Rekrutacja Cennik Zgłoszenie Kontakt Dokumenty


Wydarzenia
Komunikaty
Dlaczego my
O Akademii
Kadra
Nasze klasy
Galeria
Codziennik "Zerówki"
Codziennik Klasy I
Codziennik Klasy II
Codziennik Klasy III
Kółko muzyczne
Codzienniki archiwalne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan lekcji Prymusa
Dziennik elektroniczny
Baltie
Polecamy

Tańczymy z...






Codziennik Klasy I

Tygrysy - czyli lekcja Agatki
(17-06-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęła nasza koleżanka z klasy Agata, opowiadała nam o tygrysach i wspólnie kolorowaliśmy ilustrację. Następnie rozwiązywaliśmy zadania matematyczne i wybraliśmy się na Plac Kościuszki, gdzie zjedliśmy lody.

Na języku angielskim ostatnią lekcję już poświęciliśmy na powtórzenie słownictwa związanego z zabawkami. Przypomnieliśmy sobie także nazwy podstawowych kształtów. Rozwiązaliśmy wiele zadań i ćwiczyliśmy słownictwo.

Na informatyce rozpoczęliśmy pracę nad klipem w programie Movie Maker, który będzie wspomnieniem naszego pobytu w Okunince. Zapisywaliśmy zdjęcia ze strony szkoły na dysku naszego komputera i wstawialiśmy je do programu Movie Maker. Dokończymy nasze projekty jutro.
 



Amelki lekcja o dinozaurach
(16-06-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozwiązywania zadań matematycznych. Następnie nasza koleżanka z klasy Amelia poprowadziła zajęcia dotyczące dinozaurów. Odrysowywaliśmy kształt dinozaurów, kolorowaliśmy ilustracje oraz oglądaliśmy film  

Na plastyce lepiliśmy z plasteliny dinozaury.

Na języku angielskim  przypomnieliśmy sobie słownictwo, które powtarzaliśmy przed wyjazdem na Zieloną Szkołę. Zagraliśmy w wiele gier utrwalających i wspólnie rozwiązywaliśmy zadania. Ćwiczyliśmy także pisownię słówek. Na koniec śpiewaliśmy piosenkę, która opracowujemy  na zakończenie roku szkolnego.

Na języku rosyjskim ćwiczyliśmy nazywanie czynności na podstawie  historyjki obrazkowej o misiu, nauczyliśmy się również wierszyka o misiu.

Na informatyce przeglądaliśmy zdjęcia z zielonej szkoły w Okunince, zamieszczone na stronie szkoły. Przećwiczyliśmy wpisywanie adresu szkoły w pasku adresu i wyszukiwanie strony poprzez wyszukiwarkę Google.
 



Jedziemy na wakacje
(05-06-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania informacji dotyczący Krzysztofa Kolumba i wypowiadaliśmy się na temat wysłuchanego tekstu. Następnie na podstawie przeczytanego tekstu i ilustracji rozmawialiśmy na temat planów wakacyjnych. Wspólnie ustalaliśmy wakacyjny kodeks i braliśmy udział w zabawie ruchowej „Fotograf na wakacjach”. Uzupełnialiśmy obrazek o elementy pogody zaobserwowanej za oknem i uzupełnialiśmy zdania wyrazami. Dobieraliśmy i kolorowaliśmy pasujące do siebie stroje wakacyjne, adresowaliśmy koperty ze zwróceniem uwagi na pojęcia nadawcai  adresat.

Na godzinie wychowawczej odczytaliśmy list od Hani i Henia „Jak można spędzać wakacje”.

Na języku angielskim powtarzaliśmy słownictwo i struktury dzięki programowi quizlet i poszerzonemu słownictwu, które znajdziemy pod poniższym linkiem: http://quizlet.com/43493197/our-discovery-island-1-flash-cards/
 



Wakacyjne porady
(05-06-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od napisania ostatniego sprawdzianu, w tym roku. Następnie rozmawialiśmy na temat ilustracji i treści wysłuchanego wiersza Jana Brzechwy „Przyjaciele lata”. Ćwiczyliśmy głośne, wyraziste czytanie. Usprawnialiśmy pole widzenia i odczytywaliśmy wyrazy z sylab. Rozmawialiśmy na temat planów wakacyjnych, układaliśmy i zapisywaliśmy rady na wakacje oraz wskazywaliśmy prawidłowe i niewłaściwe zachowania podczas wakacyjnego odpoczynku.

Na edukacji matematycznej rozwijaliśmy spostrzegawczość, szukaliśmy różnic na obrazku i ćwiczyliśmy motorykę małą.

Na języku angielskim w dalszym ciągu rozmawialiśmy o zabawkach (toys). Utrwalaliśmy słownictwo i rozwiązywaliśmy zadania.   

Na informatyce programowaliśmy z czarodziejem Baltie.
 



Smok Wawelski
(03-06-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania legendy o Smoku Wawelskim, analizowaliśmy treść i odpowiadaliśmy na pytania. Następnie opowiadaliśmy legendę o na podstawie wysłuchanego tekstu i historyjki obrazkowej. Uzupełnialiśmy metryczki legendy, podpisywaliśmy obrazki i rozwiązywaliśmy krzyżówkę. Wskazywaliśmy na mapie Polski bieg Wisły i odczytywaliśmy na głos nazwy miast, przez które przepływa rzeka. Na koniec wykonywaliśmy projekt okładki do poznanej legendy o Smoku Wawelskim.

