Programowanie w Akademii

Uwaga! Program Baltie 3 dostępny bez aktywacji!!!
Wystarczy wejść na stronę baltie.pl, pobrać program i zainstalować

Programowanie w Akademii zaczynamy już od klasy zero. Wspomniane wyżej środowisko Baltie pozwala na rozpoczęcie przygody z programowaniem już od 5 roku życia, a nawet wczesniej. Baltie to środowisko graficzne umożliwiające tworzenie programów od bardzo prostych po złożone konstrukcje programistyczne.

Nauka programowania jest nieodłączną częścią zajęć komputerowych we wszystkich klasach szkoły podstawowej. Uczniowie rozwijają się dwutorowo. Część zajęć programowania poświęcona jest tworzeniu swoich autorskich programów. Tworzymy wówczas gry i inne programy. Drugi rodzaj zajęć to rozwiązywanie zadań, w których rozwiązanie jest jedno ale wiele możliwych sposobów na dojście do tego rozwiązania. Nasze rozwiąznia wysyłamy na serwer konkursowy, który sprawdza poprawność rozwiązania.

Te dwa typy zajęć z Baltiem mają swój finał w udziale w dwóch międzynarodowych konkursach programistycznych: Baltie oraz Creative Baltie. Każdego roku liczna grupa naszych uczniów awansuje do najwyższego etapu tych konkursów i zajmuje najwyższe miejsca. W 2015 roku aż 15 uczniów zakwalifikowało się do finału Baltie 2015 i aż 4 zostało laureatami. W 2015 roku na finale Creative Baltie w czeskim Brnie zajęliśmy 4 miejsca na podium w dwóch kategoriach. W 2016 roku nasz uczeń zajął I miejsce w finale Creative Baltie 2016 również w Brnie.

Począwszy od klasy czwartej oprócz programowania z Baltie zaczynamy tworzyć własne strony internetowe w języku HTML z wykorzystaniem arkusza stylów CSS. Nasze strony zamieszczamy na serwerze szkolnym. Oto próbka naszych umiejętności:

Jak łatwo zauważyć, tematyka tworzonych przez nas stron koresponduje z treściami omawianymi na innych przedmotach. Czasami tworząc stronę www mamy możliwość podzielić się naszymi pasjami i zainteresowaniami.

Począwszy od klasy 6 zaczynamy przygodę z językiem C++. Korzystamy z kursu stwprzpnego z myślą o gimnazjalistach i uczniach szkół ponadgimnazjalnych MAIN. Korzystamy z zamieszczonych tam lekcji, filmów instruktarzowych i przykładów. Na koniec, rozwiązujemy zadania i wysyłamy je na serwer konkursowy w celu sprawdzenia.

W starszych klasach szkoły podstawowej próbujemy również tworzyć własne aplikacje na urządzenia mobilne z systemem Android. Korzystamy ze środowiska MIT App Inventor.

do góry
 

©2011 -