Archiwalne codzienniki

Codziennik Zerówki 13-14 Codziennik Klasy I 13-14
Codziennik Klasy II 13-14 Codziennik Klasy III 13-14
Codziennik Zerówki 12-13 Codziennik Klasy I 12-13
Codziennik Klasy II 12-13 Codziennik Kółka muzycznego 12-13

Codziennik zerowka13-14


Co w trawie piszczy
(23-06-2014)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od znanej zabawy ludowej „Mam chusteczkę haftowaną”. Następnie wysłuchaliśmy przeczytanego przez ciocie opowiadania M. Konopnickiej pt. „Jadą, jadą dzieci drogą”. Wspólnie odpowiadaliśmy na pytania typu; Kto jest bohaterem wiersza?. Co widziały dzieci po drodze?.Kogo i co można usłyszeć jadąc drogą?. Zebrani w kole na dywanie bawiliśmy się w  „Zgadnij , jakiego listka brakuje”, zabawa ta polegała na ułożeniu wszystkich listków na środku stworzonego przez nas koła. Następnie ciocia wybierała jedną chętną osobę, która odwróciła się. My natomiast zabieraliśmy jeden listek, zadaniem wybranej osoby było odgadniecie, którego listka brakuje. W następnej kolejności zabraliśmy się za ozdabianie drewnianych pędzli kolorowymi papierami, cekinami oraz flamastrami. Pędzle jak się domyślacie były prezentem dla naszych kochanych tatusiów, ponieważ to właśnie dziś jest ich święto. Mamy cichą nadzieje, że wykonane przez nas pędzle spełnią swoja rolę i wywołają szeroki uśmiech na buziach tatusiów. Zakończenie zajęć podsumowaliśmy wierszem M. Strzałkowskiej „Może potem”, opowiadającego o Basi, która nie znosi kiedy się o coś ją prosi.  
 



Zdrowie to podstawa
(18-06-2014)

Na dzisiejszych zajęciach edukacyjnych pojawili sie u nas lekarze.  Byli to rodzice naszej koleżanki z grupy, którzy pracują w szpitalu. Jej tata pracuje na oddziale ortopedycznym. Wytłumaczył nam, że często w swojej pracy zajmuje się różnego rodzaju złamaniami.  Lekarz zaprezentował nam na początku budowę szkieletu człowieka, a następnie wymienił najzabawniejsze nazwy poszczególnych kości.  Dowiedzieliśmy się m.in., że rzepka to nie tylko warzywo, ale także kość w kolanie :).  Przypomnieliśmy sobie zasady podczas wzywania pomocy i mogliśmy zobaczyć jak wygląda gips przed nałożeniem. Jest dużo grubszy i sztywniejszy od zwykłego bandaża. Po omówieniu najważniejszych kwestii czekała na nas bardzo miła niespodzianka. Chętne osoby sprawdziły na własnej skórze jak to jest mieć założony gips. Było przy tym wiele zabawy, a uśmiechy nie schodziły nam z twarzy.  Gdy już wszystkie rany i złamania były zabezpieczone dowiedzieliśmy się od mamy Marysi czym zajmuje się anastezjolog. Już wiemy, że podczas operacji jest on bardzo ważny, ponieważ to on czuwa nad tym, aby pacjenta nic nie bolało. Pokazała nam pani jaki strój obowiązuje podczas operacji i co należy zrobić, aby znieczulić pacjenta. Jedno z nas wcieliło się w role pacjenta.  Pani Agnieszka przykleiła naszej pacjentce welfron i pokazała, gdzie wstrzykuje się lekarstwa. Mogliśmy również  zobaczyć prawdziwą maskę tlenową, która zakłada się chorym, aby mogli oddcychać.  Na koniec każdy z nas mógł przymierzyć strój lekarski.
Bardzo dziękujemy rodzicom Marysi za przekazaną nam wiedzę i bardzo ciekawe zajęcia!

Na języku angielskim odbyła się próba do przedstawienia, które odbędzie się na zakończenie roku. Wakacje zbliżają się wielkimi krokami!
 



Zdrowie to podstawa
(18-06-2014)

Na dzisiejszych zajęciach edukacyjnych pojawili sie u nas lekarze.  Byli to rodzice naszej koleżanki z grupy, którzy pracują w szpitalu. Jej tata pracuje na oddziale ortopedycznym. Wytłumaczył nam, że często w swojej pracy zajmuje się różnego rodzaju złamaniami.  Lekarz zaprezentował nam na początku budowę szkieletu człowieka, a następnie wymienił najzabawniejsze nazwy poszczególnych kości.  Dowiedzieliśmy się m.in., że rzepka to nie tylko warzywo, ale także kość w kolanie :).  Przypomnieliśmy sobie zasady podczas wzywania pomocy i mogliśmy zobaczyć jak wygląda gips przed nałożeniem. Jest dużo grubszy i sztywniejszy od zwykłego bandaża. Po omówieniu najważniejszych kwestii czekała na nas bardzo miła niespodzianka. Chętne osoby sprawdziły na własnej skórze jak to jest mieć założony gips. Było przy tym wiele zabawy, a uśmiechy nie schodziły nam z twarzy.  Gdy już wszystkie rany i złamania były zabezpieczone dowiedzieliśmy się od mamy Marysi czym zajmuje się anastezjolog. Już wiemy, że podczas operacji jest on bardzo ważny, ponieważ to on czuwa nad tym, aby pacjenta nic nie bolało. Pokazała nam pani jaki strój obowiązuje podczas operacji i co należy zrobić, aby znieczulić pacjenta. Jedno z nas wcieliło się w role pacjenta.  Pani Agnieszka przykleiła naszej pacjentce welfron i pokazała, gdzie wstrzykuje się lekarstwa. Mogliśmy również  zobaczyć prawdziwą maskę tlenową, która zakłada się chorym, aby mogli oddcychać.  Na koniec każdy z nas mógł przymierzyć strój lekarski.
Bardzo dziękujemy rodzicom Marysi za przekazaną nam wiedzę i bardzo ciekawe zajęcia!

Na języku angielskim odbyła się próba do przedstawienia, które odbędzie się na zakończenie roku. Wakacje zbliżają się wielkimi krokami!
 