Na edukacji matematycznej graliśmy w grę planszową „Paw”, rozwiązywaliśmy zadania tekstowe na dodawanie trzech składników z wykorzystaniem kości do gry. Rozkładaliśmy liczby 15 na składniki i porównywaliśmy liczby wyrzuconych oczek.

Na języku angielskim przypomnieliśmy sobie zasady tworzenia liczby mnogiej rzeczowników i powtórzyliśmy nazwy zabawek. Wykonaliśmy też szereg zadań utrwalających.

Na informatyce rozwiązywaliśmy na ocenę zadanie z programowania.


Na języku rosyjskim powtórzyliśmy materiał podczas quizu z nagrodami.
 



O dinozaurach słów kilka
(02-06-2014)

Na początku zajęć edukacyjnych rozmawialiśmy na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu o dinozaurach. Następnie doskonaliliśmy umiejętność czytania na różnych poziomach, odczytywaliśmy i zapisywaliśmy zakodowane nazwy dinozaurów oraz rysowaliśmy i kolorowaliśmy rysunek zgodnie z własnym pomysłem. Na koniec układaliśmy i zapisywaliśmy nazwy dinozaurów z rozsypanki sylabowej.

Na edukacji matematycznej wykonywaliśmy rysunek zgodnie z podanym warunkiem matematycznym oraz  rozwiązywaliśmy zadania tekstowe rozwijające myślenie logiczne i spostrzegawczość.

Na języku angielskim pracowaliśmy na kartach pracy i utrwalaliśmy zdobytą wiedzę w ostatnim tygodniu związaną z dzikimi zwierzętami. Rozwiązywaliśmy szereg zadań, ćwicząc pisanie, rozumienie ze słuchu i logiczne rozumowanie.

Na języku rosyjskim utrwaliliśmy nazwy zwierząt poprzez  oglądanie prezentacji o dzikich zwierzętach,  nazywanie ich, prace plastyczne Zoo [zoopark] oraz grę memo.

Na informatyce, podobnie jak przez kilka ostatnich poniedziałków, rozwiązywaliśmy zadania matematyczne na portalu www.matzoo.pl. Dziś trenowaliśmy dodawanie i odejmowanie oraz mnożenie.
 



Skąd się wzięły smoki?
(30-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania tekstu Tove Janssona „Historia o ostatnim smoku”, analizowaliśmy treść i zapoznaliśmy się z informacjami na temat smoków i dinozaurów. Następnie odczytaliśmy tekst informujący nas o tym czym zajmuje się paleontolog, układaliśmy wyrazy z sylab i zapisywaliśmy je w liniaturze. Kolorowaliśmy latawiec, ćwiczyliśmy staranne zapisywanie zdań i łączyliśmy w logiczne pary rzeczowniki i czasowniki. Na koniec wykonywaliśmy ćwiczenia z Noni, układaliśmy i kolorowaliśmy sylaby tworzące wyrazy. Prawidłowo zapisywaliśmy wyrazy w liniaturze z uwzględnieniem znaków przestankowych.

Na edukacji matematycznej utrwalaliśmy pojęcie na lewo, na prawo. Przeliczaliśmy i zaznaczaliśmy odszukane elementy oraz rozwiązywaliśmy zadania z treścią na obliczenia pieniężne z wykorzystaniem monet o nominałach 1zł, 2zł,5 zł.

Na języku angielskim utrwalaliśmy słownictwo związane z dzikimi zwierzętami. Obejrzeliśmy też fil edukacyjny zgodny z tematyką zajęć i rozwiązywaliśmy zadania.  

Na zajęciach teatralnych przygotowywaliśmy się do Wielkiego Pikniku Rodzinnego. W końcu chcemy zaprezentować się od jak najlepszej strony.

Na informatyce kontynuowaliśmy rozwiązywanie zadań w programie Baltie.
 



Konkurs matematyczny
(29-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od napisania klasowego konkurs matematycznego „Mistrz matematyki”. Na kolejnej lekcji poznaliśmy zasadę pisowni wyrazów z u,U  i zrobiliśmy kolejną kartę do naszej książki „Moja książka z zasadami pisowni”.  Wspólnie omówiliśmy zadania konkursowe i poprawialiśmy swoje wyniki  na nowych arkuszach zadań. Na koniec powtarzaliśmy materiał z ostatnich zajęć. Czytaliśmy tekst ze zrozumieniem, numerowaliśmy kolejność nazw miesięcy oraz wykonywaliśmy zadania na obliczenia pieniężne

Na języku angielskim powtarzaliśmy poznane słownictwo i struktury z pierwszych dwóch rozdziałów naszego podręcznika poprzez program quizlet.com. Ćwiczenia, na których pracowaliśmy można znaleźć tutaj: http://quizlet.com/43493197/our-discovery-island-1-flash-cards/
 



W barwach tęczy
(28-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania wiersza „Pejzaż” Bożeny Janusik, wypowiadaliśmy się na temat wierszą i opisywaliśmy pejzaż przedstawiony na ilustracji. Rozwiązywaliśmy zagadki, wyjaśnialiśmy zjawisko tęczy i kolorowaliśmy fragmenty tęczy. Poznaliśmy zasadę pisowni wyrazów z ó i każdy z nas robił książkę „ Moje książka z zasadami pisowni”. Następnie rozpoznawaliśmy barwy podstawowe i pochodne. Mieszaliśmy kolory i malowaliśmy tęczę na mokrych kartkach. Na koniec odczytaliśmy poczytankę „Po drugiej stronie tęczy”.

Na edukacji matematycznej rozwiązywaliśmy zdania tekstowe na obliczenia zegarowe i pieniężne oraz ćwiczyliśmy  obliczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 20.

