się go pisać w naszych zeszytach i ćwiczeniach. Na kolejnej lekcji stworzyliśmy naszą kartkę do słownika z wyrazami zawierającymi dwuznak „ch”. Pisaliśmy również „ch” w sylabach i wyrazach w ćwiczeniach. Po tym umysłowym wysiłku, rozpoczęliśmy przygotowania do zabaw dramowych, w których to każdy z nas miał możliwość wcielenia się w role lekarza i pacjenta. Tematem bowiem tych zabaw była wizyta u lekarza, dokładne przebadanie pacjenta, postawienie diagnozy oraz wypisanie recepty z zalecanymi lekarstwami. Na ostatnich zajęciach czytaliśmy tekst z książki oraz uzupełnialiśmy tabelki i drzewka matematyczne.
Na zajęciach informatycznych słuchaliśmy muzyki w serwisie internetowym „youtube” oraz graliśmy w gry edukacyjne.
Podczas zajęć Czytankowo kontynuowaliśmy czytanie przygód bohaterów książki pt. „Baśniobór”.
Znaleźliśmy dziś również czas na zabawy na świeżym powietrzu.
Na zajęciach języka angielskiego mieliśmy okazję obejrzeć angielską adaptację bajki Hansa Christiana Andersena pt: Thumbelina (Calineczka). W ten sposób mogliśmy osłuchać się z językiem angielskim używanym nie tylko przez panią Ewelinę, przy okazji dobrze się bawiąc. Dokończymy oglądanie ekranizacji na następnej lekcji. 
 



Utrwalenie poznanych wiadomości
(13-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od wyszukiwania rymów do podanych wyrazów: wanna, czapka, żaba, mapa i trawa. Następnie ułożyliśmy z liter wyrazu „lokomotywa” 10 nowych wyrazów. Ostatnią lekcję poświęciliśmy na rozwiązywanie grafów matematycznych.
Dzisiejszy poniedziałek był szczególnie ciekawy. Byliśmy dziś z wizytą w sochaczewskiej jednostce Państwowej Straży Pożarnej. Więcej szczegółów i zdjęć w zakładce Wydarzenia.
Dziś również oglądaliśmy spektakl wystawiany w naszej szkole przez Teatr DUET pt. „Czerwony Kapturek”. Więcej o tym przedstawieniu przeczytacie również w zakładce Wydarzenia.
Na zajęciach języka angielskiego po powtórzeniu poznanego słownictwa związanego z emocjami, przypomnieliśmy sobie wierszyk i piosenki z wcześniejszych lekcji. Omówiliśmy również użycie wszystkich zaimków osobowych (I, you, he, she, it, we, you, they) i wykonaliśmy zadanie utrwalające zapisując przykłady na tablicy i przepisując je do zeszytów. Zagraliśmy także w parach w grę Memory z naszego podręcznika i ćwiczyliśmy pisownię wybranych słówek.
 



Poprzednie   Następne
do góry
 

©2011 -