Pociąg
(17-06-2014)

Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od zgromadzenia się w kole na dywanie i od wspólnego obejrzenia zdjęć, które przestawiały dzieci podczas wykonywania różnych czynności. np.: zabawy, mycia rak, gry w piłkę, zabawy na plaży, gry w badmintona. Rozmowa na temat tych ilustracji bardzo zbliżyła nas do wakacji które nadchodzą wielkimi krokami. Zabawa „pociąg” przy muzyce i odgłosach pociągu. Pociąg, który stworzyliśmy poruszał się po całej sali a gdy muzyka ucichła zatrzymywaliśmy się. W naszych książeczkach wykonaliśmy zadania, które miały na celu układanie wyrazów z sylab, odczytanie ułożonych wyrazów. Z gotowych figur geometrycznych wykonaliśmy swoje kolorowe pociągi, które następnie nakleiliśmy na kartki.

Na języku angielskim ostatnią lekcję już poświęciliśmy na powtórzenie słownictwa związanego z częściami ciała. Śpiewaliśmy piosenki, powtarzaliśmy wierszyki.  Rozwiązaliśmy wiele zadań i ćwiczyliśmy słownictwo.
 



Drzewo dobrych manier
(16-06-2014)

Na języku angielskim  przypomnieliśmy sobie słownictwo, które powtarzaliśmy przed wyjazdem na Zieloną Szkołę. Zagraliśmy w wiele gier utrwalających i wspólnie rozwiązywaliśmy zadania. Ćwiczyliśmy także motorykę dłoni. Na koniec śpiewaliśmy piosenkę, która opracowujemy  na zakończenie roku szkolnego.

Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania opowiadania R. Stawczyk-Mizińskiej „Drzewo dobrych manier” opowiadało ono o dzieciach, które wybrały się do parku na spacer w piękny słoneczny dzień. Zaskoczeni pięknem ogromnego drzewa znajdującego się w parku, zapragnęli poznać jego nazwę oraz historię.Po chwili podszedł do nich starszy pan i spokojnie wszystko im wyjaśnił. Drzewo to miało czarodziejskie listki ponieważ na nich to widniały napisy między innymi; przepraszam, dziękuje, do widzenia, jak miło, jest mi przykro itp. Rozmowa na temat opowiadania, któro bardzo nas zaciekawiło trwała sporo czasu, każdy z nas podawał opis sytuacji w której to używamy czarodziejskich określeń. Wspólnie wykonaliśmy nasze klasowe czarodziejskie drzewko, a na liściach które samodzielnie wycięliśmy umieściliśmy utrwalone dzisiaj zwroty grzecznościowe. Z  rozsypanek wyrazowych układaliśmy wyrazy przeciwstawne np. gruby-chudy, mały-duży, niski-wysoki itp. Zagraliśmy również w grę matematyczną „liczby na trampolinie”, której to zasady wspólnie ustaliliśmy.
 



Pizza
(05-06-2014)
Dzisiejszy dzień był wyjątkowy, ponieważ odwiedzili nas bardzo mili goście. Rodzice Marysi przyszli do nas, aby upiec z nami pyszną pizzę! Na początku, tata naszej koleżanki wytłumaczył nam jakie składniki będą nam potrzebne do zrobienia ciasta. Wsypaliśmy do miski 5 szklanek mąki, trochę oleju, szczyptę soli i cukru. Następnie w ciepłej wodzie z cukrem rozpuściliśmy drożdze i połączyliśmy z resztą składników. Tata Marysi pomógł nam wyrobić ciasto w jednolitą masę. W trakcie czekania, aż ciasto wyrośnie zrobiliśmy sos do pizzy, do którego wsypaliśmy bazylię i oregano. Zapach przypraw był bardzo aromatyczny. Gdy spody pizzy były gotowe posypaliśmy je wcześniej przez nas przygotowanym serem i udekorowaliśmy pieczarkami oraz szynką. Nasze wypieki smakowały wyśmienicie! Bardzo dziękujemy rodzicom Marysi za poświęcenie nam czasu i pomoc w zrobieniu przepysznej pizzy! Mamy nadzieje, że jeszcze nie raz będzie na nas czekać tak miła niespodzianka. 



Obiadek dla przyjaciela
(05-06-2014)

Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wspólnej rozmowy na temat zdrowych produktów żywnościowych takich jak;chleb pełnoziarnisty, makarony z mąki żytniej, nabiał, chude mięso, warzywa i owoce. W następnej kolejności rozmawialiśmy o piramidzie żywnościowej, z która już kiedyś mięliśmy styczność. Stwierdziliśmy, że aby być zdrowym nie należy zwracać tylko uwagi na dietę ale również na aktywność fizyczną, która jest bardzo ważna w naszym codziennym życiu. Dalsza cześć zajęć polegała na wycinaniu przez nas z przygotowanych materiałów pełnowartościowych produktów a następnie przeliczenie ich. Do grupy ciocia przyniosła zabawkowe naczynia między innymi;talerzyki, szklanki, miseczki, widelce, kubeczki, ubijaczki itp.Polecenie, któro mięliśmy wykonać  polegało na przygotowaniu pełnowartościowego posiłku z przygotowanych przez siebie wcześniej produktów. Zajęcia główne rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza D.Gellnerowej pt. „6 bezcennych rad dla tych, co wędrują w świat”. Wspólna rozmowa na jego temat, zwrócenie szczególnej uwagi na to co musimy ze sobą zabrać w dłuższą podróż. Zapoznanie się z podstawowymi znakami drogowymi, takimi jak „STOP,USTĄP PIERWSZEŃSTWA,DROGA DLA ROWERÓW”.


Na języku angielskim w dalszym ciągu rozmawialiśmy o częściach całego ciała. Utrwalaliśmy słownictwo i rozwiązywaliśmy zadania. 
 



Co daje ogień?
(03-06-2014)

Na początku zajęć edukacyjnych bawiliśmy się w zabawę ruchową, która pomogła nam utrwalić strony ciała. Następnie wysłuchaliśmy zagadki słownej, której hasłem był ogień. Ciocia powiedziała nam co będziemy robić na zajęciach i jakie zadania na nas czekają. Najpierw układaliśmy z liter wyrazy, które kojarzyły nam się z ogniem np. takie jak: dym, dom, popiół. Po tym zadaniu zrobiliśmy sobie kilka eksperymentów z poznanym zjawiskiem. Jednak ciocia przed ich zrobieniem przypomniała nam jakie zasady obowiązują podczas zadań z ogniem. Nasze doświadczenia rozpoczęliśmy od analizy ognia, sprawdzaliśmy jaki ma kolor, zapach i czy jest zimny, bądź ciepły. Następnie ciocia nalała trochę wody do chochelki i trzymała ją nad ogniem. Zauważyliśmy, że wytwarzają się w niej bąbelki i woda zaczęła wyparowywać. Doszliśmy do wniosku, że dzięki niemu możemy przygotowywać posiłki na ciepło. Kolejnie sprawdziliśmy czy płomień się utrzyma bez tlenu oraz co stanie się z wodą , w której pływa świeczka, podczas gdy przykryjemy ją słoikiem. Bardzo nam się podobały te doświadczenia. W kartach pracy wybieraliśmy ilustracje, które przedstawiały zachowania niebezpieczne wykonywane przez dzieci. Na koniec każdy z nas wystawił ocenę za zajęcia i mówił co mu się podobało, a co by chciał zmienić. Wszystkie oceny były bardzo pozytywne.