Na języku angielskim powtórzyliśmy słownictwo związane z dzikimi zwierzętami. Poprzez rozmaite ćwiczenia, gry i zadania utrwalaliśmy je i powtarzaliśmy.
 



Mieszkańcy kolorowej łąki
(26-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy na temat owadów, nazywaliśmy grupy zwierząt, wymienialiśmy cechy charakterystyczne i wyjaśnialiśmy znaczenie pojęcia szkodnik. Braliśmy udział w zabawie ruchowej „Pszczoły”, rysowaliśmy biedronki kredkami według wzoru i uzupełnialiśmy tekst z lukami. Wspólnie nazywaliśmy mieszkańców łąki, wskazywaliśmy tych pożytecznych i samodzielnie kończyliśmy zdania.

Na edukacji matematycznej  rozwiązywaliśmy zadania tekstowe i  utrwalaliśmy pojęcie związane z czasem.

Na języku angielskim przypomnieliśmy sobie nazwy części twarzy. Rozwiązaliśmy też  szereg zadań utrwalających i zagraliśmy w zabawną grę powtórzeniową.

Na języku rosyjskim poznaliśmy nazwy zwierząt domowych i gospodarskich, graliśmy w zwierzęce memo, utrwalaliśmy nowe słowa podczas  gier leksykalnych.

Na porannej informatyce ćwiczyliśmy matematykę na portalu www.matzoo.pl. Dziś skupiliśmy się na tabliczce mnożenia. Pod koniec zajęć mogliśmy pracować w dowolnie wybranym programie.
 



Dzień Mamy tuż tuż...
(23-05-2014)

Na pierwszej godzinie zajęć edukacyjnych napisaliśmy sprawdzian. Resztę czasu poświęciliśmy na  przygotowania do Dnia Mamy.

Na języku angielskim podsumowywaliśmy tydzień ciężkiej pracy. Przypomnieliśmy sobie nazwy zabawek (toys). Rozwiązaliśmy także szereg zadań utrwalających.

Na zajęciach teatralnych przygotowywaliśmy się do zbliżającego się wielkimi krokami Dnia Mamy.

Na informatyce dokończyliśmy nasze laurki w programie Tux Paint, a w drugiej części zajęć poznaliśmy fascynujący program do edycji obrazów Photoshop. Na dobry początek pracy z tym programem poznaliśmy różne filtry zniekształcające. Śmiechu było co niemiara.
 



Różnobarwna działka
(22-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozwiązywania zagadek. Następnie odczytaliśmy tekst Różnobarwna działka i rozmawialiśmy na temat zwierząt żyjących na działce lub łące. Wysłuchaliśmy wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Ogród kwiatowy pana van Gogha”  analizowaliśmy jego treść i wypowiadaliśmy się na temat przedstawionego obrazu. Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy rośliny uprawne. Podpisywaliśmy budowę sadzonki truskawki i rozwiązywaliśmy krzyżówkę, wpisując nazwy kolorów i warzyw.

Na edukacji matematycznej wysłuchaliśmy fragmentu wiersza Dwunastu braci i rozmawialiśmy na temat miesięcy. Zaznaczaliśmy na obrazkach odpowiednimi kolorami nazwy miesięcy, w których trwa rok szkolny, i w których są wakacje. Uzupełnialiśmy nazwy sąsiadujących ze sobą miesięcy i wykonywaliśmy proste obliczenia kalendarzowe.

Na języku angielskim zaczynamy utrwalenie materiału z całego roku nauki. Dziś skupiliśmy się na liczebnikach, kolorach, a także zwrotach i rzeczownikach poznanych w pierwszym rozdziale naszych podręczników. Test i grupę słówek, na których pracowaliśmy znajdziemy na: http://quizlet.com/43493197/our-discovery-island-1-flash-cards/

Na informatyce dokończyliśmy nasze laurki w edytorze tekstu Word i przeszliśmy do drukowania Ze względu na trudność z poprawnym wydrukowanie tła gradientowego, musieliśmy użyć funkcji Print Screen i programu Paint. Po drukowaniu laurek stworzonych w programie Word, rozpoczęliśmy pracę nad projektem o podobnej tematyce w programie Tux Paint.
 



Kolorowy rok
(21-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wypowiedzi na temat zdjęć przedstawiających cztery pory roku. Układaliśmy pytania i odpowiedzi na temat ulubionej pory roku ze szczególny zwróceniem uwagi na uzasadnienie odpowiedzi. Podpisywaliśmy nazwy pór roku odpowiednimi obrazkami. Przypomnieliśmy wiadomości na temat wyrazów oznaczających nazwy ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy  oraz zapisywali odpowiedzi na pytania. Na koniec braliśmy udział w zabawie „Odgłosy pór roku”.

Na edukacji matematycznej wykonywaliśmy obliczenia, porządkowaliśmy wyniki od najmniejszej do największej i graliśmy w grę planszową „Trzy obok siebie”.

Na języku angielskim rozwiązywaliśmy zadania powtórkowe z całego roku, które pomogą nam przygotować się do drugiej klasy. Dziś skupiliśmy się głownie na nazwach członków rodziny i kolorach.

Na informatyce kończyliśmy rozpoczęte wczoraj laurki w edytorze tekstu Word i rozpoczęliśmy tworzenie kolejnej laurki, tym razem w programie graficznym Paint lub Tux Paint.
 



Jacy jesteśmy?
(20-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy na temat ilustracji. Zwracaliśmy uwagę na właściwe przedstawianie się i prezentowanie swoich zainteresowań. Następnie rozwiązywaliśmy rebus i utrwalaliśmy zasady pisania wielkiej litery na początku zdania i stawiania kropki na końcu. Rozmawialiśmy na temat każdy jest inny, wysłuchaliśmy wiersza „Jesteśmy różni”  i analizowaliśmy jego treść. Dobieraliśmy określenia wskazujące mocne i słabe strony, uzupełnialiśmy zdania zgodnie z zainteresowaniami i odczytaliśmy Poczytankę „Niespodzianka”.

Na edukacji matematycznej uzupełnialiśmy piramidę matematyczną, dodawaliśmy trzy składniki dopełniając do dziesiątki i rozwiązywaliśmy zadania z treścią.

Na języku angielskim kontynuowaliśmy rozwiązywanie zadań pożegnalnych z naszych podręczników. Jutro zaczniemy pracę na dodatkowych handoutach, które utrwalą i jednocześnie poszerzą nasza wiedzę.

Na języku rosyjskim utrwaliliśmy poznane wczoraj określenia odzieży i obuwia, wykonaliśmy pracę plastyczną, nazywaliśmy po rosyjsku ubrania, które mieliśmy na sobie.

Na informatyce rozpoczęliśmy pracę w programie Word nad laurką dla naszych mam z okazji ich święta. Przy okazji tego projektu poznaliśmy kilka nowych funkcji: obramowanie strony, gradientowe tło strony, znak wodny, wykorzystanie kształtów jako pól tekstowych.
 



Jesteśmy koleżeńscy
(19-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne  rozpoczęliśmy od rozmowy na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu pt. „Mali przedsiębiorcy”. Dokonaliśmy technikę czytania na różnych poziomach, wykonywaliśmy gimnastykę oka i języka, czytając napisy w różnym tempie zgodnie z kierunkiem strzałek. Uczyliśmy się zapisu dwuznaku dż i Dż i przeprowadzaliśmy analizę sylabową, głoskową i literową wyrazów. Czytaliśmy wyrazy i uzupełnialiśmy nimi zdania z lukami. Utrwalaliśmy zasadę pisania wielkiej litery na początku zdania i stawiania kropki na końcu zdania. Na koniec uzupełnialiśmy sprawozdanie z aukcji nazwami czynności.

Na edukacji matematycznej odczytaliśmy tekst matematyczny, wyszukiwaliśmy dane i uzupełnialiśmy podpisy pod obrazkami. Rozwiązywaliśmy zdania tekstowe na obliczenia pieniężne i pojemności.

Na języku angielskim po zapoznaniu się z wynikami naszych sprawdzianów i omówieniu ich przeszliśmy do ostatniego rozdziału w naszych podręcznikach, który pomoże nam usystematyzować wiedzę z całego roku nauki.  

Na informatyce poznaliśmy dwa nowe narzędzia: Google maps oraz Tłumacz Google. Szczególnie dużo radości sprawiły nam wirtualne podróże z funkcją Street view.

Na języku rosyjskim w formie zabawy  uczyliśmy się nazywać ubrania i obuwie.
 



Wspaniałych rodziców mam
(15-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania inscenizacji Danuty Gellnerowej i Doroty Gellner „Dzieci czwórka i laurka”, rozmawialiśmy na jej temat i odpowiadaliśmy na pytania. Następnie uczyliśmy się zapisu dwuznaku dź, dź i ćwiczyliśmy zapis wyrazów z tym dwuznakiem. Wspólnie układaliśmy historyjki z wykorzystaniem wyrazów z dzi, uczyliśmy się pisowni dwuznaku dzi, Dzi i zaznaczaliśmy kolorem  te same wyrazy. Dokonaliśmy umiejętność czytania, wykonywaliśmy ćwiczenia w formułowaniu i zapisywaniu zdań na podany temat. Łączyliśmy daty z nazwą świąt i graliśmy z grę „Piotruś i zmiękczone litery”. Na koniec rozmawialiśmy na temat rodzinnych świąt i relacji między członkami rodziny.

Na edukacji matematycznej poznaliśmy jednostkę pojemności litr. Porównywaliśmy ilość płynów i numerowaliśmy pojemniki według ilości zawartego w nich płynu.

Na języku angielskim powtarzaliśmy materiał dzięki ćwiczeniom online na stronach internetowych ourdiscoverysiland.com oraz http://quizlet.com/42502221/im-excited-flash-cards/

Na informatyce wypisaliśmy nazwy miesięcy w kolumnie A, a w kolumnie B liczbę dni danego miesiąca. Z tych fascynujących danych utworzyliśmy bajeczny wykresik, a całość naszej pracy uwieczniliśmy na karteczkach A4 przy pomocy polecenia drukuj. Przy okazji drukowania nie obyło się bez zmiany orientacji na poziomą.
 



Jesteśmy pasażerami
(14-05-2014)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania tekstu , analizowaliśmy jego treść, odpowiadaliśmy na pytania i wymienialiśmy wyrazy z głoskami dzi, dź, analizując przy tym wyraz pod względem ilości sylab, liter i głosek.  Wspólnie tworzyliśmy opowiadanie z wykorzystaniem wyrazów z dź, łączyliśmy podpisy z obrazkami i wyszukiwaliśmy dź w wyrazach. Na koniec wykonywaliśmy ćwiczenia grafomotoryczne i braliśmy udział w zabawie „Zepsute auta”.
Na języku angielskim powtórzyliśmy materiał z rozdziału 8. Tym samym przygotowywaliśmy do piątkowego sprawdzianu. Rozwiązaliśmy też szereg zadań w podręczniku i zeszycie ćwiczeń. 
Na informatyce kontynuowaliśmy poznawanie arkusza kalkulacyjnego i trenowaliśmy wpisywanie danych oraz uzupełnianie ciągu danych.
 