Na języku angielskim zaczęliśmy pracę z częściami całego ciała. Tym razem nie skupialiśmy się tylko na twarzy. Poznaliśmy nowe słówka i rozwiązaliśmy szereg zadań utrwalających.
 



Góry, lasy i jeziora
(02-06-2014)

Zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza E. Zechenter-Spławinskiej „Dokąd oczy poniosą”. Wspólna rozmowa na jego temat a dokładnie na temat tego, gdzie można się wybrać w czasie wakacji? jakich zasad trzeba przestrzegać? oraz o sposobach spędzania czasu wolnego?.Ciocia podzieliła klasę na 3 mniejsze zespoły, zadaniem każdej z grup było dobranie właściwych obrazków do ilustracji przedstawiających różne regiony Polski; morze, jeziora, góry, lasy. Zabawa „Wakacyjna wyprawa” polegała na uważnym słuchaniu poleceń cioci a następnie na wykonaniu ich np.; słuchajcie, teraz wybierzemy się na wyprawę, będziemy w różnych rejonach Polski i będą czekały tam na nas przeszkody. Najpierw musimy spakować plecak. Teraz zakładamy go na plecy i wyruszamy, najpierw pójdziemy pieszo a następnie wsiądziemy na konia  itp. Zajęcia plastyczne rozpoczęliśmy od rozmowy na temat bezpieczeństwa i zasad panujących na wyjazdach klasowych. Następnie ciocia rozdała każdemu z nas karteczkę, która przedstawiała dzieci bawiące się w lesie, wspinające się w górach, pływające na  łódce oraz kąpiące się w morzu. Po wylosowaniu swojego obrazka, każdy musiał opowiedzieć do niego jakąś ciekawą historie a następnie przykleić go do czystej białej kartki, którą następnie ozdobiliśmy elementami z gąbki plastycznej.

Na języku angielskim pracowaliśmy w naszych podręcznikach i utrwalaliśmy zdobytą wiedzę. Rozwiązywaliśmy szereg zadań, ćwicząc pisanie, rozumienie ze słuchu i logiczne rozumowanie.

Na informatyce trenowaliśmy dodawanie i odejmowanie na portalu www.matzoo.pl. Zadań dla zerówki nie ma na portalu, więc liczymy przykłady dla klasy pierwszej. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 to dla nas bułka z masłem. Większość próbuje już swych sił z przykładami z zakresu 20 - http://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-20_3_14. W drugiej części zajęć ćwiczyliśmy wpisywanie liter z klawiatury, łącznie z polskimi znakami i wielkimi literami - http://pisupisu.pl/2/klawiatura/szescioliterowa-mieszanka
 



Mam prawo do...
(30-05-2014)

Zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza D. Gellnerowej „Dzieci”. Wspólnie rozmawialiśmy o jego treści, odpowiadaliśmy na pytania. Układaliśmy historyjkę z obrazków które dostaliśmy od cioci, na ich podstawie musieliśmy również opowiedzieć jakąś ciekawą historyjkę. W zespołach czteroosobowych układaliśmy zdania z rozsypanek wyrazowych, rozpoczynających się od slow „Mam prawo do …”.Wykonaliśmy polecenia z naszej książeczki, które miały na celu dokładne przypomnienie nam praw, które są dla nas bardzo ważne i istotne. Całą grupą wykonaliśmy plakat , który zawierał w sobie prawa dziecka zapisane w konwencji, plakat zawisł na naszej tablicy artystycznej. Zakończenie zajęć to nauka wiersza pt „Prawa dziecka”, utworzyliśmy hip hop-owy zespół i wspólnie wykonaliśmy wiersz w nowej odsłonie. Ciocia rozdała każdemu balonik a my przyklejaliśmy na nim naklejkę, która ukazywała prawo z którym się najbardziej utożsamiamy.

Na języku angielskim utrwalaliśmy słownictwo związane z jedzeniem. Zagraliśmy w wiele gier i rozwiązywaliśmy zadania.  

Na zajęciach teatralnych przygotowywaliśmy się do Wielkiego Pikniku Rodzinnego. W końcu chcemy zaprezentować się od jak najlepszej strony.
 



Figury geometryczne
(29-05-2014)

Na zajęciach porannych poznaliśmy rodzine Wafelków, która  ma wiele zabawnych sytuacji związanych z dobrymi manierami. Dziś rozmawialiśmy o porannym wstawaniu, porządkach, higienie osobistej oraz o zasadach, które obowiązują podczas kąpieli. Bardzo spodobały nam się ich historie i już jesteśmy ciekawi co dalej im się przytrafiło.

Zajęcia edukacyjne rozpoczeliśmy od wybrania figury geometrycznej, która nam najbardziej odpowiadała. Mieliśmy do wyboru: kwadraty, prostokąty, trójkąty i koła różnego koloru i różnej wielkości. Każdy starał się uzasadnić swój wybór. Następnie układaliśmy z naszych figur różne  przedmioty. Opisywaliśmy je zwracając uwagę na ilośc wykorzystanych figur. Po tym zadaniu każdy z nas podpisywał wybraną przez siebie figurę swoim imieniem. Ciocia przeczepiła nam  je do koszulek, aby były widoczne.  Następnie bawiliśmy się w zabawę ruchową , której głównym elementem były powtarzający się rytm. Ciocia ustawiała początek rytmu, a naszym zadaniem było dołączyć do dzieci tak, aby ułożył się powtarzający się rytm. Każdy z nas musiał być czujny, żeby w odpowiednim momencie dołączyć do dzieci. Wszyscy poradzili sobie z tym zadaniem! Następnie  z liter układaliśmy nazwy podstawowych figur oraz dzieliliśmy te słowa na sylaby.  Wraz z myszką Matyldą  na naszej ulubionej platformie scholaris rozpoznawaliśmy figury geometryczne i porządkowaliśmy je w określone grupy. W kartach pracy wykonywaliśmy ćwiczenia, które sprawdzały nasze umiejętności matematyczne. Na koniec zajęć nauczyliśmy się słów  nowej piosenki.