Ruch w mieście
(13-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza pt. „Zielone światło”, analizowaliśmy treść wiersza i dopowiadaliśmy na pytania. Przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego poruszania się ulicami miasta i kulturalnego korzystania ze środków komunikacji miejskiej.  Następnie graliśmy w grę matematyczną „Wyprawa do zoo” i szczegółowo omamialiśmy ilustrację z podręcznika . Wykonywaliśmy ćwiczenia z Noni, braliśmy udział w zabawie ruchowej „Uliczne sygnały”.

Na edukacji matematycznej uzupełnialiśmy ciąg matematyczny za pomoc poznanych liczb dwucyfrowych. Uzupełnialiśmy działania na dodawanie i odejmowanie za pomocą znaków matematycznych.

Na języku angielskim przygotowywaliśmy się do piątkowego sprawdzianu. Poprzez grę w naszym podręczniku utrwalaliśmy konstrukcje i słownictwo. Ćwiczyliśmy także poprawną wymowę i pisownię.

Na języku rosyjskim poznaliśmy rosyjską bajkę ludową “Bułeczka” w wersji polskiej i rosyjskiej, nazwaliśmy jej bohaterów, a także uczyliśmy się  wierszyka o mamie.

Na informatyce poznaliśmy arkusz kalkulacyjny. Poznawaliśmy podstawowe pojęcia: komórka, wiersz, kolumna, adres komórki. Dowiedzieliśmy się również, że najwygodniejszym sposobem przechodzenia do kolejnej komórki jest stosowania klawiszy enter i tab.
 



Niesamowite muzea
(12-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza pt. ”Na wystawie” Danuty Wawiłow, analizowaliśmy jego treść i odpowiadaliśmy na pytania. Następnie wspólnie odczytaliśmy czytankę w naszych podręcznikach

pt. „Niesamowite muzea” i rozmawialiśmy na temat tekstu. Łączyliśmy w pary pasujące do siebie zdjęcia, uzupełnialiśmy wyrazy w zdaniu, wskazywaliśmy i zapisywaliśmy nazwy ludzi i rzeczy. Na koniec opisywaliśmy ilustrację i odczytaliśmy Poczytankę „Malarstwo ścienne”, która opowiedziała nam o tej technice artystycznej.

Na edukacji matematycznej uzupełnialiśmy kartę z kalendarza, doskonaliliśmy techniki rachunkowe i rozwiązywaliśmy zadania z  treścią.

Na lekcji rosyjskiego pogratulowaliśmy oczywiście raz jeszcze wspaniałym artystom, którzy brali udział w konkursie piosenki rosyjskiej J następnie bawiliśmy się własnoręcznie zrobionymi warzywno-owocowymi wycinankami w gry leksykalne.

Na informatyce pracowaliśmy w dowolnie wybieranym programie. Ostatnimi czasy na tego typu zajęciach najpopularniejsze są Pivot i Sweet Home 3D, choć dziś pojawiły się również próby programowania w Baltie 4. Licencja dla tego programu została (podobnie jak w przypadku Baltie 3) wykupiona przez szkołę dla wszystkich uczniów również na komputerach domowych. Numer licencji dostępny jest po zalogowaniu na stronie www.baltie.pl.
 



Niesamowite budowle
(08-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania tekstu Słynne budowle. Omawialiśmy budowle i wskazywaliśmy na mapie Europy kraje, o których była mowa w tekście. Zapoznaliśmy się ze znaczeniem słowa architekt, doskonaliliśmy technikę czytania na różnych poziomach i łączyliśmy podpisy z właściwymi zdjęciami. Formułowaliśmy ustne wypowiedzi, opisujące słynne budowle i wykonywaliśmy ćwiczenia usprawniające Pracę półkul mózgowych.

Na edukacji matematycznej rozwiązywaliśmy zadania tekstowe na obliczenia czasowe i uzupełnialiśmy informację na kartach kalendarza.

Na języku angielskim powtarzaliśmy materiał dzięki ćwiczeniom online na stronach internetowych ourdiscoverysiland.com oraz http://quizlet.com/42502221/im-excited-flash-cards/

Na informatyce kontynuowaliśmy trening programowania z czarodziejem Baltie. .
 



Jesteśmy Europejczykami
(07-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania tekstu Grzegorza Kasdepki „Moje podwórko, mój wszechświat!”, analizowaliśmy treść i wskazywaliśmy na mapie Europy miejsce, w którym znajduje się Polska. Rozmawialiśmy na temat Unii Europejskiej na podstawie Mapy Europy i symboli UE.  Wysłuchaliśmy hymnu Unii „Oda do radość” i wypisywaliśmy państwa należące do UE. Odczytywaliśmy rozsypanki sylabowe, ćwiczyliśmy kształtne pisanie i zaznaczaliśmy nazwy rzeczy. Braliśmy udział w zabawie słowno-ruchowej „Usłysz, pokaż” z wykorzystaniem mapy Europy i rozwiązywaliśmy zagadki. Na koniec wykonywaliśmy flagę państwa sąsiadującego z Polską.

Na edukacji matematycznej uzupełnialiśmy daty z drugiego tygodnia maja zgodnie z aktualnym kalendarzem, wykonywaliśmy proste obliczenia kalendarzowe i uzupełnialiśmy daty na kartkach kalendarza.

Na języku angielskim po przypomnieniu zabawnej historyjki o przygodach naszych podręcznikowych bohaterów rozmawialiśmy i rozpoznawaliśmy różne kształty i rozmiary. Przypomnieliśmy sobie nazwy przymiotników duży (big) oraz mały (small), a także nazwy kształtów (shapes): trójkąt (triangle), prostokąt (rectangle), kwadrat (square) oraz kółko (circle). Wykonaliśmy też szereg zadań utrwalających.

Dzisiejsza informatyka to ciąg dalszy zmagań z zadaniami z konkursu Junior B3. Każde kolejne zadanie to wyższy poziom trudności i nowe wyzwania. Najlepsi wykonali już 8 zadań.
 



Mój kraj - Polska
(06-05-2014)

Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wymieniania i omawiania skojarzeń związanych z domem. Następnie omawialiśmy mapę Polski, wskazywaliśmy miejscowość, w której mieszkamy i wszystkie największe miasta Polski. Nazywaliśmy polskie morze, oznaczaliśmy góry, rzeki i jeziora. Wspólnie odczytaliśmy tekst w podręczniku na temat planowanej podróży po Polsce, uczyliśmy się zapisu liter cz, Cz  i podpisywaliśmy obrazki. Uzupełnialiśmy zdania zwracając uwagę na pisownie nazw narodowości wielką literą i braliśmy udział w zabawie „Jedzie pociąg z daleka”. Omawialiśmy zabytki stolicy i ćwiczyliśmy czytanie na różnych poziomach trudności.

Na języku angielskim słuchaliśmy historyjki z bohaterami naszego podręcznika w rolach głównych. Utrwalaliśmy tym samy słownictwo i struktury. Poznaliśmy też nowe słówko zły (angry). Wykonaliśmy także szereg zadań powtórzeniowych.

Na informatyce ćwiczyliśmy programowanie w programie Baltie. Rozwiązywaliśmy kolejne zadania z konkursu Junior B3 dostępnych na stronie www.baltie.net.

Na języku rosyjskim  w filmiku “Wesoła tęcza” wyszukiwaliśmy znane nam nazwy owoców i warzyw, nazywaliśmy przedmioty  określonego koloru.
 



Czekoladowy raj
(05-05-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy na temat spożywania słodyczy. Następnie odczytaliśmy tekst w podręcznikach dotyczący upodobań żywieniowych Czesi  i wypowiadaliśmy się na temat tekstu. Wyszukiwaliśmy w tekście i na ilustracji wyrazy, w których występuje cz oraz odczytaliśmy informację dotyczące czekolady. Odczytywaliśmy sylaby ze szczególnym zwróceniem uwagi na poprawne brzmienie głoski sz, wyraźnie wypowiadaliśmy zapisane sylaby w coraz szybszym tempie. Kolorowaliśmy obrazki z głoską cz i analizowaliśmy wyrazy. Na koniec wykonywaliśmy ćwiczenia grafomotoryczne i braliśmy udział w zabawie „Telefon skojarzeń”.

Na edukacji matematycznej wykonywaliśmy ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 20, rozwiązywaliśmy zadania tekstowe i układaliśmy pytania do zadań. Następnie wybraliśmy się na dwór, gdzie rysowaliśmy odcinki i mierzyliśmy długości przedmiotów za pomocą centymetra.

Na porannej informatyce mogliśmy dać wyraz własnej pomysłowości i kreatywności w dowolnie wybranym programie. Najchętniej wybieranymi programami są Pivot Animator, w którym tworzymy animacje, Sweet Home 3D, w którym projektujemy domy oraz oczywiście program Baltie, dzięki któremu tworzymy własne programy, gry i animacje, ucząc się jednocześnie programowania.

Na języku angielskim po szybkiej powtórce poznanych zwrotów oraz słownictwa w dalszym ciągu opisywaliśmy uczucia innych (He's happy. / She's sad).Ćwiczyliśmy też poprawną wymowę głosek /ʃ/ oraz /tʃ/. Nauczyliśmy się także nowych słówek: gepard (cheetah), muszelka (shell), cień (shadow) oraz rekin (shark). Wykonaliśmy zadania utrwalające w podręczniku oraz zeszycie ćwiczeń.

Na lekcji języka rosyjskiego kolorowaliśmy wesołe warzywa i owoce, omawialiśmy swoje prace, nazywaliśmy postacie na nich.
 



Na wycieczce w lesie
(29-04-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania tekstu w naszych podręcznikach, odpowiadaliśmy na pytania dotyczące treści, układaliśmy pytania i odpowiedzi na temat czynności wykonywanych przez bohaterów. Wyszukiwaliśmy na ilustracji oraz w tekście wyrazy, w których występuje sz. Rozróżnialiśmy i nazywaliśmy zwierzęta żyjące z lesie. Przepisywaliśmy zdania, przeprowadzaliśmy syntezę wyrazów i analizowaliśmy wyrazy z głoską sz. Na koniec braliśmy udział w zabawie ruchowej „Leśny pląs na dzień dobry”.

Na edukacji matematycznej uzupełnialiśmy plan trasy na podstawie ilustracji  i czytanego  opisu wycieczki. Rozwiązywaliśmy zadania tekstowe na podstawie uzupełnionego planu oraz wykonywaliśmy rachunki pamięciowe.

Na jęz. angielskim w dalszym ciągu utrwalaliśmy poznane słownictwo. Poznaliśmy nową piosenkę oraz zwroty określające czynności: pić (drink), jeść (eat), obrócić się (turn around), oraz zwrot zabawmy się (Let’s have fun!). Wykonaliśmy też zadania powtórzeniowe.