Na języku angielskim powtarzaliśmy poznane słownictwo i struktury z ostatniego tygodnia poprzez oglądanie filmu edukacyjnego z serii Lippy and Messy. Dodatkowo rozwiązywaliśmy zadania przygotowane na handoutach.
 



Matemetyczne domino
(28-05-2014)
Zajęcia poranne rozpoczęliśmy od zabawy „oto ja” w której to swobodnie maszerowaliśmy po sali a ciocia np.: mówiła To ja, to moje ucho (nasze zadanie polegało na wskazywaniu części ciała o której ciocia wspominała).Zabawa „Mój kolor” to mnóstwo frajdy ponieważ każdy z nas wybrał sobie ulubiony kolor i w tym odcieniu karteczkę a następnie położył ja  w wyznaczonym  miejscu w klasie, na hasło HOP każdy z nas stawał przy swojej kolorowej kartce.
Zajęcia główne  miały  na celu zapoznanie się ze znakiem graficznym liczby 10,oraz utrwalenie cyfr(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9). Z przyniesionych przez ciocie  kół hula-hop na dywanie utworzyliśmy zbiory w których znalazły się karteczki z cyframi od 1 do 9 oraz kolorowe klocki, my natomiast do każdej karteczki mięliśmy  przyporządkować odpowiednia liczbę klocków. Wspólnie liczyliśmy wszystkie elementy znajdujące się w zbiorach, następnie poznaliśmy zapis graficzny liczby 10.Wykonaliśmy również matematyczne domino na którym to pojawiły się znane przez nas cyferki. Uzupełniliśmy również nasze książeczki dzięki czemu jeszcze lepiej utrwalił nam się zapis graficzny liczby 10.
Na języku angielskim ćwiczyliśmy poznane słówka związane z jedzeniem. Wykonaliśmy też szereg zadań utrwalających. 
 



Dzieci mają swoje prawa
(27-05-2014)

Na dzisiejszych zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy o naszych prawach. Na początku wysłuchaliśmy wiersz Tadeusza Kubiaka “My dzieci”. Rozmawialiśmy o tym kto był bohaterem i jakie pragnienia miały dzieci występujące w wierszu. Następnie ciocia zapytała nas jakie my mamy pragnienia. Propozycje były różnorodne, jedni z nas chcieli mieć dużo pieniędzy,  drudzy magiczną różdżkę, a jeszcze inni żyć w szczęśliwej rodzinie. Po przedstaweniu naszych marzeń poidzieliliśmy się na trzy grupy. Każda dostała tajemnicze słowo, naszym zadaniem było wyjaśnienie pojęcia poprzez rysunek, słowo lub gest. I tym sposobem dowiedzieliśmy się czym jest prawo, prawa dziecka i Konwencja praw dziecka.  Ciocia wyjaśniła nam, że Konwencja praw dziecka to jest dokument, w którym spisane są wszystkie nasze prawa. Przeczytaliśmy sobie je i wytłumaczyliśmy te, których znaczenia nie rozumieliśmy.  Bawiliśmy się dziś także w zabawę integracyjną “Podaj swoją dłoń”. Po kolei w kole podawaliśmy sobie dłoń i przy tej czynności wymienialiśmy swój ulubiony kolor. Każda kolejna osoba podawała swój ulubiony kolor, ale także ulubiony kolor poprzednich dzieci. W większości poradziliśmy sobie z tym zadaniem! Na koniec każdy z nas losował kartkę z określonym porawem dziecka i naszym zadaniem było zilustrowanie go. Nasze prace można zobaczyć na tablicy informacyjnej.

Na języku angielskim rozmawialiśmy o jedzeniu (food). Poznaliśmy nowe słownictwo: jajka (eggs), banany (bananas), chleb (bread), spagetti (spaghetti), pizza (pizza), ciasto (cake), mleko (milk), szynka (cham) oraz gruszki (pears).  Wykonaliśmy szereg zajęć utrwalających.
 



Dzień mamy
(27-05-2014)
Dziś odbyła się długo wyczekiwana przez nas uroczystość - Dzień Mamy. Od rana rozpoczęliśmy porządki w naszej sali, aby ładnie i schludnie przyjąć naszych gości. Poukładaliśmy zabawki, posprzątaliśmy w naszych półkach i zabraliśmy się za ustawianie stołów i dekoracje. Wspólnie stworzyliśmy piękny plakat, który ozdabiał naszą salę. Każdy pomalował rączkę na kolor czerwony oraz żółty i z odciśniętych dłoni zrobiliśmy piękne serce dla naszych mam. Nie zabrakło czasu również na próby. Gdy już byliśmy gotowi zawitali do nas pierwsi goście. Każdy z nas przywitał swoją mamę i zaprowadził na swoje miejsce. No i się zaczęło. Stresu było nie mało, ale wszyscy pięknie wyrecytowali swoje wiersze, które podbiły serca naszych mam. Piosenka również przypadła im do gustu. Oczywiście podczas występu nie zabrakło śmiechu i gromkich braw. Nasze mamy były z nas bardzo dumne. Po przedstawieniu rozdaliśmy naszym kochanym mamom ręcznie robione ramki, w których były umieszczone nasze zdjęcia. Bardzo im się podobały nasze prezenty. Na koniec my oraz mamy mieliśmy za zadanie zrobić babeczki. Dostaliśmy gotowe foremki i musieliśmy je pięknie ozdobić. To było bardzo pyszne zadanie. Ten dzień był pełen pięknych wrażeń przeżytych wspólnie z najważniejszymi dla nas osobami, którym dziękujemy za przybycie oraz za to, że nas tak kochają.



Mamy nie ma w domu
(23-05-2014)

Na początku zajęć edukacyjnych wysłuchalismy wiersza M. Niewielskiej “Kiedy mamy nie ma w domu”.  Opisywał on sytuację gdzie mama musiała wyjechać do chorego dziadka i Franek oraz tata zostali sami w domu. Okazało się, że nie tak łatwo zapanować nad domem, gdy mamy nie ma. Oboje zaspali, nie zostało zrobione śniadanie i nie wiedzieli w co mają się ubrać. Bardzo im było ciężko bez mamy. Ale Franek postanowił sobie, że od tego momentu będzie sam sobie szykować ubrania do szkoły oraz robić śniadanie. To na pewno mamie ułatwi poranek , a on sam jest na tyle duży, że już sobie poradzi z tym wszystkim. Następnie bawiliśmy się w zabawę ruchową: kwiatki dla mamy. Po tej zabawie  opowiadaliśmy historyjkę obrazkową, która była w naszych książeczkach. Na koniec nauczyliśmy się wyodrębniać słowa w zdaniu. Ciocia mówiła nam wymyślone przez nią zdanie, a naszym zadaniem było powiedzienie ile w nim było słów. Zrobiliśmy dziś także laurki dla naszych mam.

Na języku angielskim podsumowywaliśmy tydzień ciężkiej pracy. Utrwaliliśmy nazwy kształtów, a także zabawek. Obejrzeliśmy też film edukacyjny o przygodach bohaterów Disneya, który pomógł nam usystematyzować zdobytą wiedzę.

Na zajęciach teatralnych przygotowywaliśmy się do zbliżającego się wielkimi krokami Dnia Mamy.

Na informatyce spotkaliśmy się raz jeszcze z programem Tux Paint i zrobiliśmy kolejną, jeszcze piękniejszą laurkę dla mamy. W drugiej części zajęć bawiliśmy się dowolnym programem edukacyjnym. Ostatnie pięć minut to nasze ulubione gry internetowe.
 



Mamy nie ma w domu
(23-05-2014)

Na początku zajęć edukacyjnych wysłuchalismy wiersza M. Niewielskiej “Kiedy mamy nie ma w domu”.  Opisywał on sytuację gdzie mama musiała wyjechać do chorego dziadka i Franek oraz tata zostali sami w domu. Okazało się, że nie tak łatwo zapanować nad domem, gdy mamy nie ma. Oboje zaspali, nie zostało zrobione śniadanie i nie wiedzieli w co mają się ubrać. Bardzo im było ciężko bez mamy. Ale Franek postanowił sobie, że od tego momentu będzie sam sobie szykować ubrania do szkoły oraz robić śniadanie. To na pewno mamie ułatwi poranek , a on sam jest na tyle duży, że już sobie poradzi z tym wszystkim. Następnie bawiliśmy się w zabawę ruchową: kwiatki dla mamy. Po tej zabawie  opowiadaliśmy historyjkę obrazkową, która była w naszych książeczkach. Na koniec nauczyliśmy się wyodrębniać słowa w zdaniu. Ciocia mówiła nam wymyślone przez nią zdanie, a naszym zadaniem było powiedzienie ile w nim było słów. Zrobiliśmy dziś także laurki dla naszych mam.

Na języku angielskim podsumowywaliśmy tydzień ciężkiej pracy. Utrwaliliśmy nazwy kształtów, a także zabawek. Obejrzeliśmy też film edukacyjny o przygodach bohaterów Disneya, który pomógł nam usystematyzować zdobytą wiedzę.

Na zajęciach teatralnych przygotowywaliśmy się do zbliżającego się wielkimi krokami Dnia Mamy.

Na informatyce spotkaliśmy się raz jeszcze z programem Tux Paint i zrobiliśmy kolejną, jeszcze piękniejszą laurkę dla mamy. W drugiej części zajęć bawiliśmy się dowolnym programem edukacyjnym. Ostatnie pięć minut to nasze ulubione gry internetowe.
 



Waga szalkowa
(22-05-2014)

Zajęcia poranne rozpoczęliśmy od uzupełnienia naszych kart „Moje litery” , wycinaliśmy je z gotowych szablonów i naklejaliśmy je w wyznaczone miejsca, następnie ciocia pytała każdego z nas jaką literkę już zna i po zdaniu egzaminu każdy otrzymał kolorowa naklejkę.

Zajęcia główne miały na celu utrwalenie pojęcia waga, dlatego też każdy z nas ważył inne rzeczy w klasie począwszy od  kredkach a na własnych butkach kończąc. Na dywanie ciocia rozłożyła kartki z ilustracjami przedstawiającymi różne wagi między innymi wagi szalkowe, elektroniczne, kuchenne, łazienkowe, samochodowe itp. Słuchaliśmy uważnie wierszyka  T.M. Masalaskiej Waga i odpowiedzieliśmy na pytania takie jak ;do czego służy waga? co można na niej ważyć ?czy wszystko można zważyć?.Zabawa ruchowa „jestem wagą” polegała na pracy ramion, równoważeniu. Ramiona wyciągnęliśmy na boki, tak jak ramiona wagi. Na lewej szalce jest większy ciężar-lewe ramie jest opuszczone, gdy na prawej szalce znajduje się większy ciężar-opuszczane jest prawe ramię.




Na języku angielskim kończyliśmy temat zabawek. Tym samym rozwiązywaliśmy zadania podsumowujące i utrwalające zdobytą przez nas wiedzę. Na koniec wykonaliśmy też ciekawe projekty przy użyciu różnych kształtów. 
 



Portret mamy
(21-05-2014)

Na zajęciach porannych rozwijaliśmy umiejętność określania kierunków i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnego ciała. Na początku wysłuchaliśmy wiersz E. Minczakiewicz “Pary”. Wyjaśniliśmy sobie pojęcie para i wdrażaliśmy do stosowania określeń: lewa strona, prawa strona. Następnie wyszukiwaliśmy przedmiotów, które mają parę.

Zajęcia edukacyjne rozpoczeliśmy od ćwiczeń słuchowych. Słuchaliśmy nagrań i staraliśmy się oddgadnąć co to za dźwięk. Nie wszystkie udało nam się odgadnąć, ale z większością sobie poradziliśmy. Zauważyliśmy, że wszystkie dźwięki jakie wysłuchaliśmy pochodziły z domu. Każdy z nas opowiadał z czym kojarzy mu się dom. Następnie wysłuchaliśmy zagadki i tu już bez problemu odgadliśmy, że dotyczyła ona mamy. Chętne dzieci wypowiadały się na temat swoich mam, za co je kochamy i co o nich myślimy. Przy niektórych odpowiedziach bardzo się wzruszyliśmy. Na koniec zajęć każdy z nas stworzył portret swojej mamy i dokleił do niego wycięte z gazet elementy, które bardzo nam się kojarzyły z naszą mamą. Powstały bardzo ciekawe prace.

Na języku angielskim utrwalaliśmy zdobytą wiedzę na temat zabawek poprzez rozmaite zadania, ćwiczenia, gry i piosenki powtórzeniowe. Przypomnieliśmy też sobie historyjkę obrazkową i opisywaliśmy ilustracje.

Na informatyce tworzyliśmy laurkę dla naszych mam z okazji ich święta. Pracowaliśmy w jednym z dwóch programów graficznych, które poznaliśmy: Paint, Tux Paint.
 