Na języku rosyjskim ćwiczyliśmy poznane nazwy owoców i warzyw poprzez zabawę, oglądanie prezentacji multimedialnej. A Oto lista utworów, które 12 maja będą prezentować nasi mali artyści, życzę przyjemnych ćwiczeń:

http://www.youtube.com/watch?v=_ApORkEt66k

1.       „Antoszka”

http://www.youtube.com/watch?v=XcqbUjDiFNg&list=PLWpOyumNuVE-ECuQoOykQuFPyTnnLOOwL

„Antoszka” Karaoke

http://www.youtube.com/watch?v=V9pXI4ZVD70

2.        „Człowiek jest dobry”

http://www.youtube.com/watch?v=wo2sSyFMuh8&list=RDj5DTV0n7dvI

3.      „Przyjaźń”

http://www.youtube.com/watch?v=OhydY6z4vAc  

„Przyjaźń”  karaoke

http://www.youtube.com/watch?v=AvryJ4JN3qU&list=RDj5DTV0n7dvI

4.       „Wielkie pranie” Masza

http://www.youtube.com/watch?v=jHbFEelbh2Y

5.      „Jaki wspaniały dzień”

http://www.youtube.com/watch?v=gAtLph8L3Yk

„Jaki wspaniały dzień” karaoke


Na informatyce programowaliśmy z czarodziejem Baltie. Dobraliśmy się do kolejnych zadań z konkursu Junior B3. Przypominamy, że zadania można rozwiązywać również w domu. Instrukcja instalacji programu znajduje się stronie szkoły w zakładce Baltie.
 



Na majówkę
(28-04-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy analizy kartki z kalendarza na maj. Odpowiadaliśmy na pytania i zwróciliśmy szczególną uwagę na oznaczenia dat 1 maja i 3 maja. Odczytaliśmy tekst Grzegorze Kasdepke pt. „Maraton”, wyjaśnialiśmy znaczenie słowa maraton, analizowaliśmy treść opowiadania i dowiedzieliśmy się o historii oraz obchodach majowych świat. Następnie wysłuchaliśmy wiersza „Mówię po polsku”, odpowiadaliśmy na pytania i wypowiadaliśmy się na temat wyglądu symboli narodowych. Wspólnie odśpiewaliśmy hymn narodowy, pamiętając o właściwiej postawie. Rozmawialiśmy na temat narodowości, języka i władz państwowych. Rysowaliśmy po śladzie kontury orła i kolorowaliśmy tło. Układaliśmy zdania z rozsypani wyrazowej, uzupełnialiśmy tekst wyrazami z ramki i braliśmy udział w zabawie ruchowej „Defilada”

Na edukacji matematycznej dodawaliśmy trzy składniki w zakresie 10. Poznaliśmy pojęcie kilometr, odczytywaliśmy odległości na podstawie ilustracji i uzupełnialiśmy informacje dotyczące odległości.

Na plastyce wykonywaliśmy flagę państwową.

Na języku angielskim w dalszym ciągu utrwalaliśmy słownictwo z poprzedniej lekcji związane z uczuciami. Poznaliśmy nową rymowankę, a także słówko latarka (torch). Określaliśmy uczucia innych używając wyrażenia He’s/She’s (thirsty). Wykonaliśmy też zadania w naszych podręcznikach i zeszytach ćwiczeń.

Na informatyce kończyliśmy nasze świąteczne projekty w programie Movie Maker. Po zakończeniu pracy, zapisywaliśmy nasze projekty jako filmy i wysyłaliśmy do opublikowania w serwisie www.youtube.com.

Na języku rosyjskim  poznaliśmy nazwy niektórych warzyw i owoców, uczyliśmy się je rozpoznawać i nazywać.
 



Niezwykłe kolekcje
(25-04-2014)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od gimnastyki oka i języka, doskonaliliśmy czytanie z wykorzystaniem techniki szybkiego czytania. Zapoznaliśmy się i rozmawialiśmy na temat kolekcji, czytaliśmy ze zrozumieniem nazwy czynności, wskazywaliśmy odpowiednie do ilustracji czynności i układaliśmy zdania. Rozwiązywaliśmy rebusy, kolorowaliśmy obrazki według podanego kodu, tworzyliśmy rodzinę wyrazów do słowa zabawa i wykonywaliśmy ćwiczenia grafomotoryczne. Braliśmy udział w zabawie ruchowej „Moje dziwne kroki”, uzupełnialiśmy tabelki liczbą głosek, liter i sylab. Na koniec układaliśmy i starannie zapisywaliśmy zdania z plątaninki.
Na języku angielskim rozpoczęliśmy pracę z nowym działem w naszych podręcznikach. Tym razem skupiliśmy się na uczuciach. Poznaliśmy nowe słownictwo: podekscytowany (excited), głodny (hungry), przestraszony (scared), spragniony (thirsty) oraz zmęczony (tired). Wykonaliśmy też szereg zadań utrwalających.
Na zajęciach teatralnych rozwijaliśmy nasze zdolności dykcyjne podczas pracy na tekście.  Dzięki ćwiczeniom ruchowym, pracowaliśmy nad swobodą wyrazu i poszerzaliśmy wyobraźnię. 
 



Nasze ulubione zajęcia
(24-04-2014)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęła nasza koleżanka z klasy Amelia, opowiadała nam o chomikach. Następnie rozwiązywaliśmy krzyżówkę wprowadzającą w temat zajęć i wyjaśnialiśmy znaczenie słowa hobby. Odczytywaliśmy tekst w podręcznikach, odpowiadaliśmy na pytania i opisywaliśmy ilustrację. Tworzyliśmy wyrazy z rozsypani sylabowej, nazywaliśmy dyscypliny sportowe i łączyliśmy je z odpowiednimi porami roku.
Na matematyce mierzyliśmy długości odcinków, rysowaliśmy odcinki o tej samej długości. Dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 20, porządkowaliśmy wyniki rosnąco, rozwiązywaliśmy zadania tekstowe na dodawanie i wykonywaliśmy obliczenia pieniężne.
Na godzinie wychowawczej odczytaliśmy List od Hani i Henia  „Co znaczy dbać o swoje zdrowie?”.
Na języku angielskim napisaliśmy test sprawdzający naszą wiedzę z ostatniego rozdziału. Następnie tradycyjnie uzupełnialiśmy słowniczek obrazkowy w podręcznikach.
 



Dbam o zdrowie
(24-04-2014)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wykonania mapy mentalnej pt. ZDROWIE, rozmawialiśmy na temat dbałości o własne zdrowie i  czynników, które mają  na nie wpływ. Wysłuchaliśmy wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Paliwo”, analizowaliśmy jego treść i rozpoznawaliśmy produkty przedstawione na ilustracji. Wypowiadaliśmy się jaki wpływ na zdrowie mają warzywa i owoce, podpisywaliśmy obrazki, rozwiązywaliśmy krzyżówkę  oraz przygotowywaliśmy krótkie hasło reklamujące zdrową żywność. Na koniec braliśmy udział w zabawie „Prawda- fałsz”.
Na jęz. angielskim odbyło się powtórzenie do jutrzejszego sprawdzianu. Rozwiązywaliśmy zadania utrwalające w naszych podręcznikach i zeszytach ćwiczeń.
 



U lekarza
(16-04-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wycinania i kolorowania szablonów pisanek. Następnie wypowiadaliśmy się na temat dbania o higienę osobistą i wysłuchaliśmy fragmentu wiersza Jana Brzechwy „Natka –szczerbatka”. Odpowiadaliśmy na pytania dotyczące treści wiersza , rozmawialiśmy na temat wizyty w gabinecie lekarskim na podstawie doświadczeń i ilustracji w podręczniku. Odgadywaliśmy odgłosy związane z różnymi profesjami lekarskim, odszukiwaliśmy wśród kolorowych wyrazów w ramkach takie same napisy i opowiadaliśmy o scenkach przedstawionych na ilustracji. Uzupełnialiśmy ćwiczenia z nazwami specjalizacji lekarskich i układaliśmy pytania do wywiadu z lekarzem. Na koniec braliśmy udział w zabawie „W gabinecie lekarskim”.

Na edukacji matematycznej graliśmy w grę planszową „Karuzela”, rozwiązywaliśmy realistyczne zadania tekstowe do gry losowej- dodawaliśmy trzy składniki w zakresie 20 i rozkładaliśmy drugą dziesiątkę na składniki.

Na języku angielskim w dalszym ciągu rozmawialiśmy o świętach Wielkanocy (Easter). O tradycjach z nimi związanych i wykonaliśmy zadania przygotowane na handoucie.


Na informatyce kontynuowaliśmy pracę nad naszym klipem świątecznym w programie Movie Maker. Dodawaliśmy muzykę, czyli najbardziej wiosenną kompozycję Antoniego Vivaldiego Cztery pory roku - Wiosna. Dodawaliśmy również różne efekty do filmów. Na koniec zapisywaliśmy nasze projekty jako gotowe filmy.

 



Śmigus-dyngus
(15-04-2014)

Dzisiejsze zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od odczytania tekstu Władysława Bronisławskiego  pt. „Śmingus” i rozmawialiśmy na jego temat. Opisywaliśmy ilustrację  i kończyliśmy rozpoczęte zdania. Dowiedzieliśmy się o zwyczajach związanych z lanym poniedziałkiem, braliśmy udział w zabawie ruchowej „Wesołe kółeczka” i usprawnialiśmy percepcję słuchową. Nazywaliśmy emocje towarzyszące zabawie, odczytywaliśmy hasła z pątaninki sylabowej i zapisywaliśmy je w liniaturze. Układaliśmy i zapisywaliśmy  podpisy pod ilustracją z rozsypanki sylabowej. Wykonywaliśmy ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające spostrzegawczość i przepisywaliśmy zdania. Kolejną lekcję poprowadził nasz kolega z klasy, opowiadał nam o pająkach.

Na edukacji matematycznej wykonywaliśmy ćwiczenia w przeliczaniu, rozwiązywaliśmy zadania tekstowe i rozkładaliśmy liczby na składniki.  

Na języku angielskim rozmawialiśmy o świętach Wielkanocy. Poznaliśmy nowe słownictwo i tradycje prosto z Anglii. Wykonaliśmy też zadania utrwalające w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń.

Na informatyce rozpoczęliśmy pracę nad filmem o tematyce świątecznej w programie Movie Maker. Z Internetu pobraliśmy kilka obrazków przedstawiających zwyczaje związane z Wielkanocą. Utworzyliśmy sobie nowy projekt w programie Movie Maker i wstawiliśmy pierwsze obrazy..

Na lekcji języka rosyjskiego poznaliśmy rosyjskie wielkanocne zwyczaje, kolorowaliśmy paschalną kolorowankę, śpiewaliśmy piosenki.

http://www.youtube.com/watch?v=OhydY6z4vAc  -karaoke Przyjaźń

http://www.youtube.com/watch?v=fSSEYoMWyKs  Przyjaźń
 



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2011 -