Prezent dla mamy
(20-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczeliśmy od bardzo pracochłonnych zajęć plastycznych. Zrobiliśmy piękne prezenty dla naszych wspaniałych mam, ciekawi jesteśmy czy im się spodobają.... Wzieliśmy także udział w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Mazowieckie Targi Rodzinne.Naszym zadaniem było stworzyć logo tych targów. Mamy nadzieje, że nasza praca zostanie doceniona.

Na języku angielskim oprócz powtórzenia nazw zabawek i poznanych wierszyków przypomnieliśmy sobie poznane nazwy kształtów (shapes): koło (circle), trójkąt (triangle), kwadrat (square) oraz prostokąt (rectangle). Wykonaliśmy też szereg zadań utrwalających na handouatch. 
 



Las i jego mieszkańcy
(19-05-2014)

Zajęcia poranne rozpoczęliśmy od wspólnego oglądania i analizowania obrazu przedstawiającego las oraz jego mieszkańców takich jak; wilk, lis, jeż , dzik, sarna, dzięcioł. Następnie wysłuchaliśmy wiersza M. Konopnickiej „Na jagody”  odpowiadaliśmy  na pytania ;Kto jest bohaterem wiersza?, Gdzie wybrały się dzieci i po co?, Komu dzieci chciały zrobić niespodziankę?.

Zajęcia główne rozpoczęliśmy od zabawy „Słyszę j, gdy mowie…” aby w dalszej części skupić się na czytaniu nowo poznanych słów  takich jak „Jola oraz Jagody „ ciocia zaprezentowała nam mała i wielka literkę J, j , omówiła cech którymi się różnią. Ćwiczenia grafomotoryczne , które polegały na lepszym zapamiętaniu przez nas kształtu liter polegały na  rysowaniu w powietrzu palcem  wskazującym litery j, J następnie pisaliśmy nowo poznane litery na tacce wysypanej kaszą. Zajęcia zakończyliśmy  pracą plastyczna której efekty możecie zobaczyć na tablicy przed nasza sala.

Na języku angielskim w dalszym ciągu rozmawialiśmy o zabawkach (toys). Wykonaliśmy szereg zadań utrwalających i wysłuchaliśmy kolejnej zabawnej historyjki o przygodach Mickey i Minnie.

Informatykę rozpoczęliśmy od dodawania i odejmowania na stronie www.matzoo.pl, a w drugiej części zajęć wybraliśmy nasze ulubione programy i tworzyliśmy własne projekty.
 



Gwieździste niebo
(15-05-2014)

Zajęcia poranne rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej „Gwiezdny pył” polegającej na formowaniu przez nas stron gazet w małe kuleczki , następnie wspólnie dodawaliśmy i odejmowaliśmy je od siebie . Gwiezdny pył znalazł się na chuście  animacyjnej i na hasło ;deszcz  chowaliśmy się pod nią , kulki spadały na podłogę. Ciocia podzieliła nas na dwa zespoły , gdy grała muzyka przerzucaliśmy kółka na stronę przeciwnika gdy muzyka cichła podliczaliśmy gwiazdy na swojej połowie , ta drożyna która miała mniej gwiazd u siebie wygrywała.                                     Zajęcia główne czyli wspólna rozmowa na temat poznanych planet , sylabizowanie nazw planet układu słonecznego .Gwieździste niebo  bardzo nas zaciekawiło i z tego względy zainteresowaliśmy się bajecznymi wzorami połączonymi umownymi liniami. Gwiazdozbiory jak się okazało mają swoja nazwę i dzięki naszej bacznej obserwacji zauważyliśmy , że ich nazwy wskazują nam  znaki zodiaku. Wspólnie wykonaliśmy ufoludka i zajęliśmy się  naszymi książeczkami.


Na języku angielskim w  dalszym ciągu pozostawaliśmy w temacie i świecie zabawek. Poznaliśmy nowe słówka: jojo (yo-yo), latawiec (kite), miś (teddybear) oraz pociąg (train) i łódka (boat). Wykonaliśmy też zadania utrwalające. 
 



Kosmiczna wyprawa
(14-05-2014)
Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy o kosmosie i jego tajemnicach. Na początku przypomnieliśmy sobie jakie planety znajdują się w układzie słonecznym i jaka jest ich kolejność. Następnie dopasowywaliśmy napisy do odpowiednich planet i odtwarzaliśmy ich układ na dywanie. Myszki: Matylda i Franek oprowadzili nas po kosmosie, opowiedzieli nam o najważniejszych planetach oraz pokazali jakie przyrządy służą do oglądania kosmosu. Dowiedzieliśmy się co to jest: luneta, aparat tlenowy, UFO, statek kosmiczny itp. Na koniec wspólnie stworzyliśmy plakat układu słonecznego.
Na języku angielskim poznaliśmy nazwy zabawek (toys): piłka (ball), samochód (car), lalka (doll), kowboj (cowboy), astronauta (spaceman) oraz dinozaur (dinosaur). Poznaliśmy też nową rymowankę i wykonaliśmy przygotowane zadania. 
Na informatyce ćwiczyliśmy programowanie klawiszy w programie Baltie, czyli stosowanie instrukcji warunkowych.
 



Gdzie jest powietrze?
(13-05-2014)
Na zajęciach porannych czytaliśmy baśń, do której układaliśmy koniec. Każdy z nas miał szanse przedstawić swoje zakończenie. Niektóre z nich były bardzo urozmaicone, ale każda kończyła się happy endem.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od działań matematycznych, których wynikiem był temat dzisiejszych zajęć. Zajęcia były pełne eksperymentów i doświadczeń ponieważ rozmawialiśmy dziś o powietrzu. Na początku zrobiliśmy burze mózgów na temat: czym jest powietrze? Ciocia zapisywała nasze pomysły na brystolu, a na koniec odczytaliśmy je wszystkie i podsumowaliśmy nasze wiadomości. Następnie ciocia poprosiła nas, abyśmy położyli się na plecach i sprawdzili co się dzieje z naszą klatką piersiową podczas oddychania. Zauważyliśmy, że podczas wdechu się unosi, a podczas wydechu opada. Powtórzyliśmy to ćwiczenie kilka razy. Staraliśmy się także znaleźć odpowiedź na pytanie: czy można żyć bez powietrza?. Każdy zgodnie odpowiedział, że nie, a dowodem tego było to, że nikt z nas nie wytrzymał długo z zatkanym nosem i ustami.  Kolejnie sprawdzaliśmy czy pusty kubek jest tak na prawdę pusty czy może pełny powietrza. Potrzebny był nam do tego: przezroczysty plastikowy kubek, miska z wodą oraz papierowy ręcznik. Do plastikowego kubka włożyliśmy papierowy ręcznik i powoli zanurzaliśmy kubek do góry dnem w misce z wodą. Następnie powoli go wyjmowaliśmy i sprawdzamliśmy, czy ręcznik jest nadal suchy. Następnie zrobiliśmy w kubku dziurkę i powtarzaliśmy zanurzanie kubeczka. Trzymaliśmy nad nim rękę, aby czuć jak z kubeczka ucieka powietrze. Tym razem ręcznik papierowy był mokry, bo powietrze, które wypełniało kubek, uciekło dziurką. To był dowód na to, że powietrze istnieje!
Na języku angielskim razem z bohaterami Disneya utrwalaliśmy i przypomnieliśmy sobie poznane w zeszłym tygodniu nazwy zwierzaków, części ciała oraz liczebników. Śpiewaliśmy piosenki, powtarzaliśmy rymowanki i rozwiązywaliśmy zadania powtórzeniowe. 
 



Wyprawa w kosmos
(12-05-2014)

Zajęcia poranne rozpoczęliśmy od gimnastyki tanecznej , wspólnie z Panem Kubą cierpliwie uczyliśmy się nowych kroków i elementów tanecznych aby w końcu zaprezentować ciociom idealny układ.                                                 Zajęcia główne zaczęliśmy od wysłuchania opowiadania J. Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc” następnie odpowiedzieliśmy sobie na kilka pytań między innymi; co zbudziło mamę w nocy? , dlaczego księżyc płakał? ,jak mama pomogła księżycowi?, jaka rade dała mama księżycowi?, szukaliśmy również własnego rozwiązania problemu księżyca i dzięki naszym ciekawym pomysłom przyjaciel z nieba został uratowany i to nie jeden raz .Biały Bristol wspólnie zamalowaliśmy na niebiesko, domalowaliśmy mnóstwo gwiazdek i z figur geometrycznych przygotowanych przez ciocie układaliśmy swoje rakiety , które znalazły się na naszym pięknym rozgwieżdżonym niebie. Poznaliśmy zapis graficzny słowa Rakieta i Romek co przybliżyło nam świeżo poznana literę „R, r”, ćwiczenie grafomotoryczne któro wykonaliśmy polegało na rysowaniu literki „r” najpierw w powietrzu a następnie na tacy wypełnionej drobnym makaronem oraz kaszą. Na środku klasy ustawiliśmy krzesełka i dzięki wyobraźni przekształciliśmy ją w rakietę dzięki której wybraliśmy się w podróż na Marsa , Słońce oraz Uran.

Na informatyce mogliśmy pracować w dowolnym programie, jednak większość wybrała dziś programy graficzne: Paint oraz Tux Paint. Tworzyliśmy przepiękne obrazki, które na koniec zajęć wydrukowaliśmy.
 



I MAZOWIECKI PRZEGLĄD TANECZNY
(09-05-2014)
Piątkowy poranek prymusy spędziły w swoich ulubionych kącikach zabw. 
W ramch progmamu Cała Polska czyta dzieciom, Ciocia przeczytała nam bajkę.
Po śniadaniu wszyscy wybraliśmy się do Moku na I Mazowiecki Otwarty Przegląd Teatralny.
Dziewczyny z Mądrych Sówek zaprezentowały się w układzie tanecznym pt.: ,,Aleja gwiazd'' i jak przystało na gwiazdy zdobyłyśmy zaszczytne II miejsce! Nasi koledzy z grupy dzielnie trzymali za nas kciuki i warto było.
Bardzo dziękujemy Pani Marcie za przygotowanie naszego układu i pomoc w przygotowaniach!
Ciocia Ewa i Ela również są z nas bardzo dumne, mamy nadzieję, że podbijemy jeszcze nie jedną scenę!
 
 
 



Wiatr
(09-05-2014)

Na dzisiejszych zajęciach edukacyjnych staraliśmy sobie odpowiedzieć na pytanie: skąd się bierze wiatr. Na początku wysłuchaliśmy wiersz L. Łącz “Wiatr i grusza”, a następnie sami stwarzaliśmy własne pomysły, które służyły do wyjaśnienia zjawiska wiatru. Wszystkie zapisaliśmy na arkuszu i wybieraliśmy z nich najciekawsze. Po tym zadaniu wykonywaliśmy ćwiczenia innteraktywne, które sprawdzały naszą pamięć i znajomość pogody. Bawiliśmy się dziś także w zabawę dramowo-ruchową “Wiatr porusza gałęziami drzew”. Na koniec zajęć podzieliliśmy się na trzy zespoły. Każdy z nich musiał zaprezentować wiatr, ale przy pomocy innej techniki. Jedna musiała pokazać go za pomocą rysunku, druga za pomocą dźwięków, a trzecia za pomocą gestu.


Dziś odbyła się także ostatnia próba przed wielkim wydarzeniem. To już jutro odbędzie się I Mazowiecki Otwarty Przegląd Taneczny. Dziewczyny mają przed sobą wielkie wyzwanie, ale trzymamy za nie mocno kciuki i wierzymy, że nie wrócimy z pustymi rękami!


Na jęz. angielskim obejrzeliśmy film DVD poświęcony tematyce dzikich zwierząt. Razem z bohaterami Disneya nauka jest zabawniejsza.

 



Segregujemy śmieci
(07-05-2014)

Zajęcia poranne rozpoczeliśmy od ćwiczeń ruchowych i oddechowych.  Na początku bawiliśmy się  zabawę ruchową - drzewa. Podczas gry na tamburynie biegaliśmy swobodnie po sali, a gdy była przerwa naśladowaliśmy szum drzew poruszanych wiatrem poprzez uniesienie rąk do góry  i kołysaniem się. Następnie naśladowaliśmy wąchanie trzymanego w ręce kwiatka poprzez wciąganie powietrza nosem i wydychaniem ustami.  

Na początku zajęć edukacyjnych wysłuchaliśmy wiersza “Kaczka-sprzątaczka”. Opoiwadał on o kaczuszce, która musiała cały czas sprzątać brzeg rzeczki, ponieważ inni ludzie na okrągło go zaśmiecali. Bardzo to ją denerwowało, że nikt nie wpadł na pomysł, aby po sobie sprzątać i umieszczać śmieci w odpowiednich pojemnikach. Nastepnie podzieliliśmy się na grupy 4-osobowe . Każdra grupa dostała ukryte hasło, które za pomocą działań matematycznych musiała je odgadnąć.  Okazało się, że był to słowa, których znaczeń nie znaliśmy.  Jedna drużyna miała słowo makulatura, a druga recykling. Ciocia wyjaśniła nam dlaczego powinniśmy segregować śmieci i omówiła przeznaczenie poszczególnych kontenerów na odpady względem ich kolorystyki.  Dowiedzieliśmy się także, że jest to przydatne nie tylko dla nas, ale także dla środowiska i zwierząt w nim żyjących. Po rozmowie  ciocia przyniosła worek z różnymi produktami. Naszym zadaniem było posegregowanie ich do odpowiednich kontenerów. To ćwiczenie zrobiliśmy bezbłędnie.

Nie zabrakło także dziś czasu na zabawy w naszym ulubionym Ogródku Jordanowskim!

Na języku angielskim po przypomnieniu poznanych nazw zwierzaków. Wysłuchaliśmy                                     i zanalizowaliśmy historyjkę obrazkową, poznaliśmy nową piosenkę oraz rymowankę. Wykonaliśmy też szereg zadań utrwalających.

Na informatyce kontynuowaliśmy programowanie klawiszy w programie Baltie. Ćwiczyliśmy w ten sposób stosowanie instrukcji warunkowej if.
 



W królestwie królowej kwiatów
(06-05-2014)

Na zajęciach edukacyjnych rozmawialismy dzisiaj o owadach. Na początku wysłuchaliśmy wiersz Doroty Gellner “Wiosenne loty”. Rozmawialiśmy na temat treści wiersza i przeliczaliśmy sylwety owadów, które przygotowała dla nas ciocia. Wszystkich było 9 w tym: 1 mucha, 3 motyle i 5 biedronek. Grupowaliśmy je w określone przez nas zbiory, a nastepnie w podzbiory. Każdy z nas mógł segregować owady w dowolny sposób, jednak warunkiem było znalezienie chociażby jednej wspólnej cechy wybranej przez nas grupy. Po klasyfikacji bawiliśmy się w zabawe ruchową “tyle nas w gromadce ile liczba kropek na kartoniku”. Następnie w kartach pracy odczytywaliśmy nazwy owadów i staraliśmy się opisać słownie historyjkę, która przedstawiała nam skąd się bierze miód. Obejrzeliśmy dziś także film edukacyjny, który wytłumaczył nam jak powstaje miód.

Na jęz. angielskim utrwalaliśmy liczebniki 1-10 i nazwy dzikich zwierząt. Rozwiązaliśmy szereg zadań przygotowanych na handoutach i poznaliśmy kolejną opowiastkę o przygodach Mickey i Minnie.
 



Chrońmy drzewa
(05-05-2014)

Zajęcia edukacyjne rozpoczeliśmy od zagadki matematycznej. Ćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 15. Z naszej zagadki dowiedzieliśmy się, że należy chronić drzewa i inne roślinki. Na początku zrobiliśmy burzę mózgów po co właściwie potrzebne nam są drzewa i jaka jest ich funkcja w środowisku. Następnie odgadywaliśmy zagadki słowne, które opowiadały o miejscach w jakich możemy je spotkać. Był to sad, park i las. Po zagadkach ciocia przeczytała nam wiersz M. Strzałkowskiej “Drzewo”. Opowiadał on właściwym zachowaniu wobec roślin. Już wiemy, że nie wolno ich deptać, zrywać i łamać im gałęzie. Po wysłuchaniu opowiadania w drużynach stworzyliśmy plakaty, które pokazywały jak należy się zachowywać w lesie. Wspólnie z myszką Matyldą i Frankiem obejrzeliśmy film edukacyjny, który nauczył nas rozpoznawać podstawowe gatunki drzew. Dowiedzieliśmy się, że są drzewa iglaste i liściaste. Do liściastych należy m.in: dąb, lipa, klon, a do iglastych: sosna i świerk. Na koniec zajęć wykonaliśmy kilka ćwiczeń interaktywnych, które pomogły nam zapamiętać nazwy tych drzew.

Na języku angielskim przypomnieliśmy sobie poznane nazwy części twarzy (face) i poznaliśmy nowe zwroty: wesoły (happy) i smutny (sad). Wykonaliśmy też zadania przygotowane na handoutach i zaśpiewaliśmy piosenki. Wysłuchaliśmy też angielskiej historyjki z Minnie i Micky w rolach głównych.

Na informatyce kontynuowaliśmy programowanie klawiszy klawiatury. Przypomnieliśmy sobie jak napisać program, w którym czarodziejem poruszamy przy pomocy strzałek z klawiatury. Dodaliśmy również kilka innych warunków, w których naciśnięcie klawisza powoduje określoną czynność, np. wyczarowanie jakiegoś przedmiotu lub wyczyszczenie sceny.
 



Nasza ojczyzna
(30-04-2014)

Zajęcia poranne rozpoczęliśmy od zajęć matematycznych. Na początku ciocia rozłożyła na dywanie obrazki przedstawiające różne rejony Polski. Naszym zadaniem było wybranie kilku z nich, pozostałe zostały na swoim miejscu. Następnie szukaliśmy cyfrę, która odpowiadała liczbie naszych obrazków. Sprawdziliśmy, czy nikt się nie pomylił. Kolejnym zadaniem było połączenie się w pary i ustalenie ile wspólnie mieliśmy obrazków.i tak do momentu, aż połączyliśmy się wszyscy.

 

Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od oglądania mapy konturowej Polski.Wskazywaliśmy najważniejsze miejca na niej oraz określaliśmy ich położenie. Oglądaliśmy flagę Polski oraz Unii Europejskiej. Następnie wysłuchaliśmy wiersz M. Niewielskiej “Mój świat”, w którym chłopiec opowiadał z czym kojarzy mu się jego kraj. Każdy z nas wymieniał swoje skojarzenia z Polską. W kartach pracy utrwaliliśmy sobie kolory naszej flagi oraz tworzyliśmy z liter słowa.

 

W dniu dzisiejszym odbył się również apel z okazji 223 rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W pięknych galowych strojach i z barwami narodowymi wysłuchaliśmy relacji z tego wielkiego wydarzenia.

 

Na języku angielskim sprawdziliśmy swoją wiedzę zdobytą w całym Module 3. Odpowiadaliśmy na pytania Cioci i wykonaliśmy też szereg dalszych utrwalających zadań.

 
Na informatyce nauczyliśmy się programować klawisze. Napisaliśmy program, w którym strzałkami na klawiaturze mogliśmy poruszać czarodziejem. To był wstęp do tworzenia własnych gier w programie Baltie.
 



Poprzednie   Następne
do góry
 

©2011 -